Overslaan naar content

Financieel adviseur, coördinator jaarrekening | 36 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 4.221 - € 5.997 per maandBedrijfsvoeringhbo

Functieomschrijving

Werken voor Pijnacker-Nootdorp betekent werken voor een groeiende gemeente waar je trots op kan zijn. Samen werken, samen groeien.


Ben jij master in het coördineren van de jaarstukken en een expert in het financieel begeleiden van duurzame projecten en het verstrekken van duidelijk advies? Dan is dit de functie voor jou!


In het kort

Je wilt: werken in een klein en betrokken team, zowel op kantoor als thuis, adviseren over en meewerken in verschillende actuele projecten en opgaven, werken voor een organisatie in ontwikkeling.


Je houdt van: cijfers, afwisselende werkzaamheden, het vertalen van financiële vraagstukken naar begrijpelijke taal, het dienen van verschillende belangen.


Je hebt: financiële kennis of ervaring en kunt dit, vertalen en overbrengen in debet en credit. Je weet wat er nodig is om de jaarrekening op te maken.


Je krijgt: ruimte voor eigen inbreng, kans om mee te helpen aan de verdere professionalisering van het team Financiën, mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en persoonlijke aandacht en begeleiding.


Wat ga je doen

Als gemeente hebben wij verschillende taken en verantwoordelijkheden. Als financieel adviseur help jij onze gemeente deze taken en verantwoordelijkheden op financieel gebied goed uit te voeren. Hierbij zorg je niet alleen voor budgetbewaking, maar adviseer jij over het inzetten van onze financiële middelen. Jij bewaakt de financiële budgetten. Daarnaast lever je een bijdrage aan het ontwikkelen van financieel beleid en de producten voor de planning- en controlecyclus.


Naast je adviestaken is een belangrijk onderdeel van de functie dat jij de jaarstukken coördineert. Hierbij ben je verantwoordelijk voor het controle-dossier aan de controlerend accountant. Je legt daarnaast contacten binnen de hele organisatie om het financieel jaarverslag rond te krijgen.


Het is een afwisselende functie waarbij je ook kan werken aan grote opgave zoals de energietransitie, vluchtelingenopvang of bijvoorbeeld renovatie projecten.


Jouw rol in hierin is onder andere:

  • Het opstellen van een plan van aanpak waarin je aangeeft waar de financiële middelen naar toegaan;
  • De projectleider adviseren over diverse subsidies en specifieke uitkeringen;
  • Bewaking van het budget en tijdig signaleren als er actie ondernomen moet worden;
  • Financiële verantwoording afleggen van de uitgaven van het project.


Je collega’s geven aan dat er veel ruimte is voor eigen inbreng en initiatief. Jouw inbreng wordt gewaardeerd. “Er is een goede balans tussen cijfers en advieswerk, je krijgt de ruimte om met je vak bezig te zijn. Zo kan je veel ervaring opdoen.”


Vereisten

Wat neem je mee?

Je bent een ervaren collega die goed het overzicht kan bewaken. Je vindt het leuk om nieuwe werkwijzen en onderwerpen op te pakken en deze aan anderen over te brengen. Je houdt ervan om anderen te helpen en samen te zoeken naar oplossingen.


Daarnaast:

  • heb je een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van economie, accountancy, bedrijfskunde of bestuurskunde;
  • heb je affiniteit met cijfers en analytisch vermogen;
  • kun je financiële vraagstukken vertalen in begrijpelijk teksten;
  • ben je klantgericht, maar denkt tevens aan het concernbelang;
  • heb je politieke sensitiviteit;
  • Je denkt in termen van oplossingen;
  • Heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 4.221,- en € 5.997,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 11);
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van €250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een contract voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV.


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Over ons team

Als financieel adviseur maak je onderdeel uit van het team Financiën binnen de afdeling Bedrijfsvoering. Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.


Het team Financiën zorgt er voor dat de gemeente een gezonde financiële positie heeft en daar naar buiten toe helder en transparant over kan communiceren. Het team voert voor de hele gemeente de financiële administratie, stelt begroting, tussentijdse rapportages en jaarstukken op en geeft budgethouders, management en bestuur adviezen op financieel-economisch terrein.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Interesse?

Reageer zo snel mogelijk door je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”.


Meer weten?

Neem contact op met Edwin van Zuylen, Teamleider Financiën Inkoop en Juridische zaken, via 06-46981589.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

of