Overslaan naar content

Coördinator team BOA’s | 36 uur

  • Hybride
  • € 4.264 - € 6.072 per maand
  • Domein Samenleving
  • HR-21: Medewerker handhaving II

Functieomschrijving

Heb jij een stevige, ontwikkelgerichte en verbindende persoonlijkheid? En heb jij kennis en ervaring op het gebied van handhaving domein 1? Dan ben jij de persoon voor deze uitdagende functie!


Wat ga je doen?

Het team Veiligheid en Handhaving is in ontwikkeling. De komende periode wordt er hard gewerkt aan het verder professionaliseren van het team Handhaving. “De basis op orde” is daarbij het uitgangspunt, evenals het investeren en faciliteren van de doorontwikkeling van onze medewerkers.


Binnen het team Handhaving werken we hard aan het op orde krijgen van een aantal onderwerpen. Ondermijning, aanpak van jeugdgroepen, zorg en veiligheid staan hoog op de agenda. Ook is er aandacht voor wijkgericht samenwerken. Je geeft integraal/functioneel leiding aan het team handhaving en bent hun dagelijks aanspreekpunt.


Op het gebied van handhaving domein 1 ben je het eerste aanspreekpunt voor de burgemeester en de teammanager Veiligheid en Handhaving. Op basis van je inhoudelijke deskundigheid ben je niet alleen voor je team, maar voor iedereen sparringpartner. In samenwerkingsrelaties ben je het gezicht vanuit je sturende functie. Samen met de teammanager Veiligheid en Handhaving, de teamchef van de politie en de strategisch adviseur veiligheid, vervul je een belangrijke rol in de doorontwikkeling van het Handhavingsuitvoeringsprogramma’s (HUP) en het Integraal veiligheidsprogramma (IVP). In deze rol wordt eveneens verwacht dat je een bijdrage levert aan een aantal beleidsproducten.


Daarbij:

  • Stuur je op lange termijn visieontwikkeling en de beleidsontwikkeling op veiligheid en handhaving;
  • Zet je de ingeslagen ontwikkeling naar BOA 2.0 door;
  • Draag je zorg voor een goed uitvoeringsplan (IVP, Jaarplan en HUP) Handhaving en Veiligheid; (eventueel deelplannen)
  • Zorg je voor afstemming en (her)prioritering van taken/thema’s en daarin benodigde capaciteit;
  • Stel je de nodige beleidsproducten op;
  • Ben 1e aanspreekpunt in de personeelszorg;
  • Geef je vanuit je functie sturing aan het veranderproces en brengt de resultaten in beeld;
  • Werk je in onregelmatige diensten;
  • Ben je inzetbaar in de crisisorganisatie;
  • Maakt een VOG-P een benodigd onderdeel uit van je aanstelling.


Waar ga je werken?

Het team Handhaving is onderdeel van team Veiligheid en Handhaving. Het team is onder meer verantwoordelijk voor Openbare orde en Veiligheid in de breedste zin, Crisisbeheersing, Ondermijning, Toezicht en Handhaving van de fysieke leefomgeving (BOA’s, Bouw en woningtoezicht en juridische handhaving), wijkgericht werken, vergunning verlening APV/Evenementen/BIBOB en Milieu. Het team bestaat uit circa 50 medewerkers.


Vereisten

Wat breng je mee?

Vanuit jouw ervaring ben jij in staat medewerkers te enthousiasmeren. Je hebt een inspirerende persoonlijkheid en bent duidelijk in de aansturing. Je stuurt op houding en gedrag en de gewenste werkcultuur. Je weet het beste uit medewerkers te halen en in staat mee te denken in hun persoonlijke ontwikkeling. Dit komt niet alleen ten goede van de individuele medewerker, maar heeft een positieve invloed op het gehele team. Je bent een verbinder en weet de integrale samenwerking, zowel binnen als buiten de organisatie te bevorderen.


Voor de uitvoering van deze functie is het belangrijk dat je beschikt over:

  • Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding in de richting van Integrale Veiligheidskunde of Bestuurskunde;
  • Je bent stressbestendig en houdt van dynamiek;
  • Je bent iemand met overtuigingskracht en tegelijk heb je een verbindende opstelling. Je bent iemand die samenwerkt, die niet alleen doortastend, maar ook dienend optreedt;
  • Je bent bestuurlijk sensitief en hebt goede adviesvaardigheden;
  • Je hebt werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid en/of handhaving bij een gemeente;
  • Je hebt ervaring met beleidsvoorbereiding;
  • Je hebt ervaring in een coördinerende/leidinggevende rol in een team handhaving;
  • Ervaring met doorontwikkeling en professionaliseren van teams.


Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 4.264,- en € 6.072,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 11);
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV;
  • Een actieve personeelsvereniging.


Interesse?

Reageer vóór 21 november door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’.

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog vragen neem dan contact op m et Michele van Donge, Teammanager Veiligheid en Handhaving, 0641279305.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.


We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of