Overslaan naar content

HR-adviseur | 32 uur

  • Hybride
  • € 3.674 - € 5.419 per maand
  • Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
  • HR-21: Adviseur IV

Functieomschrijving

Kom bouwen aan de organisatie van de toekomst! Ben jij die stevige gesprekspartner die leidinggevenden scherp houdt én inspireert? Wil jij ook niet kiezen tussen HR advisering en beleidsontwikkeling omdat je het allebei leuk vindt? Dan ben jij de adviseur die we zoeken.

 

Wat ga je doen 

Bij ons krijg je geen standaardfunctie, maar een veelzijdig takenpakket. Jij bent dé sparringpartner voor leidinggevenden als het gaat om integraal leiderschap zowel op operationeel als tactisch niveau. Met jouw kennis en ervaring werk je data-gedreven, zie je de financiële gevolgen van besluiten haarscherp en bewaak je samen met de financieel adviseur en leidinggevende de personeelsbegroting.

 

Je krijgt veel vrijheid om met nieuwe ideeën te komen en zo het team én de organisatie verder te professionaliseren. Je gaat aan de slag met het opstellen, uitvoeren, implementeren en evalueren van uiteenlopende beleidsstukken. Denk aan thema’s zoals:

  • het binden en boeien van medewerkers;

  • het vernieuwen van ons lokaal beloningsbeleid;

  • strategische personeelsplanning.

Wie ben jij

Je kunt uitstekend zelfstandig werken, maar voelt je net zo goed thuis in een team. Onze organisatie is volop in beweging, dus verwacht geen gespreid bedje wél veel kansen om het verschil te maken.

Dit zijn wij

We zitten midden in een organisatieontwikkeltraject, gericht op een sterke basis voor de toekomst. Dat betekent: een herinrichting van de organisatie, duidelijke aansturing, en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een flexibele, toekomstbestendige organisatie. Ook ons eigen team werkt hard aan diezelfde toekomst.

Waar kom je te werken

Je maakt deel uit van team HRM. Het team is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HR-beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie uit. Het team bestaat uit 15 collega’s waarbij iedereen bijdraagt aan een goede en resultaatgericht dienstverlening.

Het team is onderdeel van het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het domein zorgt voor een goede ondersteuning en advisering aan het bestuur, het management en de medewerkers van de gemeentelijke organisatie.

Binnen dit domein werken we aan de randvoorwaarden die nodig zijn om de gemeentelijke organisatie goed te laten draaien. Denk aan financiën, informatievoorziening, HR, communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken. We ondersteunen onze collega’s en zorgen ervoor dat zij hun werk kunnen doen met de juiste middelen, actuele informatie en duidelijke processen.

Onze aanpak is praktisch en gericht op wat werkt. We kijken kritisch naar hoe dingen beter kunnen en stemmen onze ondersteuning af op wat de organisatie nodig heeft. We zetten in op samenwerking, binnen het domein en domeinoverstijgend, op innovatie en op dienstverlening die écht het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. Samen werken we aan een organisatie die continu verbetert, flexibel inspeelt op veranderingen en toekomstgericht handelt.

Vereisten

Wat neem je mee

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevant vakgebied;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met adviseren of beleidsontwikkeling binnen HR;

  • Sterke communicatieve skills – zowel in woord als op papier;

  • Affiniteit met cijfers, budget- en formatiebeheer;

  • Een talent voor verwachtingsmanagement;

  • Overtuigingskracht én de gave om te verbinden met collega’s en interne klanten.

Daarnaast herken jij je in:

Jij hebt een scherp analytisch brein, denkt in oplossingen en hebt de klant altijd in het vizier. Kostenbewust werken zit in je DNA. Je bent niet bang om de mouwen op te stropen en je creatieve ideeën om te zetten in concrete initiatieven. Daarbij weet je als geen ander mensen mee te krijgen.

Komt er iets op je pad dat meer tijd vraagt of wat gevoeliger ligt? Dan blijf jij rustig, zet door en vind je de juiste route. Verandering? Jij omarmt het en bij ons krijg je daar genoeg van.

Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.674,- en € 5.419,- bruto per maand op basis van 36 uur (Schaal 10);

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;

  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;

  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van €3,25 per dag;

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;

  • Goede verbinding met OV;

  • Extra bovenwettelijk verlof van 57,6 uur bij een fulltime dienstverband;

  • Hybride werken;

  • Surface en mobiele telefoon.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

 

Interesse?

Reageer door voor 15 september je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”. Neem contact op met Coördinator HRM Els Francooijs, via 06-22 88 5669.

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1.       Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  2.       Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  3.       Eerste gesprek;

  4.       Eventueel tweede gesprek;

  5.       Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6.       Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of