Skip to content

(Wijk) Handhaver / BOA | 36 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 2.255 - € 3.301 per maandWijkzaken

Functieomschrijving

Wil jij een bijdrage leveren aan de leefbaarheid en veiligheid in Pijnacker-Nootdorp? Met de groei van onze gemeente, groeit ook ons team handhaving. Jij kan hier onderdeel van zijn!


Wij zijn op zoek naar een meerdere ervaren (Wijk) Handhavers /BOA’s.


Wat ga je doen?

Je gaat deel uitmaken van een team van Handhavers (BOA domein 1). Als handhaver ben je de spin in het web , ken je wijken en de gemeente goed, ben je betrokken en zichtbaar aanwezig. Je surveilleert, veelal op de fiets, in de openbare ruimte. Als handhaver maak je onlosmakelijk deel uit van de samenwerking met andere partners in de gemeente waaronder de politie en het jongerenwerk. Je werkt in dienstroosters, waarbij je ook in de avonduren en in het weekend dienst hebt. Je bent daarbij mentaal en fysiek fit en doet je werk vanuit een open en enthousiaste houding.


Taken en verantwoordelijkheden

  • Je werkt als wijkhandhaver samen met je collega’s aan de leefbaarheid in de wijk;
  • Als wijkhandhaver zoek je van nature de verbinding. Je onderhoudt contacten met inwoners, bedrijven, winkeliers en partners die in de wijk werken. Zelfstandig zet je projecten in de wijk op om problemen op te lossen en betrek je daarbij relevante partijen;
  • Daarnaast ben je belast met het houden van toezicht op de naleving van onder andere de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), een deel van de verkeerswetgeving en andere wetgeving betreffende het gebruik van de openbare ruimte;
  • Je voert onder andere controles uit in het kader van het hondenbeleid, aanbieden van afval en het (vergunning)parkeren;
  • Je bent belast met het signaleren en aanpakken van overlast en overtredingen. Hierbij werk je integraal samen met andere partners;
  • Je spreekt burgers aan en zo nodig bekeur je;
  • Daarnaast kun je optreden als verkeersregelaar.

Vereisten

Wie ben jij?

  • Je werkt als wijkhandhaver samen met je collega’s aan de leefbaarheid in de wijk;
  • Als wijkhandhaver zoek je van nature de verbinding. Je onderhoudt contacten met inwoners, bedrijven, winkeliers en partners die in de wijk werken. Zelfstandig zet je projecten in de wijk op om problemen op te lossen en betrek je daarbij relevante partijen;
  • Daarnaast ben je belast met het houden van toezicht op de naleving van onder andere de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), een deel van de verkeerswetgeving en andere wetgeving betreffende het gebruik van de openbare ruimte;
  • Je voert onder andere controles uit in het kader van het hondenbeleid, aanbieden van afval en het (vergunning)parkeren;
  • Je bent belast met het signaleren en aanpakken van overlast en overtredingen. Hierbij werk je integraal samen met andere partners;
  • Je spreekt burgers aan en zo nodig bekeur je;
  • Daarnaast kun je optreden als verkeersregelaar.


Wat neem je mee?

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in samenwerking met partners;
  • Rijbewijs B en eigen vervoer;
  • Bevoegdheid BOA (domein 1);
  • Goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Flexibele werkhouding (ook werken buiten kantoortijden en in weekend (rooster)
  • EHBO diploma
  • Minimaal RTGB 3 (geweldsbeheersing)
  • Kennis en ervaring met en van de APV, wegenverkeerswet etc.


Dit bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 3.301,- bruto per maand (schaal 7 van de gemeentelijke salaristabel april 2022 op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie medewerker handhaving lll.


We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.


Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Over ons team

Het team is gepositioneerd binnen de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van toezicht en handhaving, APV/bijzondere wetten en veiligheid (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden. De toezichthouder /BOA die wij zoeken, komt te werken binnen het team Veiligheid en Handhaving.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Ralph Linnebank, afdelingshoofd Wijkzaken, telefoonnummer 0625277068


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. 

Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

€ 2.255 - € 3.301 per maand
Wijkzaken
€ 2.255 - € 3.301 per maand
Wijkzaken