Skip to content

Beleidsmedewerker Basisregistratie Personen (BRP) | 32-36 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 3.090 - € 4.671 per maandRuimte, belasting en gegevensbeheer

Functieomschrijving

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeiende gemeente. Om de dienstverlening naar alle inwoners zo goed mogelijk te laten verlopen brengt deze groei ook nieuwe uitdagingen mee voor diverse afdelingen binnen onze gemeente. In de functie als beleidsmedewerker BRP zorg jij dat wij kunnen blijven doen wat we doen voor onze inwoners. Hoe? Door jouw expertise in te zetten.


Ben jij expert op gebied van de Basisregistratie Personen (BRP) en heb je kennis van en ervaring met het opstellen van beleid en processen binnen het vakgebied burgerzaken? Dan is deze functie je op je lijf geschreven.


Wat ga je doen?

Als beleidsmedewerker ben je leidend in het signaleren en vertalen van ontwikkelingen naar (nieuw) beleid op gebied van burgerzaken, het meewerken aan de digitalisering van onze dienstverlening aan burgers én het stimuleren van team overstijgende samenwerking. Je vertaalt wet- en regelgeving/beleidsontwikkelingen naar adviezen- en beleidsstukken voor het management, het college van B&W en de raad. Daarnaast zorg je met het team voor de implementatie van het beleid.


Verder ben je verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en actualiseren van BRP-beveiligingsplannen en betrokken bij de zelfevaluaties BRP. Samen met het team bewaak je de kwaliteit van de BRP, voer je kwaliteitscontroles uit en vertaal je deze naar concrete verbeterstappen en optimalisaties. Je draagt zorg voor de uitvoering van deze verbeterstappen.


Daarnaast voel je je als een vis in het water bij het initiëren en organiseren van projecten. Een project dat regelmatig terugkeert is de organisatie van de verkiezingen. Hiervoor ben je projectleider.


Verder ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften
  • Je optimaliseert waar nodig processen en neemt het team hierin mee
  • Je adviseert op het gebied van een optimale en klantgerichte juridische dienstverlening aan de burger, het management en het bestuur
  • Je bent plaatsvervangend applicatiebeheerder
  • Je bent vraagbaak voor je collega’s.

Vereisten

Dit breng je mee

In deze functie draag je zorg voor één van onze belangrijkste informatiebronnen; de BRP. Daarom is nauwkeurigheid een eigenschap die jij bezit. Verder ben je proactief, flexibel. Je moet daarbij zelfstandig kunnen werken en oplossingsgericht zijn, waarmee we bedoelen dat je – uiteraard binnen de wettelijke kaders – meedenkt met burgers en collega’s. Je bent klantgericht en past je communicatie aan op iedere burger waarmee je contact hebt. Tot slot ben je goed in het organiseren en plannen van de werkzaamheden.


Voor de uitvoering van de functie is het belangrijk dat je beschikt over:

  • Hbo diploma of aantoonbaar hbo werk- en -denkniveau;
  • Gedegen kennis van wet- en regelgeving omtrent informatievoorziening, privacy (AVG/BIO), wet BRP, personen- en familierecht, nationaliteitsrecht, IPR (Internationaal Privaatrecht) en Kieswet;
  • Ervaring op het gebied van gegevensbeheer BRP, naturalisatie en Burgerlijke Stand en het organiseren van verkiezingen;
  • Goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden.


Dit bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris tussen de €3.090,- en € 4.671,- bruto per maand (schaal 10 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker gegevens I.


We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.


Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Over het Team

De afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer bestaat uit een stafbureau en twee teams, te weten Team Ruimte en Team Gegevensbeheer & Belastingen. Je komt te werken binnen het team Gegevensbeheer & Belastingen. Omdat alle basisregistraties in dit team zijn ondergebracht, heeft het een cruciale rol in de organisatie. Naast Beleidsmedewerkers bestaat het team uit geo-specialisten, WOZ-taxateurs en collega’s die verantwoordelijk zijn voor de gemeentelijke belastingen. Het team bestaat uit 21 collega’s.


Binnen het team Gegevensbeheer is de back office van burgerzaken gehuisvest. Je komt te werken binnen een jong en dynamisch team van 5 Gegevensbeheerders BRP en Burgerlijke Stand en een applicatiebeheerder voor de front én back office burgerzaken.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Marco van Deelen via m.vandeelen@pijnacker-nootdorp.nl of telefonisch via 14015.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd.

Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

€ 3.090 - € 4.671 per maand
Ruimte, belasting en gegevensbeheer
€ 3.090 - € 4.671 per maand
Ruimte, belasting en gegevensbeheer