
Financieel adviseur | 32-36 uur
- Hybride
- € 3.742 - € 5.519 per maand
- Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
- HR-21: Adviseur IV
Functieomschrijving
Ben jij een financieel expert die verder kijkt dan cijfers? Iemand die complexe informatie weet te vertalen naar heldere inzichten en adviezen? Dan zoeken wij jou! Als financieel adviseur binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening ben jij de verbindende schakel tussen beleid en uitvoering en een sparringpartner voor management en bestuur.
Waar ga je werken?
Wij zijn een organisatie in beweging. Geen logge bureaucratie, maar korte lijnen en veel ruimte voor initiatief. We hebben een cultuur waarin leren centraal staat: je krijgt de ruimte om te groeien en van ervaringen te leren. Hier krijg je de kans om écht impact te maken. Je wordt onderdeel van het team Financiën, een team in opbouw. Samen zorgen jullie voor de verbinding tussen beleid en uitvoering. Binnen het team is volop ruimte voor humor, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling. Je werkt breed binnen onze organisatie: van Bedrijfsvoering tot Fysieke Leefomgeving en Samenleving. Zo krijg je een compleet beeld van de gemeentefinanciën en draag je bij aan het succes van onze organisatie.
Over het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
Wij zorgen dat de gemeente werkt! Binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening werken wij aan de randvoorwaarden die nodig zijn om de gemeentelijke organisatie goed te laten draaien. Denk aan financiën, informatievoorziening, HRM, communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken. Wij ondersteunen onze collega’s en zorgen ervoor dat zij hun werk kunnen doen met de juiste middelen, actuele informatie en duidelijke processen.
Onze aanpak is praktisch en gericht op wat werkt. Wij kijken kritisch naar hoe dingen beter kunnen en stemmen onze ondersteuning af op wat de organisatie nodig heeft. Wij zetten in op samenwerking, binnen het domein en domeinoverstijgend, op innovatie en op dienstverlening die écht het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. Samen werken we aan een organisatie die continu verbetert, flexibel inspeelt op veranderingen en toekomstgericht handelt.
Wat ga je doen?
Als financieel adviseur ben jij dé sparringpartner voor budgethouders, management en bestuur. Je zorgt voor grip op financiën, vertaalt cijfers naar begrijpelijke adviezen, denkt proactief mee over keuzes die impact hebben op de organisatie en draagt bij aan soepele en juiste besluitvorming. Dit doe je onder andere door alert te zijn op risico’s en kansen en de (financiële) haalbaarheid van voorstellen. Je werkt domeinoverstijgend en bent actief in het ophalen en delen van informatie. Jouw rol is cruciaal in het realiseren van onze ambities.
Je houdt je bezig met:
Financiële regie: Je levert een bijdrage aan alle producten van de P&C-cyclus; je stelt begrotingen en meerjarenramingen op en bewaakt budgetten.
Advisering: Je beoordeelt de financiële haalbaarheid van beleidsvoorstellen
Inzicht & verantwoording: Je levert inzichtelijke rapportages en analyses die bijdragen aan transparantie en sturing.
Samenwerking & verbinding: Je werkt nauw samen met collega’s binnen het team en verschillende domeinen en bent het eerste aanspreekpunt voor de budgethouders.
Vereisten
Wat zoeken wij in jou?
Ben jij analytisch sterk, verbindend en heb je een hart voor de publieke zaak? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als financieel adviseur zie jij het verhaal achter de cijfers en weet je complexe financiële informatie te vertalen naar heldere, toepasbare adviezen. Met jouw inzicht en overtuigingskracht help je onze organisatie vooruit. Je bent doelgericht, betrouwbaar en hebt oog voor maatschappelijke impact.
Wat neem je mee?
Hbo werk- en denkniveau (bijvoorbeeld Bedrijfseconomie, Accountancy, Bestuurskunde) of relevante ervaring als financieel adviseur;
Minimaal 3 jaar ervaring als financieel adviseur binnen een gemeente of een vergelijkbare organisatie. Heb je geen gemeentelijke ervaring, maar wel een sterke motivatie om bij ons te werken? Overtuig ons dan met jouw motivatie!
Kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en gemeentelijke besluitvormingsprocessen of de motivatie om je dit eigen te maken;
Sterke analytische en communicatieve vaardigheden;
Een proactieve houding en overtuigingskracht.
Wat bieden wij jou?
Een bruto maandsalaris tussen €3.742,- en €5.519,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10) conform de gemeentelijke salarisschalen per 1 oktober 2025.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris;
Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je ook diverse online cursussen en trainingen volgen;
Een actief vitaliteitsbeleid;
Een jaarcontract met uitzicht op verlenging;
Hybride werken is mogelijk in overleg, maar we zien je ook graag op kantoor.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je krijgt per jaar 201,6 uur verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
Pensioenopbouw bij ABP;
Thuiswerkvergoeding van €3,20,- netto per dag;
Een Surface en mobiele telefoon van de zaak;
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
Gratis parkeren bij het gemeentehuis en goede OV-verbindingen;
Een actieve personeelsvereniging met leuke uitjes en workshops.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden.
Interesse?
Reageer vóór 17 oktober 2025 door je cv en motivatie in te sturen via de knop ‘Solliciteren’. Maar wacht niet te lang met reageren. Zien wij een match dan zal er een op korte termijn een gesprek worden ingepland.
Meer weten?
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Teamleider Financiën Danny van Gulik 0621000981.
De sollicitatieprocedure
Je stuurt je cv en motivatiebrief in.
Je hoort zo snel mogelijk of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Eerste gesprek.
Eventueel een tweede gesprek.
Arbeidsvoorwaardengesprek.
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!