Overslaan naar content

Raadsadviseur / Plaatsvervangend griffier I 36 uur

Hybride
  • Pijnacker-Nootdorp
€ 5.008 - € 6.777 per maandGriffie

Functieomschrijving

De griffie van Pijnacker-Nootdorp zoekt een raadsadviseur die ook optreedt als eerste plaatsvervangend griffier en secretaris van de Rekenkamer. Als je lokale democratie interessant vindt en goed bent in het bewaren van overzicht, dan is dit dé baan voor jou!


Wat ga je doen?

Als raadsadviseur adviseer je de raad, de raadsleden en de buitenraadsleden over de uitoefening van hun taken. Regelmatig werk je op (donderdag)avonden als griffier bij beeld- en oordeelvormende vergaderingen en vergaderingen van de Rekenkamer en auditcommissie. Je draagt actief bij om de advisering en ondersteuning van de raad zó in te richten dat de gemeenteraad zijn rol goed kan vervullen. Daarvoor onderhoud je relaties met raadsleden, collegeleden, relevante spelers binnen de ambtelijke organisatie én de samenleving.


Auditcommissie

Je bent de vaste griffier van de auditcommissie. Deze commissie bestaat uit een aantal raadsleden en adviseert de gemeenteraad bij financieel-technische onderwerpen. Het is jouw taak om de vergaderingen voor te bereiden, de commissieleden inhoudelijk en strategisch te adviseren en contact te onderhouden met de gemeentelijke accountant.


Rekenkamer

Daarnaast ben je secretaris van de Rekenkamer, die onafhankelijk onderzoek doet naar het gemeentelijk beleid en de uitvoering hiervan. De Rekenkamer bestaat uit vier onafhankelijke leden die binding hebben met de gemeente, maar niet voor de gemeente werken of politiek-bestuurlijk actief zijn. Je helpt de Rekenkamer bij het opstellen van onderzoeksopzetten, het begeleiden van onderzoeken door externe bureaus en het tijdig ontvangen van ambtelijk en bestuurlijk wederhoor bij de onderzoeken.


Plaatsvervangend griffier

Als plaatsvervangend griffier fungeer je als klankbord van de griffier. Daarnaast neem je, als de griffier afwezig is, zijn taken over. Het kan dus voorkomen dat je optreedt als griffier bij besluitvormende vergaderingen of bij het presidium, waar alle fractievoorzitters van de gemeenteraad deel van uitmaken.


Waar ga je werken?

De griffie is een klein en hecht team waarin op een fijne manier wordt samengewerkt. De griffie bestaat uit vijf personen: een griffier, een raadsadviseur / plaatsvervangend griffier / secretaris Rekenkamer, een raadsadviseur, een communicatieadviseur en een griffiemedewerker. Waar nodig nemen we taken van elkaar over.


Vereisten

Wat neem je mee?

Je bent een stevige persoonlijkheid met goede organisatorische en communicatieve capaciteiten. Als raadsadviseur heb je een onafhankelijke rol richting diverse belanghebbenden. Dit vraagt om inlevingsvermogen, tact, overtuigingskracht en een gevoel voor diplomatie. Door je analytische vaardigheden ben je in staat hoofdlijnen om te zetten in concrete activiteiten. Daarnaast heb je een visie op de wijze waarop advisering en ondersteuning het beste vorm krijgt in een tijd waarin het werkveld en het werk van de raad(sleden) sterk in verandering zijn.


Concreet vragen we het volgende:

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Kennis van en ervaring met bestuurlijke processen en procedures, opgedaan in (diverse) professionele rollen in de afgelopen drie jaar;
  • Kennis van het (financieel) functioneren van de gemeentelijke overheid;
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden;
  • Flexibiliteit en bereidheid om buiten de reguliere kantoortijden te werken;
  • Goed kunnen plannen en organiseren;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Ervaring met het doen of begeleiden van onderzoeken en de voorbereiding daarop is een pré;
  • Kennis van Zaaksysteem en Notubiz is tevens een pré.


Ervaring met het werken op een griffie juichen we toe, maar nog belangrijker vinden we dat je goed binnen het griffieteam past, affiniteit hebt met politiek en werken met politici en niet snel zenuwachtig wordt in een soms hectische omgeving.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 5.008,- en € 6.777,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 12);
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een contract voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV;
  • Een actieve personeelsvereniging.


Interesse?

Reageer voor 24 juni door je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”.


Meer weten?

Neem contact op met Arjen van der Lugt, griffier, via 06 – 11 10 50 54.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl


Hybride

of