Skip to content

Informatiemanager | 32 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 4.020 - € 5.725 per maandBedrijfsvoering

Functieomschrijving

Ben jij graag de schakel tussen de organisatie en ICT? Wil jij de vraag van de teams vertalen naar de strategische doelen van de organisatie, die de basis zijn voor praktische ICT-oplossingen? Dan is dit de vacature voor jou!


Wat ga je doen?

Voorzien, onderkennen en vertalen van de informatiebehoefte (vanuit werk- en bedrijfsprocessen ontstaan) van de business naar bruikbare IT oplossingen. Als informatiemanager geef je mede vorm aan het informatiebeleid en voer je de regie bij het opstellen van de informatiestrategie en informatievoorziening en de daarbij ingezette informatiesystemen van de Gemeente Pijnacker


Verder zal jij je bezig houden met:

  • Samen met beleidsmakers, operationele afdelingen en IT specialisten breng jij de IT behoeftes in kaart en vertaalt deze naar uitvoerbare opdrachten. Uitgezet in de tijd geven deze inhoud aan de roadmap. Deze roadmap (inclusief stellen van prioriteiten) draag jij mede uit, naar zowel gebruikers, bestuurders als IT specialisten;
  • Analyseren van ontwikkelingen in de omgeving (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering) en (laten) vertalen van deze ontwikkelingen naar consequenties voor de informatievoorziening.
  • Formuleren van het beleid t.a.v. externe en interne leveranciers;
  • Opstellen en indienen van de jaarlijkse begroting voor investeringen in de informatievoorziening;
  • Bewaak je de afstemming tussen de interne en externe ontwikkelingen op gebied van informatievoorziening.


Vereisten

Wat neem je mee?

Met enthousiasme en gedrevenheid werk je samen met het team aan de stabiliteit van de ICT ondersteuning, ontwikkeling en verdere professionalisering van het vakgebied. Diezelfde ambitie heb je ook voor jezelf: jij wilt altijd vooruit, vernieuwen, nóg beter worden en bent nieuwsgierig. Dit zien we terug in: het bijhouden van je vakkennis, het bijwonen van seminars/kennismeetings en bovenal het over de schutting kijken van je eigen vakgebied en de interesse tonen in de processen binnen de gemeente waarvoor jij werkzaam bent alsook voor aanverwante vakgebieden zoals automatisering en informatiebeheer.


Daarnaast is het voor de uitvoering van de functie belangrijk dat:

  • Als informatiemanager kun je je goed verplaatsen in de interne klant waardoor je advies op maat kunt geven;
  • Je bent besluitvaardig en resultaatgericht en goed plannen en organiseren kun jij als geen ander;
  • Je weet draagvlak te creëren en kunt strategisch denken en bent goed op de hoogte van ICT processen
  • Met jouw sociale- en advies-vaardigheden heb je een aantoonbare trackrecord waarbij jij als verbinder op tactisch/strategisch niveau de business en IT bij elkaar weet te brengen, complexe zaken eenvoudig in beeld brengt, structuur aanbrengt en veranderingen teweeg kunt brengen;
  • Je weet opdrachtgeverschap aan IT projecten en Werken Onder Architectuur te formuleren en beleidsadviezen uit te dragen;
  • Je hebt minimaal een hbo-diploma en een aantoonbaar wo-werk en -denkniveau, welke relevant is voor het werkveld/kennisgebied of een vergelijkbare combinatie van opleiding en ervaring, zo nodig toetsbaar in een assessment;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in het vakgebied van informatie voorziening;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je hebt gedegen ervaring in het opstellen van Project Start documenten / Projectbrieven / Projectvoorstellen.


Dit bieden wij

Check vinkje

Salaris tussen de € 4.020,- en € 5.725- bruto per maand op basis van 36 uur (gebaseerd op schaal 11)

Check vinkje

Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris

Check vinkje

Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar

Check vinkje

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

Check vinkje

Pensioenopbouw bij ABP

Check vinkje

Reiskostenvergoeding

Check vinkje

Thuiswerkfaciliteiten

Check vinkje

Extra verlof

Check vinkje

Hybride werken

Check vinkje

Surface en mobiele telefoon


Over ons team

Team Informatievoorziening en Automatisering van de afdeling Interne Dienstverlening is een team van 18 collega's waar specialisten op verschillende vakgebieden werken (zoals Helpdesk, Systeembeheer, Netwerkbeheer Archivering en Informatiemanagement).


Je zal in deze functie veel samen werkende andere informatiemanagers, elk is een aanspreekpunt voor aantal eigen afdelingen en aandachtsgebieden binnen de gemeente. Voor verbeteringen of nieuwe ontwikkelingen wordt een project gestart en zal jij proactief deelnemen in het projectteam als bewaker en mede richtinggever.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik zo snel mogelijk op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Jeroen Maas, teamleider I&A ICT, 0650035502.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

of