
Informatiemanager | 36 uur
- Hybride
- € 3.602 - € 5.313 per maand
- Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
- HR-21: Adviseur IV
Functieomschrijving
Ben jij iemand met een passie voor informatie- en datamanagement binnen een gemeentelijke organisatie? Heb je ervaring met het coördineren van informatievoorziening en het helpen implementeren van oplossingen zodat jij onze medewerkers en inwoners beter kan ondersteunen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Geen dag is hetzelfde, maar hier een voorbeeld van hoe deze eruit zou kunnen zien: Bij de start van de dag heb je op kantoor een gesprek met de teamleider van het bedrijfsbureau om de toekomstige plannen te bespreken en die te plaatsen op de roadmap voor volgend jaar. Een eerste behoefte rondom doelstelling, resultaten en beheers aspecten worden in kaart gebracht. Daarna heb je een gesprek met je directe collega’s van informatiemanagement over de lopende zaken bij de verschillende afdelingen en de doorontwikkeling van het vakgebied informatiemanagement. Na de lunch met je collega’s rij je richting huis en neem je via Teams deel aan het functioneel beheer overleg van het domein. Daarna ga je de activiteiten van eerder op de dag uitwerken. Tussendoor heb je telefonisch contact met een accountmanager van een leverancier over de escalatie van een probleem. Aan het einde van de dag heb je nog een stuurgroep overleg via Teams.
Als informatiemanager zal jij je bezig houden met:
Je adviseert domeinen binnen de kaders van de informatiemanagement/ICT-missie, visie en strategie.
Je vertaalt de informatiebehoeften naar de nodige applicatiearchitectuur.
Samen met de teamleider van het bedrijfsbureau heb je de regie over de lopende projecten.
Je signaleert interne en externe ontwikkelingen en vertaalt de mogelijke consequenties naar de roadmap.
Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het (algemene) informatiebeleid.
Je levert een bijdrage aan de professionalisering van onze informatiemanagementprocessen (zoals bijvoorbeeld projectportfolio- en leveranciers- en contractmanagement)
Waar ga je werken?
Je opereert vanuit het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening en maakt onderdeel uit van het team I&A. Dit team bestaat uit 10 collega's die zorgen voor het reilen en zeilen van de gemeentelijke ICT. Binnen dit team zijn er, met jou erbij, 4 collega's verantwoordelijk voor de informatisering van de gemeente.
Vereisten
Wat breng je mee?
Hbo werk- en denkniveau.
Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, zoals projectleider of informatiemanager in de afgelopen 5 jaar.
Je hebt in de afgelopen 2 jaar kennis- en werkervaring opgedaan bij de lokale overheid.
Kennis van en ervaring met gemeentelijke processen en de bijbehorende wet- en regelgeving.
Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe informatie begrijpelijk over te brengen.
Proactieve houding en het vermogen om zelfstandig en in teamverband te werken.
Dit bieden wij
Salaris tussen de € 3.602,- en € 5.313,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10).
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.
Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.
Vitaliteteits budget van € 250,- per jaar.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer dit aan beide kanten bevalt zal dit worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.
Pensioenopbouw bij ABP.
Surface en mobiele telefoon.
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden
Goed om te weten
Gratis parkeren bij het gemeentehuis.
Goede verbinding met OV.
Een actieve personeelsvereniging.
Interesse?
Herken jij jezelf in dit profiel en ben je klaar voor een nieuwe uitdaging? Reageer dan door je motivatiebrief en CV vóór 13 mei 2025 in te sturen. Klik op de knop ’solliciteren’ om je aanmelding te voltooien.
Wij kijken uit naar je sollicitatie!
Meer weten?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jeroen Maas teamleider BVD-I&A via J.P.Maas@pijnacker-nootdorp.nl of via 06-50035502.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Eerste gesprek.
Eventueel tweede gesprek.
Arbeidsvoorwaardengesprek.
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!