Overslaan naar content

Geo-specialist Omgevingswet/Basisregistratie Ondergrond

  • Hybride
  • € 3.777 - € 5.554 per maand
  • Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
  • HR-21: Medewerker gegevens I

Functieomschrijving

Ben jij de geo-expert die wij zoeken om de leefomgeving van morgen vorm te geven? Als Geo-specialist Omgevingswet/Basisregistratie Ondergrond speel je een cruciale rol in de opbouw van het omgevingsplan en ben je verantwoordelijk voor de juiste registratie in de Basisregistratie Ondergrond. Je zorgt ervoor dat alle Geo-informatie helder en toegankelijk is.

Je duikt in de wereld van ruimtelijke ordening en GIS. Samen met een team van enthousiaste professionals werk je onder andere aan het ontwikkelen van Omgevingsplannen. Jouw expertise is onmisbaar, want Geo-informatie is nodig bij bijna elke stap. Je bent onder andere verantwoordelijk voor het tekenen van gebieden in Qgis. Het beheren van de database met gebieden inclusief versiebeheer behoort ook tot jouw taken.

Je haalt informatie uit bestemmingsplannen en houdt overzicht over alle locaties en geografische gegevens in het Omgevingsplan. Dit alles doe je in nauw overleg met collega's van Ruimtelijke Ordening en Geo.  Je zorgt voor de tijdige en juiste aanlevering van gegevens die nodig zijn voor de Basisregistratie Ondergrond. Jouw werk maakt het verschil!

Klaar om jouw geo-skills in te zetten voor een betere leefomgeving? Solliciteer nu en word onze nieuwe Geo-specialist Omgevingswet/Basisregistratie Ondergrond!

 

Wat ga je doen?

Als Geo-specialist Omgevingswet/Basisregistratie Ondergrond krijg je de kans om direct impact te hebben op de ruimtelijke inrichting van de gemeente. Je werkt met de nieuwste software en technieken, en je expertise wordt gewaardeerd in een team van enthousiaste professionals. Je krijgt de ruimte om te groeien en jezelf verder te ontwikkelen binnen het vakgebied.

  • Je tekent gebieden in Qgis, waarbij je handig gebruik maakt van bestaande datasets.

  • Je beheert nauwkeurig de database met gebieden, inclusief versiebeheer, in overleg met Ruimtelijke Ordening en Geo-professionals.

  • Je haalt relevante informatie uit bestemmingsplannen om te gebruiken als input voor het Omgevingsplan.

  • Je zorgt voor overzicht van alle locaties en geografische gegevens in het Omgevingsplan.

  • Je bent verantwoordelijk voor de opbouw van de geo-informatie in het Omgevingsplan.

  • Beheren en analyseren van BRO-gegevens.

  • Uitvoeren van complexe analyses op Geo-data. 

  • Ondersteunen van collega’s, beleidsmakers en projectteams met Geo-informatie en tooling. 

  • Ontwikkelen van visualisaties en kaarten ter ondersteuning van omgevingsplannen. 

  • Geven van workshops en trainingen over het gebruik van basisregistraties en GEO-tools.

 

Waar ga je werken?

Geo-informatie maakt onderdeel uit van het team Publiekszaken dat valt binnen het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening.  Het team Publiekszaken bestaat uit verschillende disciplines en is o.a. verantwoordelijk voor: 

Het Klant Contact Centrum 

  • Het beheer van de gemeentelijke basisregistraties (BRP BAG, BGT, BRO en WOZ) en Geo informatie, inclusief functioneel applicatiebeheer. 

  • De heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen. 

  • Burgerzaken & Burgerlijke Stand.

  • De verkiezingen. 

 

Omdat alle basisregistraties in dit team zijn ondergebracht, heeft het een cruciale rol in de organisatie. Je werkt binnen GEO samen met de andere vier GEO-specialisten en uiteraard andere vakafdelingen. 

 

We zijn momenteel bezig met een organisatieontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Dit traject omvat een herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.

Vereisten

Wie ben jij? 

Je bent een echte doorzetter en pakt uitdagingen met beide handen aan. Je bent analytisch sterk, een teamspeler en hebt affiniteit met ruimtelijke ordening en digitalisering. Je weet data helder te presenteren en bent thuis in GEO-informatiesystemen.  

 

Verder beschik je over: 

  • Hbo-werk- en denkniveau. 

  • Ervaring met software zoals Qgis, FME. 

  • Ervaring met Microstation is een pre. 

  • Kennis van de Basisregistratie Ondergrond en de Omgevingswet. 

  • Interesse in ruimtelijke ordening en duurzaamheid. 

  • Communicatieve vaardigheden en een gestructureerde werkstijl. 

  • Een leergierige en proactieve houding, beschikt over relativeringsvermogen en bent in staat tot zelfreflectie. 

  • Je bent representatief en je vindt het leuk andere te inspireren met je presentaties. 

 

Dit bieden wij

  • Vanaf januari 2026 een salaris tussen de € 3.777,- en € 5.554,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.

  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • Een actief vitaliteitsbeleid.

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer dit aan beide kanten bevalt zal dit worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Eventueel een thuiswerkvergoeding van € 3,25 netto per dag.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

 

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentekantoor.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een actieve personeelsvereniging.

 

Interesse?

Reageer vóór 13 december door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum, indien wij interesse hebben om jou te spreken plannen we zo snel mogelijk iets in.

 

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Karin Ibrahim-Los, teamleider Gegevensbeheer en Belastingen, telefoonnummer 06-25239439.

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1.      Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  2.      Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  3.      Eerste gesprek;

  4.      Eventueel tweede gesprek;

  5.      Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6.      Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.

 

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of