
Beleidsadviseur ruimte | 36 uur
- Hybride
- € 4.264 - € 6.072 per maand
- Domein Fysieke Leefomgeving
- HR-21: Medewerker ontwikkeling II
Functieomschrijving
Wil jij bijdragen aan een ambitieuze en groeiende gemeente in het hart van de metropoolregio Rotterdam-Den Haag? Vind jij het uitdagend om te schakelen tussen strategie en uitvoering om zo integraal en robuuste kaders op te stellen? Heb je affiniteit met ruimtelijke ordening bij een gemeente of adviesbureau en wil je je graag verder ontwikkelen? Dan is de gemeente Pijnacker-Nootdorp op zoek naar jou!
Wij zijn een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Dit alles doen we vanuit onze Omgevingsvisie ‘verbonden met elkaar’.
Wat ga je doen
Je krijgt een breed werkpakket waarmee je meerdere kanten van het ruimtelijk beleid leert kennen. Daarbij ben je de brug tussen beleid en uitvoering: je past het bestaande beleid toe op de initiatieven die we van inwoners en ondernemers ontvangen. Je denkt mee en schrijft daarover integrale adviezen. Je leert dan ook snel de organisatie kennen zoals projectmanagers, verkeerskundigen en milieukundigen. Daarnaast stelt Pijnacker-Nootdorp overeenkomstig de Omgevingswet omgevingsprogramma’s op. We kijken er naar uit dat jij komt meewerken aan het opstellen en uitvoeren van die omgevingsprogramma’s. Verder is het voor succesvol ruimtelijk beleid belangrijk dat het goed vertaald wordt naar de regels in het omgevingsplan. Ook daarin zien we een centrale rol voor jou weggelegd. Verder werk je aan:
Het signaleren wanneer bestaand beleid niet meer voldoet, beleid ontbreekt of aanscherping nodig heeft.
In het afstemmingsoverleg en stafoverleg met de bestuurders toelichting geeft op de producten die je hebt gemaakt.
Het opstellen (inclusief participatie en bestuurlijke besluitvorming) van beleid, uitvoert, vertaalt naar regels en evalueert.
Je gaat deel uitmaken van het team Ruimtelijk Beleid, dat betekent dat er ook kansen zijn om mee te werken aan andere aspecten van ruimtelijk beleid zoals groen, water, recreatie, mobiliteit, klimaatbestendigheid en energietransitie.
Zo ziet een werkweek eruit:

Waar ga je werken?
Je komt als Beleidsadviseur Ruimte te werken in het hechte team Ruimtelijk Beleid dat bestaat uit circa 22 gedreven beleidsadviseurs en programmaregisseurs. De collega’s waarderen elkaars kennis en vakmanschap, werken hard én maken plezier. Het team is onderdeel van het domein Fysieke Leefomgeving, waar men van beleid tot uitvoering werkt aan een herkenbare, aantrekkelijke en goed bereikbare gemeente.
Vereisten
Wat neem je mee?
Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, sociaal en positief is ingesteld en eigenaarschap toont! Verder beschik je over:
Een afgeronde hbo-opleiding Planologie of een ander werkveld dat daaraan raakt.
Bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van ruimtelijk beleid.
Je bent in staat om projectmatig te werken en gebruikt de tools die hiervoor zijn.
Je hebt kennis van zaken en bent een goede sparringpartner voor jouw teamleden en collega’s.
Ervaring in het opstellen van beleid en het schrijven van adviezen is een pre.
Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving. Je hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
Je denkt in mogelijkheden en kansen en durft verbetervoorstellen aan te dragen.
Je hebt de soft-skills om collega’s in beweging te krijgen en je kunt makkelijk feedback geven en ontvangen.
Onze compacte organisatie biedt de kans om jezelf te ontwikkelen. Samen met het team kijken we of en welke thema’s jij naast Ruimte kunt oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.
Dit bieden wij
Salaris tussen de € 4.264,- en € 6.072,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 11).
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op het brutosalaris.
Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar.
Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar.
We bieden je in eerste instantie een jaarovereenkomst, met uitzicht op een vast dienstverband als het van beide kanten bevalt.
We werken hybride. Dit houdt in dat je max. 2 dagen thuiswerkt en 2 of 3 dagen op kantoor.
Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.
Overige arbeidsvoorwaarden
Pensioenopbouw bij ABP.
Hybride werken en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag.
Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.
Surface en mobiele telefoon.
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden
Goed om te weten
Goede verbinding met OV.
Gratis parkeren bij het gemeentehuis.
Een actieve personeelsvereniging.
Interesse?
Reageer vóór 4 juli door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’.
Meer weten?
Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Nick Juffermans, teamleider Ruimtelijk Beleid, 06 251 09 407.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Eerste gesprek.
Eventueel tweede gesprek.
Arbeidsvoorwaardengesprek.
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
We verzoeken (recruitment)bureaus vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!