Overslaan naar content

Assetbeheerder & Opdrachtgever Riolering | 32 - 36 uur

  • Hybride
  • € 6.072 per maand
  • Domein Fysieke Leefomgeving

Functieomschrijving

Wil jij als Assetbeheerder & Opdrachtgever Riolering bijdragen aan de ambities van onze groeiende gemeente? Ben jij tevens de allrounder die ook vakinhoudelijk medewerkers kan aansturen? Heb je affiniteit met riooltechniek en/of civiele techniek en werk je bij een gemeente, aannemer of advies- ingenieursbureau en wil je je graag doorgroeien? Solliciteer dan direct.

 

De komende jaren neemt het aantal inwoners binnen onze gemeente fors toe. De gemeente investeert daarom flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan meerdere klussen en projecten op het gebied van riolering en infrastructuur.

  

Wat ga je doen

Een groeiende gemeente met ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die met de ambities in de openbare ruimte aan de slag willen. De assetbeheerder & opdrachtgever riolering binnen het team Beheer Openbare Ruimte, is een afwisselende functie waarbij je alle ruimte krijgt om deze zelf vorm te geven (en als dat nodig is ook eigen te maken). Je werkt zelfstandig, maar werkt nooit alleen. Je bent een sparringpartner van de assetbeheerders wegen, civiel, water, groen en de regisseur binnen het team. Je bent opdrachtgever van diverse projecten voor zowel intern binnen de organisatie als extern naar advies- en ingenieursbureaus.

 

De volgende werkzaamheden maken deel uit van je takenpakket:

  • Adviseren over rioolprojecten in de openbare ruimte van ontwerp tot realisatie.

  • Plannen van werkzaamheden en projecten binnen het vakteam Riolering & Water.

  • Opdrachtgever voor planvoorbereiding, beheerplannen, aanbestedingen en uitvoeringsbegeleiding.

  • Afstemmen met stakeholders, projectteamleden en collega’s van andere afdelingen. Je stemt ook af met bewoners, bedrijven, verenigingen en instanties en initieert en bevordert de samenwerking.

  • (Laten) opstellen en updaten van het rioolbeleid en programma’s van eisen.

  • Begeleiden van collega’s binnen jouw team. Je weet ze mee te nemen in de wereld van de riool-civiele techniek en begeleid ze in hun vakinhoudelijke ontwikkeling.

 

Waar ga je werken?

Je komt te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte van het domein Fysieke Leefomgeving. Binnen dit team werken 25 enthousiaste collega’s. In het team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we veel kennis en ervaring. Collega’s omschrijven het team als prettig en vertrouwd met een fijne en informele werksfeer waarbij collega’s voor elkaar klaarstaan en aandacht is voor de mens.

Vereisten

Wat neem je mee?

Voor deze functie heb je een energieke persoonlijkheid, maar ben je ook een collega die de nodige rust en plezier uitstraalt. Je bent goed in communiceren op diverse niveaus en integraal werken is jou bekend.

We zoeken een enthousiaste en professionele assetbeheerder & opdrachtgever riolering met ruime werk-praktijkervaring die praktisch is ingesteld, maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, en daadkrachtig en je kunt makkelijk verbinding maken met je collega’s binnen het team.

 

Verder beschik je over:

  • Een afgeronde opleiding op hbo-niveau (bijv. HTS civiele techniek of vergelijkbaar), aangevuld met de nodige cursussen rondom riooltechniek en/of projectmanagement.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van Riool-Civiele-Techniek.

  • Ervaring in de rol van opdrachtgeverschap en het vakinhoudelijk aansturen van collega’s.

  • Ervaring in het (laten) maken en toetsen van rioolbeleidsplannen, beheerplannen, projectplannen, ontwerpen, planningen en kostenramingen.

  • Open houding, goede communicatieve vaardigheden, humor en bindingsvermogen.

  • Bij voorkeur ervaring in het werken bij een gemeente of waterschap.

 

Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Riool-civiele techniek is een vakgebied waarin je de meeste kennis opdoet door het toe te passen. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.

  

Dit bieden wij

  • Afhankelijk van je opleiding en je werkervaring is je salaris maximaal € 6.072, - bruto per maand (schaal 11) op basis van 36 uur p/w. Een arbeidsmarkttoelage boven op het salaris (5,10 of 15%) wegens jouw ruime werkervaring is bespreekbaar.

  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op het salaris. Dit kun je inzetten naar keuze voor bijvoorbeeld extra verlof, extra salaris of de aanschaf van een (elektrische) fiets.

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Diverse andere vormen van verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.

  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Natuurlijk ontvang je daarvoor een laptop en mobiele telefoon. Je hebt ook de mogelijkheid om je werkplek thuis goed in te richten.

  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.

  • Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • Vitaliteitsbudget van € 250,- per jaar.

 

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt, wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband. Herkennen wij in jou een kandidaat die ruimschoots beschikt over de nodige kennis en werkervaring en die een goede aanvulling is binnen ons team, dan behoort een direct vaste aanstelling tot een van onze mogelijkheden.

  

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

 

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een actieve personeelsvereniging.

 

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp!. Reageer vóór 24 maart door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. 

 

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Arne Kagie, Teammanager BOR, 0627433080

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten: 

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd; 

  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek; 

  3. Eerste gesprek; 

  4. Eventueel tweede gesprek; 

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan. 

 

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.

Hybride

of