Beleidsmedewerker riolering en waterhuishouding | 24-36 uur
Pijnacker-Nootdorp€ 3.701 - € 5.372 per maandWijkzaken
Functieomschrijving
Zie jij het als uitdaging de groei van onze gemeente in goede banen te leiden. Werk jij graag in diverse rollen als opdrachtgever, adviseur en beheerder? Dan is dit de functie voor jou!
Naast de specifieke rioleringstaken, ligt het accent tegenwoordig ook op onderwerpen als, grondwater, bodemdaling, droogte, wateroverlast, duurzaamheid, samenwerking in de regio en kwaliteit van het water.
Wist je trouwens dat werken voor deze gemeente veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid met zich mee brengt?
Wat ga je doen?
Ontwikkelingen op het gebied van klimaatadaptatie en duurzame inrichting van de openbare ruimte houd jij nauwlettend in de gaten, ook draag je bij aan deze aspecten binnen de projecten. Je draagt bij aan innovaties in de gemeentelijke watertaken voor afvalwater, hemelwater en grondwaterpeil.
Je bent de overlegpartner voor externe partijen zoals het Hoogheemraadschap en de Provincie en vervult een trekkende rol in de regionale samenwerking. Burgerparticipatie staat bij jou hoog in het vaandel, zodoende waarborg je een uitstekende afstemming met alle betrokken partijen. Op basis van jouw informatie en advies kan het bestuur de juiste besluiten nemen. Je werkt nauw samen met projectmanagers, projectleiders en zoekt de samenwerking op met de assetbeheerders.
Onze gemeente verwacht een groei met ongeveer 10.000 inwoners. Dit brengt de nodige vernieuwingen met zich op het gebied van riolering. In de rol van adviseur ben jij verantwoordelijk voor deze vernieuwingen binnen nieuwbouw- en renovatieprojecten. Niet alleen deze projecten hebben jouw aandacht. Voor het onderhoud en beheer van de huidige rioolgemalen, telemetriesystemen en civiele kunstwerken treed jij op als opdrachtgever.
In jouw rol als beleidsmedewerker heb je de volgende verantwoordelijkheden:
- Je bent opdrachtgever om het vastgesteld beleidsplan riolering en waterhuishouding projectmatig te laten uitvoeren en hierover te rapporteren aan het bestuur;
- Je geeft adviezen op het gebied van grond- en oppervlaktewater en riolering;
- Je adviseert bij het opstellen van waterparagrafen bij ruimtelijke procedures en je toetst ruimtelijke plannen op aspecten van riolering en water;
- Je werkt dit uit naar een strategie voor de toekomst en bepaalt de benodigde (financiële) middelen met bijzondere aandacht voor de rioolheffing.
Binnen de gemeente zal jouw functie steeds meer transformeren naar regisseur. Je werkt niet alleen binnen de eigen gemeente, maar speelt ook een belangrijke rol binnen het regionale Netwerk Waterketen Delfland (NAD). Hier treedt jij op als riool- en waterbeheerder, met het oog op samenwerken. https://www.afvalwaterketendelfland.nl/.
Kortom, een diverse functie die de nodige uitdagingen met zich mee zal brengen!
Vereisten
Wie ben jij?
Je bent een strateeg met technisch inzicht en specifieke kennis van riolering en waterhuishouding. Je kunt makkelijk contacten leggen en je weet je goed uit te drukken, zowel mondeling als op papier. Je kunt goed organiseren en je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je komt graag met nieuwe ideeën en durft daarbij buiten de gebaande paden te denken.
Je vindt het leuk om samen te werken met collega’s van verschillende disciplines en communiceren gaat jou goed af. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen aangaande de omgevingswet..
Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.
Voor deze functie is het van belangrijk dat je beschikt over:
- Hbo diploma Civiele Techniek of Watermanagement;
- Basisopleiding Riolering van Wateropleidingen gevolgd, of bereid te volgen;
- Een sterke, procesmatige, innovatieve instelling;
Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.
Dit bieden wij
Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 5.372,- bruto per maand (schaal 11 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris.
Je wordt in eerste instantie aangesteld voor de duur van één jaar. Na één jaar wordt dit, wanneer het van beide kanten bevalt, omgezet in een vast dienstverband.
Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
Wist je dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft? Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.
Over ons team
De afdeling Wijkzaken bestaat uit vier teams waar het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) onderdeel van is. Het team is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte in de breedste zin van het woord. Het werk wordt integraal uitgevoerd, waarbij alle aspecten van de openbare ruimte worden meegenomen zoals riolering, wegen, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen. Leren en ontwikkelen staat binnen deze afdeling voorop er is dan ook veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker. Het team bestaat uit 20 medewerkers (beheerders en projectleiders).
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Procedure
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik meteen op ‘Solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Radboud Sinnecker, Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte , telefoonnummer 06-34563008.
Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
- Je hebt je CV en motivatiebrief ingestuurd;
- Binnen een week hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
- Eerste gesprek;
- Eventueel tweede gesprek;
- Arbeidsvoorwaardengesprek;
- Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
Deze vacature wordt zowel gelijktijdig zowel intern als extern gepubliceerd.
Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!