Skip to content

Financieel adviseur | 32-36 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 3.090 - € 4.671 per maandBedrijfsvoering

Functieomschrijving

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeiende gemeente. Om de dienstverlening naar alle inwoners zo goed mogelijk te laten verlopen brengt deze groei ook nieuwe uitdagingen mee voor diverse afdelingen binnen onze gemeente. In de functie als financieel adviseur zorg jij dat wij kunnen blijven doen wat we doen voor onze inwoners. Hoe? Door jouw expertise in te zetten.


Wil jij onderdeel zijn van een belangrijke schakel van onze bedrijfsvoering? Ben jij in staat anderen goed de adviseren op financieel gebied? Dan is dit de functie voor jou!


Wat ga je doen?

Als financieel adviseur adviseer je één of meerdere afdelingen van onze gemeente. Je ondersteunt deze afdelingen op alle mogelijke manieren op financieel-economisch gebied. Je werkt nauw samen met de beheerconsulent en je naaste collega’s. Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen van financieel beleid en de producten voor de planning- en controlecyclus. Je adviseert en begeleidt het management op het gebied van financieel gerichte vraagstukken en bij de budget- en rapportagecyclus. Je bent daarmee als teamspeler de verbinding tussen beleid en geld. Daarnaast word je ingezet voor de werkzaamheden voor treasury en het beleid omtrent de gemeentelijke verzekeringen.


De gemeente is financieel goed in control en dat inzicht willen wij uiteraard behouden. Financiën is een belangrijke schakel in onze organisatie en dat wordt ook zo gezien. Word jij ook onderdeel van deze belangrijke schakel?


Vereisten

Wat neem je mee?

Je vindt het leuk om nieuwe werkwijzen en onderwerpen op te pakken en deze aan anderen over te brengen. Je houdt ervan om anderen te helpen en samen te zoeken naar oplossingen.


Verder:

  • heb je een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van economie, accountancy, bedrijfskunde of bestuurskunde;
  • heb je affiniteit met cijfers en analytisch vermogen;
  • kun je financiële vraagstukken vertalen in begrijpelijk teksten;
  • ben je klantgericht maar denkt tevens aan het concernbelang;
  • heb je politieke sensitiviteit;
  • Je denkt in termen van oplossingen;
  • Heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.


Dit bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is het salaris tussen € 3.090,- en € 4.671,- bruto per maand (schaal 10 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie adviseur IV.


We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.


Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Over ons team

Als financieel adviseur maak je onderdeel uit van het team Financiën binnen de afdeling Bedrijfsvoering. Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.


Het team Financiën zorgt ervoor dat de gemeente een gezonde financiële positie heeft en daar naar buiten toe helder en transparant over kan communiceren. Het team voert voor de hele gemeente de financiële administratie, stelt begroting, tussentijdse rapportages en jaarstukken op en geeft budgethouders, management en bestuur adviezen op financieel-economisch terrein.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Edwin van Zuylen, Teamleider Financiën Inkoop en Juridische zaken, telefoonnummer 06-46981589.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd.

Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

€ 3.090 - € 4.671 per maand
Bedrijfsvoering
€ 3.090 - € 4.671 per maand
Bedrijfsvoering