
Functioneel beheerder Sociaal Domein
Pijnacker-Nootdorp€ 2.878 - € 4.052 per maandSociaal Domein
Functieomschrijving
Wil jij écht het verschil maken voor de inwoners en ook voor je collega’s? Kent functioneel beheer geen geheimen meer voor jou? Spreek jij zowel de taal van de organisatie als van IT? Lees dan snel verder.
Wat ga je doen?
Binnen de afdeling Sociaal Domein kom je terecht bij het team Bedrijfsbureau. Als functioneel beheerder ben jij de schakel tussen de organisatie/vak afdeling en IT. Jij denkt mee met de organisatie als het gaat om de applicaties van het team.
Je bent verantwoordelijk voor de applicaties van het werkveld Sociaal Domein. Denk hierbij aan de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet en Schuldhulpverlening. Dit zijn onder andere iSamenleving, iParticipatie, CiVision, Stratech Perspectief en JVS. Je werkt in een team van drie functioneel beheerders. Jij weet als geen ander de wensen en problemen te vertalen naar functionele en technische oplossingen in onze applicaties. Als functioneel beheerder richt je deze applicaties in en verzorg je het onderhoud. Je beheert de koppelvlakken (relaties met andere applicaties), ondersteunt de gebruikers bij een goed gebruik van de applicaties en zorgt voor input voor betrouwbare managementinformatie.
Je taken kunnen we als volgt samenvatten:
- Je bent verantwoordelijk voor de 1ste lijn Servicedesk;
- Je beheert, onderhoudt en optimaliseert de processen;
- Je draagt bij aan de ontwikkeling en realisatie van een heldere visie en koers in het digitaliseren, vernieuwen en professioneel beheren van de kernapplicaties;
- Je beheert de koppelingen tussen diverse applicaties;
- Je ondersteunt je collega’s bij de verschillende applicaties. Denk aan begeleiding in diverse processen, aanvragen en meldingen en vervanging tijdens vakanties;
- Je voert het versiebeheer, inclusief het testen, vrijgeven en vastleggen;
- Je voert maatregelen door en zet processen op ter voorkoming van verstoringen, vragen en opmerkingen over de applicaties;
- Je onderhoudt contacten met leveranciers, begeleidt en adviseert de gebruikers en andere belanghebbenden.
Vereisten
Wat neem je mee?
Enthousiasme, gedrevenheid en nauwkeurigheid is iets wat jou kenmerkt. Ondanks dat je een unieke en zelfstandige rol hebt binnen de afdeling, ben je een teamspeler en sta je naast je collega’s. Je werkt gestructureerd en kunt goed organiseren en plannen. Daarnaast neem je initiatief, ben je leergierig en sta je open voor feedback. Jouw analytisch en probleemoplossend vermogen is sterk ontwikkeld. Verder omschrijf je jezelf als klantgericht en zelfsturend.
Je krijgt van ons veel vrijheid hoe, wanneer en waar je je werkt doet. Je kunt goed met deze vrijheid omgaan en weet de verbinding te houden met de organisatie.
Daarnaast vinden wij het belangrijk dat:
- Je beschikt over minimaal hbo-werk- en denkniveau;
- Je beschikt over relevante werkervaring op het gebied van functioneel beheer;
- Je hebt kennis en ervaring met het bouwen van query’s of bereid bent dit te leren;
- Je mondelinge en schriftelijke communicatie is helder en effectief voor zowel de gebruikers als technische applicatiebeheerder;
- Je hebt zicht op de samenhang van de verschillende processen, applicaties en koppelingen tussen basisregistraties of bent in staat deze samenhang inzichtelijk te krijgen;
- Je kunt jezelf goed verplaatsen in de interne klant waardoor je advies op maat kunt geven;
- Kennis en ervaring met Sociaal Domein applicatie is een pré.
- Je bent in ieder geval beschikbaar op maandag en vrijdag.
Voldoe je niet helemaal aan de eisen, maar ben je wel leergierig en gemotiveerd? Dan nodigen we je uit om te reageren en ons met je motivatiebrief te enthousiasmeren.
Dit bieden wij!

Salaris tussen de € 2.878,- en € 4.052- bruto per maand op basis van 36 uur. (schaal 8)

Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris

Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.
Overige arbeidsvoorwaarden

Pensioenopbouw bij ABP

Reiskostenvergoeding

Thuiswerkfaciliteiten

Extra verlof

Hybride werken

Surface en mobiele telefoon
Over ons team
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit het team Participatie en het team Maatschappelijke ondersteuning. Het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de schuldhulpverlening.
Over onze afdeling
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie onderdelen: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning en het Bedrijfsbureau. De afdeling Sociaal Domein kenmerkt zich door de korte lijnen en de laagdrempelige manier waarop we met elkaar samenwerken. In deze functie rapporteer je rechtstreeks aan de teamleider van het Bedrijfsbureau.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Dennis Meesters, Teamleider Bedrijfsbureau, Sociaal Domein, 06-156 999 86.
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!