Handhavingsjurist | 32-36 uur
Hybride€ 3.558 - € 5.247 per maandWijkzakenHR-21: Adviseur IV
Functieomschrijving
Wil jij als jurist werken aan diverse handhavingsprocedures? Hou jij van afwisseling en wil jij de gemeente Pijnacker-Nootdorp vertegenwoordigen als handhavingsjurist? Lees dan snel verder of reageer direct!
Wat ga je doen
Als handhavingsjurist bij de gemeente Pijnacker Nootdorp werk je aan diverse handhavingsprocedures. Een illegaal bouwwerk, het (tijdelijk) sluiten van een onveilig gebouw, het behandelen van handhavingsverzoeken of een bijdrage aan de aanpak van ondermijnende criminaliteit. Het zijn voorbeelden van dossiers, waar jij je als handhavingsjurist in vastbijt.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Je bent dé jurist bij juridische handhavingsvraagstukken op het gebied van ruimtelijke ordening;
- Indien nodig pak je ook handhavingszaken op het gebied van openbare orde en veiligheid of APV en Bijzondere wetten op;
- Je bent verantwoordelijk voor de borging van de juridische correcte uitvoering van alle constateringen, meldingen, vooraanschrijvingen en handhavingsbesluiten;
- Je denkt en werkt integraal en voert regie op je eigen dossiers;
- Daarbij ben je verantwoordelijk voor de juridische kwaliteitszorg van de processen en beslissingen;
- Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en (hogere) beroepszaken;
- Je voert (bemiddelings)gesprekken;
- Je bent een echte sparringpartner voor collega’s binnen de organisatie;
- Je houdt alle ontwikkelingen binnen je vakgebied scherp in de gaten en adviseert over de nieuwste ontwikkelingen binnen regelgeving en jurisprudentie.
Waar ga je werken?
Het team Veiligheid en Handhaving is gepositioneerd binnen de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van toezicht en handhaving, vergunningverlening APV/bijzondere wetten en openbare orde en veiligheid. Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden.
We zijn momenteel bezig met een organisatieontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Dit traject omvat een herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.
Voor deze functie kan de organisatieontwikkeltraject betekenen dat de functie gepositioneerd wordt binnen een andere plek in de organisatie. De inhoud van de functie verandert niet.
Vereisten
Wat neem je mee
- Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding in de richting van rechten;
- Ook beschik je over aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist (bij voorkeur bij een gemeente of andere overheidsinstelling);
- Je bent in staat het standpunt van de gemeente te verwoorden en te verdedigen.
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
- Je bent zelfstandig en goed in staat om in teamverband te werken.
- Je hebt een overtuigend gevoel voor politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Kennis van- en ervaring met handhavingsvraagstukken op het gebied van omgevingsrecht;
- Kennis en ervaring op het gebied van openbare orderecht, de APV en Bijzondere wetten is een pré.
Dit bieden wij
- Salaris tussen de € 3.558,- en € 5.247,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10);
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;
- Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
- Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
- We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.
Overige arbeidsvoorwaarden
- Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
- Pensioenopbouw bij ABP;
- Hybride werken;
- Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
- Surface en mobiele telefoon;
- Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden.
Goed om te weten
- Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
- Goede verbinding met OV;
- Een actieve personeelsvereniging.
Interesse?
Reageer vóór 6 oktober door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’.
Meer weten?
Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Michele van Donge, Teamleider Veiligheid en Handhaving, 06-50260895.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
- Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
- Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
- Eerste gesprek;
- Eventueel tweede gesprek;
- Arbeidsvoorwaardengesprek;
- Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!