Welkom bij Concernstaf
Bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp speelt de afdeling Concernstaf een cruciale rol in het ondersteunen van het bestuur en het management bij het realiseren van de strategische doelstellingen en het effectief en efficiënt uitvoeren van taken. De afdeling fungeert als de schakel tussen het bestuur, de verschillende afdelingen en externe belanghebbenden. De afdeling biedt expertise, advies en ondersteuning op diverse gebieden om ervoor te zorgen dat de gemeente haar missie en visie kan verwezenlijken. Bovendien voert de CST controles en onderzoeken uit. Onze inzet is gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de organisatie.
Control en Kwaliteit
Samen met de concerncontroller en de adviseurs op het gebied van privacy, informatieveiligheid en kwaliteit vormen zij een cluster dat zich met name bezighoudt met organisatiebrede opgaven op het gebied van bedrijfsvoering en met de uitvoering van onafhankelijke onderzoeken en Verbijzonderde Interne Controles (VICs).
Bestuurs-secretariaat
Het bestuurssecretariaat ondersteunt de bestuursorganen van onze gemeente met essentiële administratieve en organisatorische taken. Wij coördineren vergaderingen en zorgen voor een vlotte communicatie tussen de verschillende bestuursleden en afdelingen. Ons team speelt een cruciale rol in het faciliteren van een efficiënte en effectieve werking van het bestuur.
Bestuurszaken
Bestuurszaken zorgt onder andere voor de verslaglegging van de vergaderingen van het college en het GMT (Gemeentelijk Management Team). Ook het voorbereiden van de agenda’s en de afhandeling van de besluiten hoort hierbij.