Overslaan naar content

Casusregisseur kernteam Sociaal Domein – specialisme Jeugd | 24-36 uur

Hybride
  • Pijnacker-Nootdorp
€ 3.317 - € 4.752 per maandSociaal Domeinhbo, wo

Functieomschrijving

Heb jij ervaring met jeugdhulpverlening? Werk jij graag samen in een multidisciplinair team? Wil jij bijdragen aan een veilige leefomgeving voor kinderen? Dan zoeken wij jou!


Wat ga je doen?

Je komt te werken bij het Kernteam van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, wat betekent dat jij je bezig houdt met (complexe) ondersteunings- of hulpvragen vanuit inwoners. Je ondersteunt inwoners bij het oplossen van diverse problemen, hierbij ga je uit van de eigen mogelijkheden. Dit doe je niet alleen. Samen met je collega’s van het kernteam werk je regelmatig samen om zo optimaal van elkaars expertise gebruik te kunnen maken.


Samen met de inwoner of het gezin stel je een plan op met als doel dat het gezin weer de regie over hun eigen leven voert. Hierbij betrek je het netwerk, specialisten en partners uit de wijk. Als generalist heb je de regie over de aanpak van de hulpverlening. Je draagt bij aan een veilige leefomgeving voor kinderen en je hebt aandacht voor veiligheid in gezinnen en zet de noodzakelijke stappen wanneer nodig.


Naast het inhoudelijke werk draag je bij aan de generalistische ontwikkeling van het team en brengt daarbij de visie en uitgangspunten in de praktijk. Je werkt onder leiding van een gemeentelijk teamleider en wordt inhoudelijk ondersteund door een gedragswetenschapper. Je functioneert als collega van de andere teamleden en naar buiten toe als ambassadeur van het kernteam.


Tot jouw taken behoren o.a.:

  • het voeren van de regie bij (complexe) ondersteunings- of hulpvragen;
  • het waarborgen en optimaliseren van de veiligheid;
  • het verhelderen van de vraag en opstellen van ondersteuningsplannen.


Kortom een afwisselende functie waarbij jij jouw expertise optimaal kan benutten. Een functie waarin je komt te werken in een collegiaal team, waarbij iedereen elkaar helpt de inwoners van onze gemeente zo goed mogelijk van dienst te zijn.


Waar ga je werken?

De kernteams zijn onderdeel van de afdeling Sociaal Domein. De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen. De collega’s van het kernteam hebben hierin een essentiële rol.


Vereisten

Wat neem je mee?

Ter aanvulling van ons team zoeken wij een ervaren jeugdhulpverlener. Je bent ondernemend en initiatiefrijk. Je beschikt over generalistische basiskennis op alle vlakken van materiële en immateriële hulp- en dienstverlening waardoor je hulpvragen kunt duiden, analyseren en prioriteren. Je weet op korte termijn resultaten te behalen doordat je ook uitvoerend sterk bent. Je bent kostenbewust, dit staat jou echter niet in de weg om een standpunt in te nemen.


Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je beschikt over:

  • Een relevante, afgeronde hbo/wo-opleiding in de richting van Sociaal Pedagogische Hulpverlening, kinder- en jeugdpsychologie, orthopedagogiek of POH GGZ;
  • het hebben van een SKJ of BIG registratie is een pre;
  • ervaring met hulpverlening aan kinderen en jeugd;
  • kennis van en vaardigheden in een breed scala aan hulpverleningsmethodieken en gesprekstechnieken (waaronder Signs of Safety);
  • je hebt affiniteit met multi-probleem gezinnen;
  • kennis van het gezin en het mogelijk disfunctioneren hierbinnen (o.a. aandacht voor veiligheid en huiselijk geweld);
  • je kent de laatste ontwikkelingen, zoals relevante wet- en regelgeving (WMO, Participatiewet, Jeugdwet en Schuldhulpverlening);
  • kennis van gemeentelijke visie, relevante wetgeving, processen en werkafspraken;
  • Goede communicatieve en luistervaardigheden.


Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.317,- en € 4.752,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9 );
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een contract voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV;
  • Een actieve personeelsvereniging.


Interesse?

Reageer voor 20 mei door je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”.


Meer weten?

Neem contact op met Michealla Bregman of Tess van Haarst via 14015.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Hybride

of