
Business Controller domein Fysieke Leefomgeving | 36 uur
- Hybride
- € 4.264 - € 6.072 per maand
- Domein Fysieke Leefomgeving
Functieomschrijving
Wil jij bijdragen aan de financiële gezondheid van een gemeente en werken in een dynamische, maatschappelijke omgeving? Word dan onze nieuwe Business Controller voor het domein Fysieke Leefomgeving.
Wat ga je doen?
Als Business Controller van het domein ben jij de strategische sparringpartner van de domeindirecteur en het management. Jij zorgt ervoor dat de (financiële) doelstellingen worden behaald. Jouw inzicht in financiën en control helpt het management bij het nemen van weloverwogen beslissingen en het behalen van de beleidsdoelen binnen de gestelde kaders.
De business controller is verantwoordelijk voor het monitoren, bewaken en faciliteren van continuïteit en beheersing van (bedrijfs)processen in het domein. De business controller is zowel een strategische denker als een pragmatische doener en ondersteunt bij de vertaling van de concerndoelen naar het domein. De business controller richt zich op het leveren van strategische en operationele ondersteuning en advisering binnen het domein en verbindt de beleidsdoelen en de financiële kaders.
In jouw rol ben je verantwoordelijk voor:
Het opstellen en bewaken van de begroting en budgetten: Je zorgt voor een realistische, transparante en robuuste financiële planning en houdt de voortgang scherp in de gaten.
Financiële analyse en rapportage: Je levert tijdige en heldere financiële rapportages en geeft inzicht in de performance van het domein.
Advies aan het management: Je adviseert het management over financiële risico’s, kansen en mogelijkheden.
Beleidsontwikkeling en strategisch advies: Je vertaalt financiële gegevens naar beleidsaanbevelingen en denkt mee over de lange termijnstrategie. Ook coördineer je de input voor de P&C-cyclus.
Risicobeheersing: Je zorgt voor naleving van relevante (wettelijke) regels en richtlijnen en adviseert over risico’s en beheersmaatregelen.
Stakeholdermanagement: Je onderhoudt contact met verschillende interne en externe stakeholders en zorgt voor een goede afstemming over financiële vraagstukken.
Waar ga je werken?
Als Business Controller kom je te werken in het stafbureau van het domein Fysieke Leefomgeving. Sinds 1 januari is onze organisatie ingericht in een domeinstructuur. Het domein Fysieke Leefomgeving is verantwoordelijk voor alle beleidsmatige en uitvoerende vragen op het gebied van ruimte, gebiedsontwikkeling, economie en openbare ruimte. Het domein staat voor grote opgaven, zoals woningbouw voor doelgroepen, de energietransitie en het onderhouden van onze groene gebieden. Door de financiële druk is het een uitdaging om de kosten hiervoor beheersbaar te houden. Als businesscontroller speel je hierin een belangrijke rol. Het stafbureau is een nieuw team, waar volop gepionierd gaat worden om het management van dit nieuwe domein te ondersteunen en de organisatieontwikkeling ten uitvoer te brengen. We bieden een enerverende functie, waar volop ruimte is voor eigen inbreng en ontwikkeling. Je werkt in jouw rol heel nauw samen met je collega business controllers binnen de andere domeinen van de gemeente en de collega’s van Concerncontrol en het Team Financiën.
Vereisten
Wat zoeken wij in jou?
Wij zoeken een gedreven en analytische professional die zijn of haar expertise inzet voor het gemeentelijk belang. Jij weet complexe financiële gegevens te vertalen naar praktische adviezen en draagt zo bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen.
Daarnaast is het belangrijk dat je beschikt over:
Je hebt een afgeronde opleiding in Bedrijfseconomie, Accountancy of een andere relevante richting op Hbo/Wo-niveau.
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in de publieke sector of binnen een gemeente.
Je hebt oog voor detail en de capaciteit om financiële gegevens snel en accuraat te analyseren.
Je bent in staat om (financiële) informatie op een begrijpelijke manier te presenteren aan verschillende doelgroepen.
Ervaring met grondexploitaties is een pre.
Dit bieden wij
Salaris tussen de € 4.264,- en € 6.072,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 11). Een passende marktoelage is bespreekbaar bij aantoonbare geschiktheid en afhankelijk van de eerder opgedane werkervaringen binnen het vakgebied.
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.
Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.
Vitaliteitsbudget van € 250,- per jaar.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Indien het aan beide kanten bevalt zal het jaarcontract worden omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.
Pensioenopbouw bij ABP.
Eventueel een thuiswerkvergoeding van € 3,-per dag.
Surface en mobiele telefoon.
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden
Goed om te weten
Gratis parkeren bij het gemeentehuis.
Goede verbinding met OV.
Een actieve personeelsvereniging.
Interesse?
Herken jij jezelf in deze omschrijving? Stuur ons dan je sollicitatie voor 6 mei 2025. Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum!
Meer weten?
Neem contact op met Marijke Rombolini, arbeidsmarktspecialist, 0621553435.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
Eerste gesprek;
Eventueel tweede gesprek;
Arbeidsvoorwaardengesprek;
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!