Overslaan naar content

Beleidsondersteunend medewerker | 32 uur

  • Hybride
  • € 3.489 - € 4.998 per maand
  • Domein Samenleving
  • HR-21: Medewerker beleidsuitvoering II

Functieomschrijving

Ben jij een organisatorisch talent met een scherp oog voor juridische toetsing? Krijg jij energie van het ondersteunen van maatschappelijke projecten en het coördineren van subsidieaanvragen? Dan hebben wij een veelzijdige functie voor jou binnen het Domein Samenleving!

Waar ga je werken

Werken voor het Domein Samenleving bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp betekent werken voor een groeiende gemeente waar je trots op kan zijn. Samen werken, samen groeien. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000.

De beleidsonderwerpen in het sociaal domein zijn voortdurend in beweging. Ook doordat we groeien en de samenstelling van de bevolking verandert en casuïstiek steeds complexer wordt. Dit betekent dat onze medewerkers flexibel, wendbaar en doortastend moeten zijn, als het gaat om het inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en het adviseren aan ons bestuur.

We lopen in Pijnacker-Nootdorp niet bewust voorop, maar hebben een goed beeld van wat wij kunnen bijdragen aan hoe onze inwoners kunnen meedoen aan de samenleving.


Hierover zijn we steeds in contact met samenleving, ons bestuur en onze uitvoerende teams, waarmee we intensief samenwerken aan de opgaven die er zijn.

Je komt als Beleidsondersteunend medewerker te werken in het hechte team Maatschappelijk Beleid, dat bestaat uit circa 20 gedreven beleidsadviseurs en programmaregisseurs. De collega’s waarderen elkaars kennis en vakmanschap, werken hard én kijken naar elkaar om. Het team is onderdeel van het domein Samenleving, waar men van beleid tot uitvoering werkt aan een veerkrachtige samenleving.

Er heerst een informele sfeer met enorme gedrevenheid en een gezamenlijk gevoel van verantwoordelijkheid voor het werk dat wordt gedaan.

Wat ga je doen

Als Beleidsondersteunend medewerker speel je een centrale rol in het coördineren en toetsen van subsidieaanvragen voor maatschappelijke activiteiten. Daarnaast ondersteun je beleidsadviseurs bij uiteenlopende projecten, evenementen en initiatieven die bijdragen aan een sterke en betrokken samenleving.

Je hebt een divers takenpakket dat gericht is op het coördineren en toetsen van subsidieaanvragen en daarnaast het ondersteunen en het ontlasten van de beleidsadviseurs, met daarbij veel ruimte voor eigen initiatief. Enkele taken zijn:

  • Coördineren en toetsen: Je coördineert de subsidieaanvragen die bij de gemeente worden ingediend. Ook toets je aanvragen van de subsidieaccounts die je zelf beheert. Voorbeelden van de werkzaamheden zijn het bijhouden van het subsidieregister en de deadlines, het informeren van aanvragers, het beoordelen van aanvragen en het opstellen van beschikkingen.

  • Beleidsontwikkeling: Assisteren bij het ontwikkelen, evalueren en bijstellen van gemeentelijk beleid.

  • Administratieve ondersteuning: Het bieden van administratieve ondersteuning aan beleidsadviseurs, waarbij je vergaderingen of bijeenkomsten organiseert, besluitenlijstjes opstelt, correspondentie afhandelt en documentatie beheert.

  • Je organiseert en ondersteunt bij diverse maatschappelijke evenementen zoals Orange the World en bijvoorbeeld bijeenkomsten waar maatschappelijke partners en het bedrijfsleven elkaar ontmoeten. Je bent van begin tot eind betrokken en krijgt veel ruimte voor eigen initiatief.

Vereisten

Wie ben jij

Je bent energiek, dienstverlenend en hebt een brede interesse in het werk van de gemeente. Je werkt nauwkeurig, bent juridisch onderlegd en weet goed te schakelen tussen verschillende taken.

Wat neem je mee

  • Een mbo+/hbo-opleiding heeft gericht op juridische werkzaamheden;

  • Ervaring heeft met subsidieprocessen en beleidsmatige ondersteuning;

  • Organisatorisch sterk is en zelfstandig kan werken;

  • Communicatief vaardig is en klantgericht te werk gaat.

Wat bieden wij jou

  • Salaris tussen de € 3.489- en € 4.998,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9) conform de gemeentelijke salarisschalen per 1 oktober 2025.

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;

  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;

  • En actief vitaliteitsbeleid;

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.

 Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uur verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;

  • Pensioenopbouw bij ABP;

  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,20 per dag;

  • Surface en mobiele telefoon;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

Over de gemeente Pijnacker-Nootdorp

Wij zijn een ambitieuze groeigemeente met momenteel 57.000 inwoners, op weg naar 65.000. Onze ligging tussen Den Haag en Rotterdam maakt ons aantrekkelijk om te wonen én te werken. De organisatie telt circa 400 medewerkers en kenmerkt zich door een informele sfeer, vertrouwen en ruimte voor eigen initiatief. Via ons eigen studieplein kun je jezelf blijven ontwikkelen met diverse online cursussen en trainingen.

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een zeer actieve en grote personeelsvereniging.

 

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 6 oktober 2025 je CV en je motivatie voor deze functie.


Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Sjoerd van der Sluis, programmaregisseur collectieve voorzieningen, 06 - 46 98 15 79.

De eerste sollicitatiegesprekken zullen plaats vinden op 21, 22 en 23 oktober. Eventuele tweede gesprekken vinden plaats op 29 oktober.

 

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.

 

Hybride

of