Overslaan naar content

Financieel Adviseur | 36uur

  • Hybride
  • € 4.349 - € 6.193 per maand
  • Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
  • HR-21: Adviseur III

Functieomschrijving

Ben jij een financieel expert die verder kijkt dan cijfers? Iemand die complexe informatie weet te vertalen naar heldere inzichten en strategisch advies? Dan zoeken wij jou! Als senior financieel adviseur binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening ben jij de verbindende schakel tussen beleid en uitvoering en een onmisbare partner voor management en bestuur.

Over het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening

Wij zorgen dat de gemeente werkt! Binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening werken wij aan de randvoorwaarden die nodig zijn om de gemeentelijke organisatie goed te laten draaien. Denk aan financiën, informatievoorziening, HR, communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken. Wij ondersteunen onze collega’s en zorgen ervoor dat zij hun werk kunnen doen met de juiste middelen, actuele informatie en duidelijke processen.

Onze aanpak is praktisch en gericht op wat werkt. Wij kijken kritisch naar hoe dingen beter kunnen en stemmen onze ondersteuning af op wat de organisatie nodig heeft. Wij zetten in op samenwerking, binnen het domein en domeinoverstijgend, op innovatie en op dienstverlening die écht het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. Samen werken we aan een organisatie die continu verbetert, flexibel inspeelt op veranderingen en toekomstgericht handelt.

Wat ga je doen? 

Als senior financieel adviseur ben jij dé sparringpartner voor budgethouders, management en bestuur. Je zorgt voor grip op financiën, vertaalt cijfers naar begrijpelijke adviezen en draagt bij aan soepele en juiste besluitvorming. Dit doe je onder andere door alert te zijn op risico’s en kansen en de (financiële) haalbaarheid van voorstellen.  Je werkt domeinoverstijgend en bent actief in het ophalen en delen van informatie. Jouw rol is cruciaal in het realiseren van onze ambities.

Je houdt je bezig met:

  • Financiële regie: Je levert een bijdrage aan alle producten van de P&C-cyclus, stelt begrotingen en meerjarenramingen op en bewaakt budgetten.

  • Advisering: Je beoordeelt de financiële haalbaarheid van beleidsvoorstellen en adviseert over risico’s en kansen.

  • Inzicht & verantwoording: Je levert heldere rapportages en analyses die bijdragen aan transparantie en sturing.

  • Samenwerking & verbinding: Je werkt nauw samen met collega’s binnen verschillende domeinen en bent het eerste aanspreekpunt voor de budgethouders.

Waar ga je werken?

Wij zijn een organisatie in beweging. Geen logge bureaucratie, maar korte lijnen, veel ruimte voor initiatief en een cultuur waarin fouten maken mag – als je er maar van leert. Hier krijg je de kans om écht impact te maken. Je maakt onderdeel uit van het team Financiën. Samen zorgen jullie voor verbinding tussen beleid en uitvoering. Binnen het team is ruimte voor humor, samenwerking en ontwikkeling. Je werkt breed binnen de organisatie – van Bedrijfsvoering tot Fysieke Leefomgeving tot Samenleving – en krijgt zo een compleet beeld van de gemeentefinanciën.

Vereisten

Wat zoeken wij in jou?

We zoeken een analytische en verbindende senior financieel adviseur met hart voor de publieke zaak. Jij ziet het verhaal achter de cijfers en weet complexe financiële informatie te vertalen naar heldere, toepasbare adviezen. Met jouw inzicht en overtuigingskracht help je de organisatie vooruit – doelgericht, betrouwbaar en met oog voor maatschappelijke impact.

Daarnaast is het belangrijk dat je:

  • Beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau (bijv. Bedrijfseconomie, Accountancy, Bestuurskunde);

  • Minimaal 3 jaar ervaring hebt als financieel adviseur binnen een gemeente of vergelijkbare organisatie;

  • Kennis van BBV en gemeentelijke besluitvormingsprocessen hebt;

  • Sterke analytische en communicatieve vaardigheden hebt;

  • Een proactieve houding en overtuigingskracht hebt.

Wat bieden wij jou?

  • Een bruto maandsalaris tussen € 4.349,- en € 6.193,- schaal 11 op basis van 36 uur;

  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris;

  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je ook diverse online cursussen en trainingen volgen;

  • Een Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar;

  • Een jaarcontract met uitzicht op verlenging.

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uur verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;

  • Pensioenopbouw bij ABP;

  • Thuiswerkvergoeding van €2,40,- netto per dag;

  • Een Surface en mobiele telefoon van de zaak;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis en goede OV-verbindingen;

  • Een actieve personeelsvereniging met leuke uitjes en workshops.

Interesse?

Reageer vóór 13 augustus 2025 door je cv en motivatie in te sturen via de knop ‘Solliciteren’.

Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Marco Schumm Teamleider Financiën ai 0611000886.

De sollicitatieprocedure

  1. Je stuurt je cv en motivatiebrief in.

  2. Je hoort zo snel mogelijk of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

  3. Eerste gesprek.

  4. Eventueel een tweede gesprek.

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek.

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Hybride

of