Overslaan naar content

Adviseur domeindirecteur Fysieke Leefomgeving | 36 uur

  • Hybride
  • € 5.070 - € 6.828 per maand
  • Domein Fysieke Leefomgeving

Functieomschrijving

Wil jij een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en inrichting van één van de nieuwe domeinen van onze gemeente? Wil jij als pionier en adviseur werken aan de opbouw van de organisatie?

 

Wat ga je doen?

Je gaat aan de slag als directieadviseur Fysieke Leefomgeving. Binnen het domein fungeer je als eerste adviseur en rechterhand van de directeur. Daarnaast ondersteun je het domein MT, zodat zij op een uitstekende manier besluiten kunnen nemen en borgen. Je bent een spin in het web en vervult een spilfunctie in het ondersteunen van het domein en de bredere organisatie. Je bewaakt de integraliteit en bent een belangrijke verbinder binnen het domein en daarbuiten.

 

Je toetst stukken op kwaliteit en (beleids)inhoudelijke consistentie. Je bewaakt afspraken, termijnen en voortgang op cruciale dossiers en helpt overzicht te houden. Het is belangrijk dat je een netwerk opbouwt en onderhoudt met je counterparts binnen de andere domeinen en de collega’s van de concernstaf. Als directieadviseur heb je verschillende rollen, zoals secretaris, penvoerder, coördinator of sparringpartner. Elke dag is anders. Je signaleert knelpunten en gaat actief op zoek naar verbinding en oplossingen. Je pakt vragen en klussen proactief op. Voorbeelden van werkzaamheden zijn: het opstellen van een domeinplan, het voorbereiden van het MT van het domein en het beheren van ‘de agenda’ van het domein.

 

Door deze verschillende rollen te vervullen, blijf je continu op de hoogte van relevante ontwikkelingen en kun je actief adviseren over actuele issues. Het domein en het stafbureau zijn in ontwikkeling, op inhoud, werkwijze en met verschillende nieuwe medewerkers. Dat is leuk en ook spannend. Aan die (team)ontwikkeling lever jij een actieve en positieve bijdrage, met ruimte om een eigen invulling te geven aan de rol van directieadviseur. Kortom, je bent een teamspeler die goed gedijt in een dynamische werkomgeving met een hoog werktempo, binnen een vaak complexe context. 

 

Onze kernwaarden zijn: betrouwbaar, klantgericht, transparant en omgevingsbewust. Vanuit deze waarden bouw je mee aan een open, betrokken en samenwerkingsgerichte cultuur.

 

 

Waar ga je werken?

Als directieadviseur kom je te werken in het stafbureau van het domein Fysieke Leefomgeving. Het stafbureau is een nieuw team, waar volop gepionierd gaat worden om de organisatieontwikkeling ten uitvoer te brengen. We bieden een enerverende nieuwe functie, waar ruimte is voor ontwikkeling. De kern omvat een herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.

 

Als directieadviseur heb je ook veel contacten en samenwerking met andere adviseurs binnen en buiten de domeinen, zoals de programmaregisseurs, adviseurs bestuurszaken, strategen en bestuursadviseurs. Dit ieder vanuit een eigen rol.

Vereisten

Wat neem je mee?

Je staat stevig in je schoenen, bent doortastend, initiatiefrijk, resultaatgericht en flexibel. Je beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel en voelt jezelf eigenaar van het werk dat jullie als team leveren. Je hebt oog voor integraliteit en weet hoe de overige domeinen en teams werken of leert ze snel kennen. Je bent sterk in analyseren en goed in staat om inhoudelijke vraagstukken te vertalen in antwoorden en hebt gevoel voor ontwikkelingen en verhoudingen.

 

Als directieadviseur beschik je in elk geval over de volgende kennis en ervaring:

  • Wo werk- en -denkniveau.

  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een adviserende rol.

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

  • Analytisch vermogen en inzicht in en ervaring met advisering en processen.

  • Een flexibele werkhouding en eigenaarschap.

  • Netwerken en omgevingsbewust.

  

Daarnaast herken je jezelf in het volgende persoonsprofiel:

  • Je beschikt over autoriteit en senioriteit.

  • Je bent stressbestendig.

  • Je bent omgevingssensitief en kunt snel schakelen.

  • Je hebt overtuigingskracht en kunt loyale tegenspraak bieden.

  • Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk) en verbindend.

  • Je denkt pro-actief: in mogelijkheden en kansen en deinst niet terug als zaken nog niet zijn uitgekristalliseerd.

  • Je bent in staat orde en duidelijkheid aan te brengen.

  

Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 5.070,- en € 6.862,- bruto per maand op basis van 36 uur (het betreft een indicatieve schaal 12; de functie moet nog officieel ingepast worden en gewaardeerd).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.

  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar.

 

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Hybride werken.

  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

 

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;

  • Goede verbinding met OV;

  • Een actieve personeelsvereniging.

 

Interesse? 

Reageer vóór 5 februari door jouw cv met motivatie in te sturen.

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Marijke Rombolini, 06-21553435

Procedure 

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten: 

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.

  2. Na sluitingstermijn hoor je of we je uitnodigen voor een eerste gesprek.

  3. Voor dit eerste gesprek krijg je een vraag/opdracht mee ter voorbereiding.

  4. Tweede gesprek. 

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan. 

Hybride

of