
Beleidsadviseur Ruimte en Wonen | 30 -36 uur
Pijnacker-Nootdorp€ 3.986 - € 5.009 per maandBeleid
Functieomschrijving
De kranten staan er vol van. Er is een tekort aan woningen en steeds meer mensen zijn op zoek naar een passende woning. Denk jij graag mee over dit vraagstuk? De gemeente Pijnacker-Nootdorp is op zoek naar een adviseur ruimte en wonen. Wellicht is deze rol interessant voor jou!
Wat ga je doen?
Als beleidsadviseur ga je bezig houden met vraagstukken op het gebied van ruimte en wonen. Het is een afwisselende baan waarbij je steeds schakelt tussen ruimte en wonen.
De ene dag werk je samen met het projectteam aan de ontwikkeling van een locatie. Daarbij houd je in de gaten of ontwikkelingen leiden tot het beoogde resultaat, stuurt bij wanneer dat nodig is en denkt mee over nieuwe oplossingen.
De volgende dag zit je met de collega’s uit de regio Haaglanden te overleggen over een aanpassing van de Huisvestingsverordening. Daar vertegenwoordig je de (belangen van de) gemeente en denk je mee over de regionale woningmarkt.
De dag erna staat in het teken van het analyseren van data over verhuisbewegingen. Deze analyse vertaal je in een toegankelijke infographic. We willen als gemeente steeds meer datagedreven werken. Jouw talent voor het begrijpen en interpreteren van cijfers kunnen we daarbij goed gebruiken.
Vereisten
Wat neem je mee?
- Je hebt minimaal een relevante hbo-opleiding afgerond en het liefst een aantal jaren ervaring op het gebied van ruimtelijk beleid en/of wonen.
- Je denkt in oplossingen en mogelijkheden, zonder de grote lijnen uit het oog te verliezen.
- Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet, Huisvestingswet en Woningwet.
- Je kan goed omgaan met verschillende belangen en hebt affiniteit met data.
Dit bieden wij

Salaris tussen de € 3.396,- en € 5.009,- bruto per maand op basis van 36 uur ( schaal 10)

Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris

Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.
Overige arbeidsvoorwaarden

Pensioenopbouw bij ABP

Reiskostenvergoeding

Thuiswerkfaciliteiten

Extra verlof

Hybride werken

Surface en mobiele telefoon
Over ons team
In ons team ervaren we een hoge mate van eigen verantwoordelijkheid, waarbij we de samenwerking opzoeken om resultaten te boeken. We kijken naar elkaars talenten en vullen elkaar aan als de situatie daarom vraagt. We staan in nauw contact met onze bestuurders en zorgen voor professioneel afgewogen adviezen, waarbij we input betrekken vanuit de samenleving en de verschillende uitvoerende afdelingen waar we mee samenwerken. We zijn benieuwd naar jouw kwaliteiten en de talenten die je ons team te bieden hebt!
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Edwin Wernke, afdelingshoofd beleid, telefoonnummer 06-18080825
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
- Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
- Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
- Eerste gesprek;
- Eventueel tweede gesprek;
- Arbeidsvoorwaardengesprek;
- Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!