Overslaan naar content

Technisch Projectleider Openbare Ruimte | 36 uur

RemotePijnacker-Nootdorp€ 3.396 - € 5.009 per maandWijkzakenhbo

Functieomschrijving

Wil jij als Technisch Projectleider Openbare Ruimte bijdragen aan het verwezenlijken van de ambities van onze groeiende gemeente? Heb jij ervaring in het verzorgen van de werkvoorbereiding, begeleiden van aanbestedingen en het aansturen van civieltechnische projecten in uitvoering en weet jij onze nieuwe projecten in de juiste banen te leiden? Solliciteer dan direct.


De komende jaren neemt het aantal inwoners binnen onze gemeente fors toe. De gemeente investeert daarom flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, natuur en recreatie. Hierbij speelt een goede begeleiding en aansturing een zeer belangrijke rol. Daar kunnen we jouw bijdrage als technisch projectleider goed bij gebruiken.


Wat ga je doen

Een groeiende gemeente met forse ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die hiermee aan de slag willen. De komende jaren hebben we dus blijvend behoefte aan vaste, ervaren en gedreven collega’s om deze ontwikkelingen mogelijk te maken. De Technisch Projectleider Openbare Ruimte is een zelfstandige en afwisselende functie waarbij jij alle ruimte krijgt deze zelf vorm te geven en je eigen te maken.


De volgende werkzaamheden maken deel uit van je takenpakket:

  • Adviseren over civieltechnische projecten in de openbare ruimte van ontwerp tot realisatie;
  • Afstemmen met stakeholders, projectteamleden en collega’s van andere afdelingen. Je stemt ook af met bewoners, bedrijven en instanties en initieert en bevordert de samenwerking;
  • Begeleiding van uitwerking technische plannen, aanbestedingstrajecten i.s.m. afdeling inkoop, budgetbeheer, projectadministratie en het omgevingsmanagement;
  • Opstellen van een projectplan en programma van eisen, (laten) opstellen van een planning en kostenraming en zorgdragen voor de voorbereidingen.
  • Regie voeren op een project vanaf de definitiefase tot en met de aanbesteding en de uitvoering inclusief het aansturen van projectmedewerkers en aansturing van aannemers, advies- en/of ingenieursbureaus.
  • Zorgen dat de projecten uitgevoerd worden binnen de beschikbare middelen en gestelde kaders (tijd, geld, kwaliteit, enz.).


Vereisten

Wat neem je mee?

We zoeken een enthousiaste en professionele Civieltechnische Projectleider met praktijkervaring die praktisch is ingesteld maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, positief ingesteld en daadkrachtig en weet je mensen mee te nemen. Je bent een flexibele collega die anderen weet te overtuigen. Je krijgt energie van aanpakken en je tanden te zetten in verschillende technische uitdagingen. Verder beschik je over:

  • Een afgeronde civieltechnische opleiding op hbo-niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van Civiele Techniek;
  • Ervaring in het maken en toetsen van projectplannen, technische ontwerpen, planningen en kostenramingen;
  • Open houding, goede communicatieve vaardigheden, humor en bindingsvermogen;
  • Bij voorkeur ervaring in het werken bij een gemeente.


Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Civiele Techniek is een vakgebied waarin je de meeste kennis opdoet door het toe te passen. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.


Heb jij net jouw opleiding Civiele Techniek op HBO niveau (HTS) afgerond of heb je inmiddels meerdere jaren ervaring in de technische werkvoorbereiding op MBO niveau (met een MBO - Civiele Techniek diploma) en wil je graag doorgroeien naar de rol van technisch projectleider? Dan ben je bij ons ook van harte welkom! We bekijken graag wat de mogelijkheden zijn om samen jouw ambities waar te maken.


Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.396,- en € 5.002,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10). Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker Ontwerp & Voorbereiding III)
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.


Herkennen wij in jou een kandidaat die beschikt over de nodige kennis en ruime werkervaring en die een perfecte aanvulling is binnen ons team, dan behoort een direct vaste aanstelling tot een van onze mogelijkheden.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV.


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Over ons team

Je komt als technisch projectleider te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte van de afdeling Wijkzaken. Binnen dit team werken 25 enthousiaste collega’s waarvan 3 technische projectleiders. In dit team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden, maar delen we veel kennis en ervaring. Het werk wordt integraal uitgevoerd, waarbij alle aspecten van de openbare ruimte worden meegenomen zoals riolering, wegen, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen. Veel werk wordt door advies- en ingenieursbureaus uit handen word genomen.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag, Delft en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arne Kagie, Teamleider IBOR, 0627433080


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


of