
Lid Toetsingscommissie Huisvesting
- Op locatie
- Domein Samenleving
Functieomschrijving
Door de gemeente Pijnacker-Nootdorp is de Toetsingscommissie Huisvesting ingesteld. De Toetsingscommissie bestaat uit een voorzitter, een ambtelijk secretaris, twee leden en een adviseur.
Ter aanvulling van de toetsingscommissie zoeken wij een nieuw lid.
Wat ga je doen?
De toetsingscommissie beoordeelt de door de burgers ingediende aanvragen voor een voorrangsverklaring woonruimte en brengt hierover advies uit aan het College van Burgemeester en Wethouders.
Vereisten
Wat neem je mee?
In deze functie heb je een belangrijke rol in het zorgen voor een eerlijke en transparante toewijzing van woonruimte. Dat betekent dat je bekend bent en affiniteit hebt met de geldende wet- en regelgeving. Je bent bekend met het sociale domein in de regio en hebt een brede interesse in sociale vraagstukken met name op het gebied van huisvesting. Je bent zorgvuldig, analytisch en hebt oog voor detail, beschikt over een onafhankelijke, maar samenwerkingsgerichte houding. Je bent in staat een goede balans vinden tussen ratio en gevoel in het nemen van je beslissingen. Ervaring in een vergelijkbare functie of met juridische procedures is een pre.
Wat is er nog meer belangrijk om te weten?
Voor een lid van de Toetsingscommissie Huisvesting is het belangrijk dat je onafhankelijk bent. In praktijk betekent dit dat jij niet verbonden bent met een woningcorporatie in de regio Haaglanden. Daarnaast ben je ook geen lid van of niet werkzaam onder de verantwoordelijkheid van het gemeentebestuur.
De commissie vergadert in principe eenmaal per maand bij voorkeur op de woensdagochtend, maar andere momenten zijn mogelijk in onderling overleg met de andere commissieleden. Voor het bijwonen van de vergaderingen is de gemeentelijke regeling presentiegeld van kracht, dit betekent dat je een vergoeding krijgt van € 127,01 per vergadering (zie ook artikel 3.4.1. van het Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers). Daarnaast is het mogelijk gemaakte kilometers te declareren.
Deze functie heeft recent uitgestaan, mocht je toen gereageerd hebben en niet zijn uitgenodigd dan is het niet nodig om nu nog een keer te reageren.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag vóór 17 februari je CV en je motivatie voor deze functie. De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 5 maart in de ochtend. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Anja de Jong, consulent bijzondere regelingen, via 14015.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!