Projectleider Sociaal Domein | 32-36 uur
Pijnacker-Nootdorp€ 3.701 - € 5.372 per maandSociaal Domein
Functieomschrijving
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeiende gemeente. Om de dienstverlening naar alle inwoners zo goed mogelijk te laten verlopen brengt deze groei ook nieuwe uitdagingen mee voor diverse afdelingen binnen onze gemeente. In de functie als projectleider Sociaal Domein zorg jij dat wij kunnen blijven doen wat we doen voor onze inwoners. Hoe? Door jouw expertise in te zetten.
De afdeling Sociaal Domein is volop in beweging, jij kan bijdragen aan het verder ontwikkelen en professionaliseren van de afdeling.
Ben jij bekend met data gedreven werken? Heb jij ervaring met project portfolio management en weet jij projecten in goede banen de leiden? Dan is dit de functie voor jou!
Wat ga je doen?
Als projectleider binnen het Sociaal Domein zal jij je onder andere bezig houden met de uitvoering van alle (of delen van) fases in projecten. Denk aan voorbereiden en opstellen van projectplannen tot het maken van het eindverslag. Daarbij ben je onder andere verantwoordelijk voor budgetten, de planning en het uiteindelijke resultaat.
We werken in het Sociaal Domein met een goed gevulde projectportfolio. Deze is in samenwerking met de afdeling Beleid opgesteld.
Doordat jij op de hoogte bent van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein weet jij deze in te zetten bij relevante projecten. Je adviseert hierbij gevraagd en ongevraagd het management van de afdeling. Daarnaast zal jij je ook bezig houden met de implementatie van (nieuwe) wetgeving, wetswijzigingen en beleidswijzigingen in de uitvoering.
Kortom een afwisselende functie waarbij jij verantwoordelijkheid draagt voor je eigen projecten, signalen oppikt uit te markt en helpt bij de verdere professionalisering van de afdeling.
Vereisten
Wat neem je mee?
Onze nieuwe collega voelt zich thuis in het brede werkveld van de gemeente en de regio binnen de context van het sociaal domein. Als ervaren projectleider ben jij in staat het overzicht te behouden en een goed gestructureerde planning neer te zetten. Je stelt concrete doelen en zorgt ervoor dat afspraken worden nagekomen. Jij weet als geen ander jouw collega’s en andere belanghebbenden mee te nemen en te enthousiasmeren. Door jouw duidelijke manier van communiceren en daadkrachtige manier van presenteren weet jij mensen te overtuigen. Je bent een inspirator en een verbinder.
Voor de uitvoering van deze functie is het verder belangrijk dat:
- Je aantoonbare werkervaring hebt als projectleider, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein;
- Je kennis en ervaring hebt met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;
- Je ervaring hebt met projectmanagement methoden zoals Prince2, scrum en of agile werken;
- Je kan op strategisch niveau meedenken aan de ontwikkeling van een organisatie;
- Flexibel, communicatief sterk, in staat om een netwerk op te bouwen en te onderhouden
Als je denkt over de juiste vaardigheden en/of competenties te beschikken, aarzel dan niet om te reageren op deze vacature.
Dit bieden wij je
Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je, een salaris tussen de € 3.701,- en € 5.372,- bruto per maand (schaal 11 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). en een individueel keuzebudget van 17,05% van je salaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Projectleider II.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.
Overige arbeidsvoorwaarden
Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.
Over ons team
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie onderdelen: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning en het Bedrijfsbureau. De afdeling Sociaal Domein kenmerkt zich door de korte lijnen en de laagdrempelige manier waarop we met elkaar samenwerken. In deze functie rapporteer je rechtstreeks aan de teamleider van het Bedrijfsbureau.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 3 april je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Dennis Meesters, Teamleider Bedrijfsbureau, Sociaal Domein, 06-156 999 86.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
- Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
- Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
- Eerste gesprek;
- Eventueel tweede gesprek;
- Arbeidsvoorwaardengesprek;
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!