
Casusregisseur Kernteam | 36 uur
- Hybride
- € 3.489 - € 4.998 per maand
- Domein Samenleving
- HR-21: Medewerker beleidsuitvoering II
Functieomschrijving
Ben jij een verbindende professional met een hart voor mensen en een scherp oog voor complexe problematiek? Als Casusregisseur binnen het Kernteam van onze gemeente sta jij aan het roer van regievoering in multidisciplinaire casussen. Samen met collega’s en externe partners werk je aan duurzame oplossingen voor inwoners die vastlopen op meerdere leefgebieden. Ben jij klaar om écht impact te maken?
Solliciteer nu en help mee aan een toekomst waarin een kind veilig en gezond kan opgroeien.
Waar ga je werken
Het domein Samenleving staat in het teken van het versterken van de veerkracht, veiligheid en het welzijn van onze inwoners. We werken samen met inwoners, maatschappelijke partners en andere overheden om passende ondersteuning te bieden waar nodig. Onze ambitie is om inclusieve en toegankelijke voorzieningen te realiseren die bijdragen aan gelijke kansen voor iedereen. Het Kernteam is onderdeel van het domein Samenleving. Binnen deze afdeling ondersteunen we inwoners van 0 tot 100.
Naast het onderwerp jeugd zijn er op de afdeling medewerkers die zich op verschillende aandachtsgebieden richten zoals; maatschappelijk werkers, voorschools maatschappelijk werkers, ambulant medewerkers, praktijkondersteuners jeugd.
Er heerst een informele sfeer met enorme gedrevenheid en een gezamenlijk gevoel van verantwoordelijkheid voor het werk dat wordt gedaan.
Wat ga je doen
Je komt te werken bij het Kernteam binnen het domein Samenleving van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, wat betekent dat jij je bezig houdt met (complexe) ondersteunings- of hulpvragen vanuit inwoners. Je ondersteunt inwoners bij het oplossen van diverse problemen, hierbij ga je uit van de eigen mogelijkheden. Dit doe je niet alleen. Samen met je collega’s van het kernteam werk je regelmatig samen om zo optimaal van elkaars expertise gebruik te kunnen maken.
Samen met de inwoner of het gezin stel je een plan op met als doel dat het gezin weer de regie over hun eigen leven voert. Hierbij betrek je het netwerk, specialisten en partners uit de wijk. Als generalist heb je de regie over de aanpak van de hulpverlening. Je draagt bij aan een veilige leefomgeving voor kinderen en je hebt aandacht voor veiligheid in gezinnen en zet de noodzakelijke stappen wanneer nodig.
Naast het inhoudelijke werk draag je bij aan de generalistische ontwikkeling van het team en brengt daarbij de visie en uitgangspunten in de praktijk. Je werkt onder leiding van een gemeentelijk teamleider en wordt inhoudelijk ondersteund door een gedragswetenschapper. Je functioneert als collega van de andere teamleden en naar buiten toe als ambassadeur van het kernteam. Gezien de aard van de functie werk je voornamelijk op het gemeentekantoor of op locatie.
Tot jouw taken behoort o.a.
Je coördineert en regisseert integrale trajecten voor gezinnen en individuen met meervoudige problematiek.
Je voert gesprekken met inwoners, stelt samen hulpvragen op en vertaalt deze naar een plan van aanpak.
Je voert indien nodig casusregie bij complexe en crisissituaties en bepaalt samen met onze gedragswetenschappers de te nemen stappen en bemiddelt tussen gezinnen en betrokken partijen.
Je werkt nauw samen met de ambulant medewerkers en stuurt hen functioneel aan op basis van het vastgestelde plan van aanpak en de gestelde doelen daarin.
Je werkt nauw samen met externe partners zoals Veilig Thuis, Politie, scholen, huisartsen en Netwerkpleegzorg.
Je denkt mee over verbetervoorstellen in het werk en levert input door middel van deelname aan werkgroepen.
Kortom
In deze rol krijg je de ruimte om écht impact te maken. Je komt terecht in een dynamische werkomgeving waar samenwerking, vertrouwen en mensgericht werken centraal staan. Hier kun jij jouw expertise inzetten om gezinnen perspectief te bieden en beleid vorm te geven dat daadwerkelijk verschil maakt. Als casusregisseur ben jij de spil in het web tussen gezinnen, hulpverleners en gemeentelijke doelen. Met een opvoedkundige én systeemgerichte blik kijk je naar wat er werkelijk nodig is. Je zorgt ervoor dat passende hulp snel en effectief wordt ingezet, bewaakt de voortgang en stuurt bij waar nodig.
Vereisten
Wat neem jij mee
Je beschikt over een hbo diploma in bijvoorbeeld Sociaal Werk, SPH, Pedagogiek, Maatschappelijk Werk, of Psychologie.
SKJ-registratie is een pre (of de bereidheid deze te behalen indien relevant).
Minimaal 3 jaar ervaring binnen het sociaal domein is gewenst, bij voorkeur in een regierol.
Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving zoals de Wmo, Jeugdwet en Participatiewet.
Kennis van de diverse sociaal agogische gebieden (zoals pedagogiek, sociologie en psychologie);
Generalistische basiskennis en inzicht in verschillende leefgebieden en onderlinge samenhang;
Specifieke kennis van het eigen expertisegebied, te denken aan: psychiatrie, verslaving, inkomen, forensische zorg, jeugdzorg, radicalisering, opvoeding of echtscheiding, (L)VB;
Kennis van en vaardigheden in een breed scala aan hulpverleningsmethodieken en gesprekstechnieken (waaronder Signs of Safety);
Je hebt affiniteit met multi-problem gezinnen;
Kennis van het gezin en het mogelijk disfunctioneren hierbinnen (o.a. aandacht voor veiligheid en huiselijk geweld);
Kennis van gemeentelijke visie, relevante wetgeving, processen en werkafspraken.
Wat bieden wij jou
Salaris tussen de € 3.489- en € 4.998,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9) conform de gemeentelijke salarisschalen per 1 oktober 2025.
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.
Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.
Een actief vitaliteitsbeleid.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je krijgt per jaar 201,6 uur verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
Pensioenopbouw bij ABP;
Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,20 per dag;
Surface en mobiele telefoon;
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden
Over de gemeente Pijnacker-Nootdorp
Wij zijn een ambitieuze groeigemeente met momenteel 57.000 inwoners, op weg naar 65.000. Onze ligging tussen Den Haag en Rotterdam maakt ons aantrekkelijk om te wonen én te werken. De organisatie telt circa 400 medewerkers en kenmerkt zich door een informele sfeer, vertrouwen en ruimte voor eigen initiatief. Via ons eigen studieplein kun je jezelf blijven ontwikkelen met diverse online cursussen en trainingen.
Goed om te weten
Gratis parkeren bij het gemeentehuis.
Goede verbinding met OV.
Een zeer actieve en grote personeelsvereniging.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving?
Dan ontvangen wij graag voor 29 september 2025 je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Gregor Goedhart, teamleider Kernteam 06-50017176.
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!