Overslaan naar content

Ecologisch adviseur | 32 - 36 uur

  • Hybride
  • € 4.349 - € 6.193 per maand
  • Domein Fysieke Leefomgeving
  • HR-21: Adviseur III

Functieomschrijving

Wil jij als ecologisch adviseur bijdragen aan de ambities van een dynamische en groeiende gemeente? Ben jij die allround professional die niet alleen inhoudelijke kennis meebrengt, maar ook in staat is om collega’s mee te nemen bij de groene opgaven die voor ons liggen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

De komende jaren groeit onze gemeente in rap tempo. Dit vraagt om slimme investeringen in de openbare ruimte, met oog voor groen, duurzaamheid en leefbaarheid. Als ecologisch adviseur speel jij hierin een cruciale rol. Samen met je collega’s werk je aan uiteenlopende projecten op het gebied van infrastructuur én vergroening. Denk aan het inrichten van nieuwe woonwijken, het verbeteren van de biodiversiteit en het versterken van ecologische structuren in en rondom onze kernen.

 

 

Wat ga je doen?

Onze groeiende gemeente zit vol ambities – en daar hebben we mensen zoals jij bij nodig. Als ecologisch adviseur speel je een belangrijke rol in het realiseren van een prettige en duurzame leefomgeving. Je bent onderdeel van het groenteam binnen het team Beheer Openbare Ruimte.

In deze veelzijdige functie krijg je veel ruimte om je rol zelf vorm te geven – en als dat nodig is, eigen te maken. Je werkt zelfstandig, maar staat er nooit alleen voor. Je denkt mee over de inrichting en het onderhoud van onze openbare ruimte met oog voor biodiversiteit, klimaatbestendigheid en leefkwaliteit. Je draagt bij aan een leefbare gemeente met voldoende ruimte voor mensen, dieren én planten. Zo lever je een zichtbare bijdrage aan de ontwikkeling van onze gemeente.

De volgende werkzaamheden maken deel uit van je takenpakket:

  • Je spart en adviseert met gedreven vakspecialisten over complexe groene en natuurinclusieve vraagstukken.

  • Je geeft advies bij vragen over de natuur, wetgeving en vergunningaanvragen en ook bij het opstellen van beheer- en onderhoudscontracten.

  • Adviseren bij onderhoudsprojecten en groenprogramma’s in de openbare ruimte.

  • Begeleiden van collega’s binnen jouw groenteam. Je weet hen mee te nemen in de wereld van groen in combinatie met ecologie en begeleid hen in hun vakinhoudelijke ontwikkeling.

  • Afstemmen met collega’s van andere afdelingen. Je stemt ook af met ons bestuur, bewoners, bedrijven, verenigingen en instanties en initieert en bevordert de samenwerking.

  • Je zet ecologie op de kaart in Pijnacker-Nootdorp.

Over ons team

Je komt te werken in het domein Fysieke Leefomgeving binnen het team Beheer Openbare Ruimte. Binnen het team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we veel kennis en ervaring. Collega’s omschrijven onze vakteams als prettig en vertrouwd, met een fijne en informele werksfeer waarbij collega’s voor elkaar klaarstaan en er aandacht is voor de mens.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen, met uitstekende verbindingen naar Den Haag, Delft en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp. Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft? Regelmatig worden er diverse workshops en uitjes georganiseerd, zodat jij ook de kans krijgt om naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s en hen zo beter te leren kennen.

Vereisten

Wat neem je mee?

Je bent meer dan alleen een ervaren vakspecialist. Jij bent een energieke en toegankelijke collega die rust, enthousiasme en plezier weet te combineren. Je communiceert moeiteloos op verschillende niveaus en voelt je thuis in een omgeving waar integraal samenwerken centraal staat.

We zoeken een betrokken professional met ruime praktijkervaring, die niet alleen denkt in taken, maar ook in kansen en oplossingen. Je weet de weg in de inhoud, maar verliest het grotere geheel niet uit het oog. Je bent sociaal, daadkrachtig en weet makkelijk verbinding te maken met je collega’s in én buiten het team.

 

Verder beschik je over

  • Je hebt minimaal een hbo- of wo-diploma in ecologie of een vergelijkbare richting.

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren en coördineren van milieukundige/ecologische projecten.

  • Je hebt ruime kennis van wet- en regelgeving rondom ecologie en een gedegen soortenkennis en ervaring met het uitvoeren van diepgaand ecologisch onderzoek.

  • Je werkt projectmatig, klantgericht en je bent een doorpakker met probleemoplossend vermogen.

  • Je hebt ervaring in het begeleiden en coachen van medewerkers die zich graag willen ontwikkelen binnen het groenvakgebied.

  • Je beschikt over zeer goede communicatieve, sociale en redactionele vaardigheden.

  • Je bent een teamspeler met humor en hebt een goede dosis zelfreflectie!

Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.

 

Dit bieden wij

  • Afhankelijk van je opleiding en je werkervaring is je salaris tussen de € 4.349,- en € 6.193, - bruto per maand (schaal 11) op basis van 36 uur p/w.  (excl. ophoogpercentage conform nieuwe CAO).

  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op het salaris. Dit kun je inzetten naar keuze voor bijvoorbeeld extra verlof, extra salaris of de aanschaf van een (elektrische) fiets.

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Diverse andere vormen van verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.

  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Natuurlijk ontvang je daarvoor een laptop en mobiele telefoon. Je hebt ook de mogelijkheid om je werkplek thuis goed in te richten.

  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.

  • Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar.

 

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

 

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband. Herkennen wij in jou een kandidaat die ruimschoots beschikt over de nodige kennis en werkervaring en die een goede aanvulling is binnen ons team, dan behoort een direct vaste aanstelling tot een van onze mogelijkheden.

 

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Je kunt reageren t/m maandag 21 juli.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arne Kagie, Teammanager B.O.R, 0627433080

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1.       Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.

  2.       Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

  3.       Eerste gesprek.

  4.       Eventueel tweede gesprek.

  5.       Arbeidsvoorwaardengesprek.

  6.       Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

 

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Hybride

of