Overslaan naar content

Consulent Werk & Inburgering | 28-36 uur

  • Hybride
  • € 3.426 - € 4.908 per maand
  • Domein Samenleving

Functieomschrijving

Heb jij een positieve instelling en weet jij hoe je anderen kunt begeleiden naar werk of andere vormen van participatie? Ben je op zoek naar een rol waarin je écht het verschil kunt maken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Op 1 januari 2022 is de nieuwe Wet inburgering in werking getreden. Dit betekent dat de rol van de gemeente en dus ook die van onze consulenten, is veranderd. Als consulent ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet en begeleiding bij inburgering statushouders die zich in onze gemeente hebben gevestigd. Je ondersteunt hen bij het verkrijgen van werk of andere vormen van participatie want in Pijnacker-Nootdorp kan iedereen mee doen!

De visie van gemeente Pijnacker-Nootdorp is om de (arbeids)participatie van inwoners met een bijstandsuitkering te vergroten, onder het motto: ‘werken, werken aan en meedoen’.

Als consulent ben je verantwoordelijk voor een caseload van cliënten die ondersteuning nodig hebben op het gebied van werk of inburgering. Je draagt bij aan een succesvolle inburgering van statushouders en gezinsmigranten. Dit houdt onder andere in:

  • Je voert informatiegesprekken met statushouders en gezinsmigranten.

  • Je onderhoudt contacten met ketenpartners en speelt een proactieve rol in de uitvoering van de nieuwe Wet inburgering en Participatiewet.

  • Je begeleidt en houdt regie over inburgeraars, statushouders en de ondertussengroep.

  • Je stimuleert cliënten en zoekt op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk of passende zorg.

  • Je voert intakegesprekken in het kader van de nieuwe Wet inburgering.

  • Je beheert zelfstandig een caseload en bent verantwoordelijk voor alle voorkomende werkzaamheden, waaronder periodieke en incidentele heronderzoeken.

  • Je bent actief betrokken bij de vernieuwde aanpak ‘werken, werken aan en meedoen’ door intensief contact te onderhouden met je cliënten.

  • Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere leefgebieden binnen het sociaal domein en fungeert als intermediair naar andere hulpverlenende instanties wanneer financiële, sociale of psychische problemen daartoe aanleiding geven.

  • Je verwerkt alle gegevens in onze systemen, verzorgt de benodigde begeleiding en behoudt daarover de regie.

Waar ga je werken?

Je komt te werken binnen het domein Samenleving in het Team Participatie bij het Cluster Statushouders en werkt samen met gedreven professionals dat bekend staat om de korte lijnen en de laagdrempelige samenwerking. Met elkaar begeleiden we ongeveer 500 inwoners naar werk of andere vormen van participatie.

Vereisten

Wat neem je mee?

Als consulent vind je het belangrijk om de mens centraal te zetten. Dit komt tot uiting in jouw manier van werken: clientgericht en overtuigend met een goede en duidelijke communicatie aangepast aan de burger. Verder ben je een teamspeler en vind je het een uitdaging om samen met je collega's goede resultaten te behalen. Je bent in staat om het overzicht te houden met als resultaat: inburgering en ontwikkeling naar werk.

Daarnaast beschik je over het volgende:

  • Een afgeronde hbo-opleiding in de richting van sociaal werk, sociaal juridische dienstverlening of soortgelijk.

  • Minimaal twee jaar ervaring op het gebied van werk en inburgering en de uitvoering van de Participatiewet en wet inburgering.

  • Ervaring met de doelgroep vergunninghouders en migranten waarbij het spreken van meerdere talen een pre is.

  • Kennis van de Wet Inburgering of de kennis en kunde om dit te leren.

  • Kennis met het zaaksysteem OneGov en het clientvolgsysteem Civision/iSam is een pre.

Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.426,- en € 4.908,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.

  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • We bieden je in eerste instantie een contract voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een fulltime dienstverband.

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Hybride werken.

  • Thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een actieve personeelsvereniging.

Interesse?

Reageer vóór 14 juli door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’.

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Adiël Vader, teamleider, 06 27319176. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 17 & 18 juli.

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.

  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

  3. Eerste gesprek.

  4. Eventueel tweede gesprek.

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek.

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.

We verzoeken (recruitment)bureau’svriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of