Overslaan naar content

Administratief juridisch medewerker | 32-36 uur

Hybride
  • Pijnacker-Nootdorp
€ 2.666 - € 3.784 per maandBedrijfsvoeringHR-21: Medewerker bedrijfsvoering III

Functieomschrijving

Wil jij werken in een klein en informeel team en jezelf ontwikkelen op veel verschillende onderdelen? Voor ons team Juridische Zaken zijn we op zoek naar een administratief juridisch medewerker die ons gaat ondersteunen met name op het gebied van de behandeling van verzoeken op grond van de Wet open overheid (Woo), maar ook bij andere werkzaamheden.


Het team bestaat uit drie gedreven juristen die met elkaar en de afdelingen samenwerken en ook binnen de regio een rol hebben als het om regionale projecten gaat. Ook de klachtencoördinator/mediator maakt deel uit van dit team.


Wat ga je doen?

Je ondersteunt voornamelijk het team bij de behandeling van Woo-verzoeken. Je verzamelt en ordent de opgevraagde stukken bij de vakafdelingen en anonimiseert de stukken conform de Woo. Hiervoor gebruik je een anonimiseringsprogramma. Je bewaakt de termijnen en ondersteunt de jurist die het Woo-verzoek behandeld waar dat nodig is. Ook maak je de procesbrieven aan die tijdens een Woo-procedure worden verstuurd (bijvoorbeeld ontvangstbevestigingen en verdagingen) en stel je de ‘’pakketten’’ samen van documenten die naar de verzoeker en/of andere belanghebbenden verstuurd moeten worden.


Je ondersteunt administratief bij de behandeling van aansprakelijkstellingen door bijvoorbeeld het versturen van ontvangstbevestigingen en het verzamelen van informatie bij de vakafdelingen. Daarnaast behandel je ingebrekestellingen (volgens de Algemene wet bestuursrecht). Hiervoor leg je contact met de interne collega die de inhoudelijke zaak behandelt en stel je procesbrieven op. Je bewaakt de termijnen en stelt ook het uiteindelijke besluit op de ingebrekestelling op.


Het team is volop in beweging. Het betreft een nieuwe functie, dus er is ruimte voor eigen inbreng en invulling aan de functie. Je denkt mee om het team Juridische Zaken zo goed mogelijk te ondersteunen en neemt hierbij initiatief. JZ is een informeel en hecht team, waar collegialiteit en een open sfeer belangrijk zijn.


Taken en verantwoordelijkheden

  • verzamelen van opgevraagde stukken en het anonimiseren ervan;
  • onderhouden van communicatie met verzoekers en collega’s;
  • het opstellen van brieven tijdens het Woo-proces;
  • assisteren bij het opstellen van het Woo-besluit;
  • het samenstellen van pakketten van documenten voor de Woo-verzoeker en/of andere belanghebbenden;
  • het behandelen van ingebrekestellingen volgens de Algemene wet bestuursrecht;
  • het opstellen van een besluit op een ingebrekestelling;
  • administratieve werkzaamheden die horen bij de behandeling van aansprakelijkstellingen;
  • allerhande andere administratieve ondersteuning.


Waar ga je werken?

De afdeling Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie adequaat worden ondersteund en geadviseerd op het brede gebied van de afdeling. De vakgebieden zijn: Financiën & Inkoop, Juridische Zaken, Personeel & Organisatie, Informatie & Automatisering, Communicatie & Klantcontactcentrum en Facilitaire Zaken.


Je maakt deel uit van het team Juridische Zaken. Dit team heeft als core business het leveren van juridische adviezen, het behandelen van Woo-verzoeken, ingebrekestellingen, aansprakelijkstellingen en de behandeling van algemeen juridische- en bestuurlijke aangelegenheden.


We zijn momenteel bezig met een organisatieontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Dit traject omvat een herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.


Vereisten

Wat neem je mee?


Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.


Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je:

  • een afgeronde drie- of vierjarige opleiding juridisch medewerker hebt op mbo-niveau;
  • minimaal 1-2 jaar aantoonbare werkervaring hebt als administratief juridisch medewerker;
  • de Nederlandse taal goed beheerst zowel in woord als geschrift;
  • nauwkeurig bent en goed prioriteiten kunt stellen;
  • zelfstandig werkt en goed in staat bent om in teamverband te opereren;
  • enthousiast en pragmatisch bent ingesteld; en
  • stressbestendig bent en goed onder tijdsdruk kunt werken.


Werkervaring bij de overheid of semi overheid en/of werkervaring op het gebied van de Woo zijn een pré.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 2.666,- en € 3.784,- bruto per maand op basis van 36 uur (indicatieve schaal 7);
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een contract voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt 194,4 uur per jaar verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.


Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV;
  • Een actieve personeelsvereniging.


Interesse?

Reageer voor 16 september door je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”.


Meer weten?

Neem dan contact op met Marijke Rombolini, Arbeidsmarktspecialist., 0621553435.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of