
Binnen dit domein werken we aan de randvoorwaarden die nodig zijn om de gemeentelijke organisatie goed te laten draaien. Denk aan financiën, informatievoorziening, HR, communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken. We ondersteunen onze collega’s en zorgen ervoor dat zij hun werk kunnen doen met de juiste middelen, actuele informatie en duidelijke processen.
Onze aanpak is praktisch en gericht op wat werkt. We kijken kritisch naar hoe dingen beter kunnen en stemmen onze ondersteuning af op wat de organisatie nodig heeft. We zetten in op samenwerking, binnen het domein en domeinoverstijgend, op innovatie en op dienstverlening die écht het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. Samen werken we aan een organisatie die continu verbetert, flexibel inspeelt op veranderingen en toekomstgericht handelt.
Financiën
Het team zorgt voor de solide financiële basis waarop de gemeente functioneert. De medewerkers bewaken de financiën en denken (strategisch) mee over de inzet van middelen, zodat er samengewerkt wordt aan een duurzame toekomst voor de inwoners en organisatie. Transparantie, controle en ondersteuning staan centraal in alles wat het team doet. Met haar producten en processen is het team nauw verbonden met alle organisatieonderdelen, waardoor het een belangrijke partner is voor iedereen binnen de gemeente. Door samenwerking en advisering ondersteunt Financiën de organisatie in het realiseren van haar doelen en het waarborgen van financiële stabiliteit.

HRM
Het team is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HR-beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie uit.

Bedrijfsbureau
In dit team komen alle ondersteunende en adviserende diensten samen. De teamleden beschikken over verschillende expertises, waarmee zij alle collega's in de organisatie ondersteunen. Bij het bedrijfsbureau werken collega’s in functies als inkoopadviseur, contractmanager, data-analist, functioneel beheerder, kwaliteitsmedewerker en projectleider.

Facilitaire zaken
Het team zorgt samen voor een optimale facilitaire dienstverlening voor de inwoners, het bestuur én de collega’s. Of het nu gaat om een huwelijk, raads- of commissievergadering, een participatieavond met inwoners of de dagelijkse gang van zaken in het gemeentehuis, het team organiseert en faciliteert. De koffie, printers en de inrichting van het kantoor, het team facilitaire ondersteuning staat klaar voor de collega’s.

Communicatie
Het communicatieteam is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het communicatiebeleid en adviseert het management, bestuur en de overige medewerkers hierover.

Informatiebeheer en Automatisering
Informatiebeheer en automatisering is een team waar specialisten op verschillende vakgebieden werken zoals helpdesk, systeembeheer, netwerkbeheer archivering en informatiemanagement.

Publiekszaken
Dit team is verantwoordelijk voor het innen van gemeentelijke belastingen en het beheren van alle gemeentelijke gegevens. Daarnaast bemensen medewerkers van publiekszaken de balies. Daarmee zijn ze het gezicht van de gemeente. Het klantcontact centrum (KCC) is het eerste aanspreekpunt voor vragen van alle inwoners van onze gemeente.

Stafbureau
Het stafbureau verzorgt de ondersteuning van het domein, de -directeur en de teamleiders. Denk aan het inlannen van (vergader)afspraken en (sollicitatie)gesprekken, maar ook aan het bewaken van administratieve procedures en bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
