Overslaan naar content

WOZ Taxateur | 36 uur

Pijnacker-Nootdorp€ 3.558 - € 5.247 per maandRuimte, belasting en gegevensbeheerhbo

Functieomschrijving

Sta jij pal voor de kwaliteit van onze WOZ-taxaties?


Taxeren van vastgoed in alle soorten en maten is een vak apart, vraagt om brede kennis van zaken én om een nieuwsgierige en frisse blik. Op de ontwikkelingen in onze gemeente én op de wereld daaromheen. Inwoners en ondernemers moeten er immers op kunnen vertrouwen dat onze WOZ-taxaties ieder jaar opnieuw zorgvuldig en objectief tot stand komen.


Wat ga je doen?

Je waardeert zelfstandig alle soorten objecten die de gemeente Pijnacker-Nootdorp rijk is conform de Wet waardering onroerende zaken. Dit zijn bijvoorbeeld woningen, (in-) courante niet-woningen en agrarische objecten. Je gebruikt hiervoor de geldende waarderingsmethodieken.


Op hoofdlijnen houd je je bezig met:

  • Het optimaliseren van objectkenmerken;
  • Het bijhouden van ontwikkelingen in de markt en het doen van marktanalyse in brede zin;
  • Het inrichten en verfijnen van taxatiemodellen;
  • Het leveren van input voor en het meewerken aan de opzet van het systeem van voormeldingen;
  • Het afhandelen van bezwaarschriften en beroepszaken;
  • Het gezamenlijk optimaliseren van de afstemming tussen de processen van de BAG, WOZ en belastingheffing.


Vereisten

Wat neem je mee?

Je bent te omschrijven als resultaatgericht en zorgvuldig. In je werk stel je je flexibel op, heb je een ‘open mind’ en vind je het leuk om nieuwe ontwikkelingen bij te houden. Je kunt prima zelfstandig werken, maar voelt ook aan wanneer je de samenwerking met anderen moet opzoeken. Daarnaast kun je eenvoudig en gemakkelijke communiceren en stem je je boodschap af op de ontvanger.


Veder neem je mee:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding gerelateerd aan vastgoed, financiën en/of bouwkunde;
  • Je bent in het bezit van het basisdiploma Taxateur WOZ en bij voorkeur een registratie in de Vakgroep Modelmatig Waarderen en/of de Kamer WOZ van het Nederlands Register Vastgoedtaxateurs (NRVT);
  • Je hebt kennis van basisregistraties, de werking van de wet WOZ en/of gemeentelijke belastingen;
  • Het is een pre als je ervaring hebt als taxateur bij een gemeente en met de werking van gemeentelijke waarderingsapplicaties.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.558,- en € 5.247,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10);
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV.


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Over ons team

De afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer bestaat uit een stafbureau en twee teams: Team Ruimte en Team Gegevensbeheer en Belastingen. Je komt te werken binnen het team Gegevensbeheer en Belastingen. Omdat alle basisregistraties in dit team zijn ondergebracht, heeft het een cruciale rol in de organisatie. Naast gegevensbeheerders bestaat het team onder andere uit geo-specialisten, WOZ-taxateurs en belasting-medewerkers. Het team bestaat uit 23 collega’s.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000.


Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen, maar ook door de uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Interesse?

Reageer voor 26 februari door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’.


Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Karin Ibrahim-Los (teamleider) via k.los@pijnacker-nootdorp.nl of 06-25239439.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.

of