
Coördinerend Strategisch Financieel Adviseur | 36 uur
- Hybride
- € 5.303 - € 7.163 per maand
- Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
- HR-21: Adviseur II
Functieomschrijving
Wil jij bijdragen aan een financieel stabiele en toekomstbestendige gemeente? Als Coördinerend Strategisch Financieel Adviseur speel je een sleutelrol in het ontwikkelen, bewaken en versterken van ons financiële beleid. Met jouw integrale blik en strategische inzichten help je het bestuur bij het maken van weloverwogen keuzes en zorg je dat de gemeente proactief inspeelt op veranderingen in regelgeving en maatschappelijke ontwikkelingen.
Wat ga je doen?
Je speelt een sleutelrol binnen het financiële domein: jij verbindt mensen, inzichten en disciplines om complexe vraagstukken verder te brengen. Met jouw scherpe blik op ontwikkelingen vertaal je trends naar toekomstbestendig beleid en bouw je mee aan een stevig financieel fundament waar de hele organisatie op kan vertrouwen. Dat doe je nooit alleen, je werkt intensief samen met collega’s uit verschillende teams en schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering.
Je gaat je onder andere bezig houden met het:
Opstellen van beleidsstukken en rapportages en het bewaken van de kwaliteit hiervan.
Voorbereiden en coördineren van werkoverleggen en teamwerkzaamheden.
Adviseren van verschillende teams binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening.
Strategisch overleg voeren met de wethouder Financiën en adviseren over actuele vraagstukken.
Coördineren van specialistische financiële dossiers en bewaken van samenhang binnen projecten.
Controleren en evalueren van financiële processen en beleid en signaleren van verbeterpunten.
Waar ga je werken?
Onze organisatie is continu in ontwikkeling. Geen zware bureaucratie, maar directe communicatie, veel ruimte voor eigen initiatief en een cultuur waarin je echt kunt bijdragen. Hier krijg je de kans om impact te maken.
Je maakt onderdeel uit van het team Financiën. Samen zorgen jullie voor verbinding tussen beleid en uitvoering. Binnen het team is ruimte voor humor, samenwerking en ontwikkeling. Je werkt breed binnen de organisatie – van Bedrijfsvoering tot Fysieke Leefomgeving tot Samenleving – en krijgt zo een compleet beeld van de gemeentefinanciën.
Vereisten
Wat breng je mee?
Wo- werk en -denkniveau
Een brede financiële deskundigheid en strategisch inzicht.
Het vermogen om complexe vraagstukken te doorgronden en helder te adviseren.
Sterke communicatieve en verbindende vaardigheden.
Ervaring met beleidsontwikkeling en coördinatie binnen een bestuurlijke omgeving.
Dit bieden wij
Salaris tussen de € 5.303,- en € 7.163,- bruto per maand op basis van 36 uur (Deze functie is nu indicatief ingeschaald in schaal 12).
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.
Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.
Een actief vitaliteitsbeleid.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer dit aan beide kanten bevalt zal dit worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.
Pensioenopbouw bij ABP.
Surface en mobiele telefoon.
Eventueel een thuiswerkvergoeding van € 3,25 netto per dag.
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden
Goed om te weten
Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
Goede verbinding met OV;
Een actieve personeelsvereniging.
Interesse?
Reageer vóór 12 januari 2026 door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum, indien wij interesse hebben om jou te spreken plannen we zo snel mogelijk iets in.
Meer weten?
Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Marijke Rombolini, arbeidsmarktspecialist, 0621553435.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
Eerste gesprek;
Eventueel tweede gesprek;
Arbeidsvoorwaardengesprek;
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

