Skip to content

Senior-adviseur burgerparticipatie | 32-36 uur

RemotePijnacker-Nootdorp€ 4.020 - € 6.407 per maandConcernstaf

Functieomschrijving

Weet jij alles van (burger) participatieprocessen en van de Omgevingswet? Sta jij te popelen om onze collega’s en het bestuur van Pijnacker-Nootdorp te adviseren en te begeleiden bij een effectieve inzet van participatie? Dan is dit de functie voor jou!


Als senior beleidsadviseur help jij onze gemeente bij het in de praktijk brengen van ons recent ontwikkelde participatiebeleid “Pijnacker-Nootdorp denkt mee!”. Dit doe je onder andere door regie te voeren over de participatietrajecten in complexe (beleids)ontwikkelingen. Vanuit jouw inzicht en overzicht op de opgaven en de impact daarvan op onze inwoners, bedrijven en instellingen houd jij ons scherp om onze visie over het participatiebeleid in de praktijk te laten werken. Zie je dit als een leuke uitdaging, dan is onze groeiende gemeente voor jou de ideale plek!


Werken voor de gemeente Pijnacker-Nootdorp brengt veel vrijheid en verantwoordelijkheid met zich mee. Voor jou betekent dit dat jij de ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen functie vorm te geven. Met jouw kennis en ervaring is dit de ideale functie voor een verdere carrière.


Wat ga je doen

  • Je adviseert over een gestructureerde participatieaanpak bij projecten en beleidsontwikkelingen, in lijn met het participatiebeleid van de gemeente en de nieuwe Omgevingswet. Daarbij ben je eerste aanspreekpunt voor de initiatiefnemers van een participatietraject;
  • Jouw bestuurlijke sensitiviteit zet je in om te helpen bij het vormgeven van burgerparticipatie. Je fungeert daarbij als strategische sparringpartner voor bestuur en ambtelijke organisatie;
  • Je begeleidt projectteams bij het vormgeven, uitvoeren en evalueren van participatieplannen;
  • Je adviseert over communicatie-, participatie-, en inspraakmomenten en over gesprekken met belangen- en actiegroepen, inwoners, ondernemers en maatschappelijke instellingen.
  • Je organiseert informatie- en participatiebijeenkomsten en interactieve sessies. Indien nodig (bege)leidt je dergelijke bijeenkomsten zelf;
  • Je helpt in de (creatieve) uitvoering van participatietrajecten en ontwikkelt communicatiemiddelen;
  • Je hebt het overzicht van alle participatieactiviteiten van de gemeente en monitort de stand van zaken; voor de complexe trajecten;
  • Je brengt je opgedane participatiekennis en -ervaring over op collega’s.


Vereisten

Wat vragen wij van jou?

  • Je hebt minimaal een relevante afgeronde hbo-opleiding
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met strategische advisering in een bestuurlijk complexe context;
  • Je hebt ruime ervaring met participatietrajecten in het fysieke domein (bijvoorbeeld bouwprojecten, ruimtelijke inrichting);
  • Je hebt ervaring met het ontwikkelen en inzetten van een breed scala aan communicatiemiddelen voor verschillende doelgroepen;
  • Je kent de ins en outs van het organiseren en begeleiden van informatieavonden, dialoogsessies en inspraaksessies;
  • Je kunt goed samenwerken met verschillende disciplines;
  • Je bent stressbestendig en bereid ook buiten reguliere kantooruren te werken als dat nodig is;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met de veranderingen die omgevingswet met zich meebrengt.


Dit bieden wij

Check vinkje

Salaris tussen de € 4.020,- en € 6.470,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 11 of 12)

Check vinkje

Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris

Check vinkje

Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar

Check vinkje

Bij aantoonbare geschiktheid is een toelage bovenop het salaris en IKB bespreekbaar

Check vinkje

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.

Overige arbeidsvoorwaarden

Check vinkje

Pensioenopbouw bij ABP

Check vinkje

Reiskostenvergoeding

Check vinkje

Thuiswerkfaciliteiten

Check vinkje

Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur

Check vinkje

Hybride werken

Surface en mobiele telefoon

Check vinkje

Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken.

       Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Over ons team

De Concernstaf (CST) is een afdeling overstijgende stafafdeling die in opdracht van de gemeentesecretaris ondersteuning biedt aan zowel de ambtelijke als de bestuurlijke organisatie en op een aantal onderwerpen regie voert. Het is een kleine afdeling, van ongeveer 21 mensen, die zich kenmerkt door een adviserend en dienend karakter aan het bestuur en de directie. Bovendien voert de CST controles en onderzoeken uit. Onze inzet is gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de organisatie zodat wij er staan voor de inwoners van onze gemeente.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit ongeveer 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik voor 1 oktober op ‘Solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Khalida van Dijk- el Allaoui, zij is te bereiken op 0616107446.


Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je dit van ons verwachten:

  1. Je hebt je CV en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


of