
Helpdeskmedewerker | 32-36 uur
- Op locatie
- € 2.754 - € 3.908 per maand
- Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
- HR-21: Medewerker systemen IV
Functieomschrijving
Heb je een dienstverlenende instelling? Help jij graag je collega’s met technische problemen?
Dan is dit de functie voor jou!
Wat ga je doen?
Als Helpdeskmedewerker bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp ben je het eerste aanspreekpunt voor jouw collega’s. Dat is veel meer dan telefoontjes aannemen. Je ondersteunt medewerkers op zowel technisch als functioneel gebied. Je krijgt dagelijks veel verschillende vragen en uitdagingen die ervoor zorgen dat je werk erg afwisselend is. Goed kunnen luisteren is een van de belangrijkste eigenschappen die je moet hebben als helpdeskmedewerker. Dankzij jouw klantvriendelijkheid en kennis van hard- en software worden collega’s verder geholpen.
Je komt te werken op de afdeling Bedrijfsvoering en Dienstverlening binnen een flexibele, levendige en groeiende gemeente. Hoewel er bijna 400 medewerkers werkzaam zijn bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp, hebben wij een klein en hecht team dat de organisatie op IT-gebied draaiende houdt. Het IT-team bestaat uit een groepje van vijf enthousiaste en gezellige collega’s.
Je taken bestaan uit:
aanmaken, configureren en beheren van accounts voor users en applicaties.
folder- en filebeheer.
werkplekbeheer.
ondersteuning 1e en 2e lijns.
communicatie van ICT gerelateerde incidenten richting medewerkers.
beheer van apparatuur en telefonie.
Over ons team
Het team Informatiemanagement & Automatisering (I&A) is onderdeel van het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening en bestaat uit de werkgebieden automatisering, informatiemanagement en documentaire informatievoorziening (DIV). Binnen het werkgebied automatisering valt systeem/netwerkbeheer, technisch applicatiebeheer en de helpdesk.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Vereisten
Wat neem je mee?
IT-technische aanleg is voor deze functie natuurlijk essentieel. Maar als helpdeskmedewerker ben je ook altijd in contact met collega’s, daarom verwachten wij dat je communicatief vaardig, klantvriendelijk en servicegericht bent. Verder verwachten we een proactieve, flexibele en zelfstandige houding; eigen inbreng wordt gewaardeerd! Het is belangrijk dat je prioriteiten kunt stellen, aangezien er veel verschillende meldingen binnenkomen die allemaal een andere hoeveelheid aandacht vereisen.
minimaal een afgeronde IT-gerelateerde mbo-diploma (niveau 4).
bij voorkeur 1 jaar werkervaring in een IT-gerelateerde functie.
goede vaardigheden op het gebied van klantenservice.
ruime kennis en vaardigheden op het gebied van IT.
kennis van Office 365.
ervaring binnen Citrix en met TOPdesk is een pre.
Dit bieden wij je
Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris tussen de €2.754,- en €3.908 bruto per maand (schaal 7 van de gemeentelijke salaristabel april 2025, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie medewerker systemen IV. Het betreft in eerste instantie een functie voor één jaar. Wanneer het van beide kanten bevalt, wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.
Overige arbeidsvoorwaarden
Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 7 juli 2025 je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met de teamleider BVD-I&A Jeroen Maas 06 50035502 of de Recruiter Renate Greupink.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Eerste gesprek.
Eventueel tweede gesprek;
Arbeidsvoorwaardengesprek.
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd.
Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!