Overslaan naar content

Adviseur Sociaal Domein | 36 uur

  • Hybride
  • € 3.742 - € 5.519 per maand
  • Domein Samenleving
  • HR-21: Medewerker ontwikkeling III

Functieomschrijving

Ben jij toe om beleidsadviseur te worden of ben je het al en wil je graag andere beleidsterreinen verkennen?

Werken voor het Domein Samenleving bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp betekent werken voor een groeiende gemeente waar je trots op kan zijn. Samen werken, samen groeien. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. De beleidsonderwerpen in het sociaal domein zijn voortdurend in beweging. Ook doordat we groeien en de samenstelling van de bevolking verandert en casuïstiek steeds complexer wordt. Dit betekent dat onze medewerkers flexibel, wendbaar en doortastend moeten zijn, als het gaat om het inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en het adviseren aan ons bestuur. We lopen in Pijnacker-Nootdorp niet bewust voorop, maar hebben een goed beeld van wat wij kunnen bijdragen aan hoe onze inwoners kunnen meedoen aan de samenleving. Hierover zijn we steeds in contact met samenleving, ons bestuur en onze uitvoerende teams, waarmee we intensief samenwerken aan de opgaven die er zijn.

Wat ga je doen?

Je krijgt een breed werkpakket waarmee je meerdere kanten van het sociaal domein in je portefeuille krijgt. Daarbij ben je als adviseur de brug tussen bestuur en uitvoering: je past het bestaande beleid toe op de dagelijkse casuïstiek van onze collega’s in de uitvoering.

Dat doe je binnen de kaders van onze visie op een veerkrachtig sociaal domein ‘Samen gereed voor de toekomst’ en met een continue bewustzijn van kostenbeheersing.

Je denkt mee en schrijft daarover integrale adviezen. Je leert dan ook snel de organisatie kennen waar programmaregisseurs, consulenten, teamleiders en andere adviseurs elkaar continue opzoeken, elkaar aanvullen en versterken.

Verder werk je aan:

·         Het signaleren wanneer bestaand beleid niet meer voldoet, beleid ontbreekt of aanscherping nodig heeft;

·         Toelichtingen in het afstemmingsoverleg en stafoverleg met de bestuurders op de producten die je hebt gemaakt;

·         Het opstellen (inclusief participatie en bestuurlijke besluitvorming) van beleid, opdrachten voor de uitvoerende instanties en evalueert.

·         Collegeadviezen, raadsvoorstellen, verordeningen en beleidsregels. 

Je gaat deel uitmaken van het team Maatschappelijk Beleid. Dit betekent dat er ook kansen zijn om mee te werken aan andere aspecten van maatschappelijk beleid zoals welzijn, onderwijs, arbeidsparticipatie en gezondheid. Heb je affiniteit met data en kunstmatige intelligentie in relatie tot beleidsontwikkeling- en evaluatie, dan voeg je kennis toe waar we naar op zoek zijn.

 

Waar ga je werken?

Je komt als Beleidsadviseur Sociaal Domein te werken in het hechte team Maatschappelijk Beleid dat bestaat uit circa 20 gedreven beleidsadviseurs en programmaregisseurs. De collega’s waarderen elkaars kennis en vakmanschap, werken hard én kijken naar elkaar om. Het team is onderdeel van het domein Samenleving, waar men van beleid tot uitvoering werkt aan veerkrachtige samenleving.

 

Over welke onderwerpen ga je adviseren?

Je gaat je vooral bezighouden met onderwerpen die onze samenleving raken als het gaat over schoolverzuim en werk, eenzaamheid, doelgroepenvervoer, Wmo-hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, onafhankelijke cliëntondersteuning en andere vraagstukken waar je nodig bent of interesse in hebt op het terrein van de Wmo, Particpatiewet en de Jeugdwet. Daarnaast ben je relatiemanager voor een aantal organisaties die we subsidiëren of aanbieders waar we producten inkopen.

Vereisten

Wat neem je mee?

Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, sociaal en positief is ingesteld en eigenaarschap toont! Verder beschik je over:

·         Een afgeronde hbo of universitaire-opleiding;

·         Bij voorkeur aantoonbare werkervaring in sociaal domein;

·         Je bent in staat om projectmatig te werken en gebruikt de tools die hiervoor zijn.

·         Je hebt kennis van zaken en bent een goede sparringpartner voor jouw teamleden en collega’s.

·         Ervaring in het opstellen van beleid, het schrijven van adviezen en het bewegen in netwerken;

·         Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving. Je hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.

·         Je denkt in mogelijkheden en kansen en durft verbetervoorstellen aan te dragen.

·         Je hebt de soft-skills om collega’s in beweging te krijgen en je kunt makkelijk feedback geven en ontvangen.

Onze compacte organisatie biedt de kans om jezelf te ontwikkelen. Samen met het team kijken we of en welke thema’s jij naast je eigen portefeuille kunt oppakken. Je bent continue in verbinding met collega’s en zichtbaar, ook al werk je af en toe op locatie elders of thuis.
We verwachten een leergierige en proactieve houding. We helpen elkaar in jouw verdere ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.

Dit bieden wij

·         Salaris tussen de €3742,- en €5519,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10).

·         Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op het brutosalaris;

·         Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar;

·         Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;

·         We bieden je in eerste instantie een jaarovereenkomst, met uitzicht op een vast dienstverband als het van beide kanten bevalt;

·         We werken hybride. Dit houdt in dat je max. 2 dagen thuiswerkt en 2 of 3 dagen op kantoor;

·         Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.

 

Overige arbeidsvoorwaarden

·         Pensioenopbouw bij ABP;

·         Hybride werken en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;

·         Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

·         Surface en mobiele telefoon;

·         Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

Goed om te weten

·         Goede verbinding met OV;

·         Gratis parkeren bij het gemeentehuis;

·         Een actieve personeelsvereniging.

Interesse?

Reageer vóór 15 september door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. 

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Martin Groen, Teamleider Maatschappelijk Beleid, 06 338 22 195.

Procedure 

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1.      Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  2.      Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  3.      Eerste gesprek is op 18 of 19 september;

  4.      Eventueel tweede gesprek is op 25 september;

  5.      Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6.      Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

We verzoeken (recruitment)bureaus vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of