Skip to content

Plantoetser en vergunningverlener Wabo | 36 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 3.396 - € 5.009 per maandRuimte, belasting en gegevensbeheer

Functieomschrijving

Ben jij als plantoetser en vergunningverlener helemaal klaar voor de Omgevingswet? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Wat ga je doen?

De gemeente Pijnacker-Nootdorp ontvangt jaarlijks vele aanvragen om omgevingsvergunning en meldingen van een dakkapel tot nieuwbouwwoningen. Als vergunningverlener behandel je dergelijke aanvragen en ben je verantwoordelijk voor het totale vergunningsproces; van ontvangst tot en met besluitvorming. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van hun aanvraag.


Daarnaast ben je als vergunningverlener met het volgende bezig:

  • het zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen voor omgevingsvergunningen aan de geldende wet- en regelgeving en bestemmingsplannen;
  • het inwinnen van adviezen bij in- en externe ketenpartners om tot een integrale eindconclusie te komen;
  • het bewaken van de voortgang van de processen binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
  • het zelfstandig beoordelen van en adviseren over voorgenomen initiatieven, en meedenken met de initiatiefnemer over alternatieven als het gevraagde initiatief niet (geheel) past binnen de huidige regelgeving;
  • het zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen, kleine buitenplanse afwijkingen van het bestemmingsplan en reacties op initiatieven;
  • het doen van verbetervoorstellen voor het team;
  • het beantwoorden van vragen van burgers over bouwmogelijkheden of regelgeving.

Vereisten

Wie ben jij?

Als regievoerder ben je goed in staat om zelfstandig de verbinding tussen de verschillende ketenpartners (in- en externe adviseurs) te leggen. Dit betekent dat je goed het overzicht kan bewaren en de werkvoorraad juist weet te prioriteren. Je hebt een flinke drive om de aanvragers en initiatiefnemers te helpen in het proces om een vergunning of reactie op een initiatiefplan te krijgen. Je kunt je daarom goed inleven in de aanvrager en neemt de aanvrager goed mee in het hele proces.


Daarnaast herken je je in het volgende:

  • Je bent je bewust van de verschillende belangen en bent zorgvuldig;
  • je bent creatief en denkt breder dan je eigen expertise;
  • je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de studierichting Bouwkunde, Ruimtelijk bestuursrecht of Omgevingsrecht;
  • je hebt minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring als Wabo vergunningverlener bij een gemeentelijke organisatie;
  • je hebt een afgeronde opleiding ABW 1 en ABW 2;
  • bekendheid met Powerbrowser is een pré.


Dit bieden wij

Check vinkje

Salaris tussen de € 3.396,- en € 5.009,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10)

Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris

Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

Pensioenopbouw bij ABP

Reiskostenvergoeding

Thuiswerkfaciliteiten

Extra verlof

Hybride werken

Surface en mobiele telefoon


Over ons team

De afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer bestaat uit een stafbureau en twee teams. Eén van deze teams is team Ruimte. Dit team bestaat uit planjuristen, bouwplantoetsers en ondersteuning. Samen met collega’s van de afdeling Beleid richt het team zich op een leefbare gemeente. Er wordt zoveel mogelijk in de geest van de Omgevingswet gewerkt, die naar verwachting 1 januari 2024 van kracht wordt. Tot die tijd zijn voorbereidingen in volle gang: het team ontwikkelt nieuwe werkwijzen die passen bij het digitale systeem dat in gebruik zal worden genomen.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Jan van Hemert, teamleider Ruimte a.i. telefoonnummer 06 38 825 013.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


of