Overslaan naar content

Medewerker Klant Contact Centrum (aandachtsgebied callcenter) | 36 uur

  • Op locatie
  • € 2.441 - € 3.534 per maand
  • Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
  • HR-21: Medewerker publiek IV

Functieomschrijving

Ben jij iemand die energie krijgt van contact met mensen en graag het verschil maakt in de dienstverlening? Dan hebben wij een mooie kans voor jou! Voor ons Klant Contact Centrum (KCC) zijn we op zoek naar een enthousiaste collega die van nature klantgericht is en het leuk vindt om mensen écht verder te helpen. Je komt terecht in een team waar samenwerken, humor en professionaliteit hand in hand gaan.

Waar ga jij werken

Je komt te werken binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Binnen dit domein werken we aan de randvoorwaarden die nodig zijn om de gemeentelijke organisatie goed te laten draaien. Denk aan financiën, informatievoorziening, HR, communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken. We ondersteunen onze collega’s en zorgen ervoor dat zij hun werk kunnen doen met de juiste middelen, actuele informatie en duidelijke processen.

Onze aanpak is praktisch en gericht op wat werkt. We kijken kritisch naar hoe dingen beter kunnen en stemmen onze ondersteuning af op wat de organisatie nodig heeft. We zetten in op samenwerking, binnen het domein en domeinoverstijgend, op innovatie en op dienstverlening die écht het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. Samen werken we aan een organisatie die continu verbetert, flexibel inspeelt op veranderingen en toekomstgericht handelt.

Wat ga je doen

Als medewerker van het Klantcontactcentrum ben jij het eerste aanspreekpunt voor inwoners en bedrijven. Je beantwoordt vragen via telefoon, e-mail en social media over uiteenlopende gemeentelijke producten en diensten. Daarnaast:

  • Leg je klantcontacten administratief vast in onze systemen;

  • Beantwoorden van uiteenlopende vragen via telefoon, e-mail, social media en chatbot;

  • Onderhoud je contact met collega’s binnen de organisatie om je kennis actueel te houden;

  • Controleren van ingevulde contactformulieren op volledigheid en deze doorzetten naar de juiste afdelingen;

  • Draag je bij aan het verbeteren van onze dienstverlening door actief mee te denken.

Vereisten

Wie zoeken wij

Ben jij van nature klantgericht en betrouwbaar, en kun je je goed in anderen verplaatsen? Top! Wij zoeken namelijk iemand die helder en professioneel communiceert, met een vleugje lef en een open houding. Je bent digitaal handig en helpt mee om ons Klant Contact Centrum een frisse en professionele uitstraling te geven. Is werken op de vrijdag voor jou geen probleem? Dan is dat een pré en kijken we uit naar jouw sollicitatie!


Wat neem je mee

  • Mbo werk- en denkniveau;

  • Aantoonbare ervaring in een callcenter, frontoffice of klantcontactomgeving, bij voorkeur binnen een gemeente of overheidsinstelling;

  • Ervaring met het inzetten van social media in klantcontact;

  • Je communiceert helder en klantgericht, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Je bent nauwkeurig, stressbestendig en hebt oog voor detail;

  • Je hebt een proactieve houding en staat open voor digitale vernieuwing.

Over ons team

Het KCC is het visitekaartje van onze gemeente. Het KCC is een flexibel, opgewekt en enthousiast klein team. Deze bestaat uit vaste medewerkers en een flexibele schil. Het team heeft direct contact met inwoners en ondernemers en communiceert met de vakafdelingen. We staan altijd voor de klant, maar zeker ook voor elkaar klaar.

Over onze gemeente 

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwonertal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. 

 

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. Wij zijn een toegewijde organisatie die lef toont en met plezier goed werk levert. We zijn benaderbaar, luisteren actief, en nemen verantwoordelijkheid. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp. 

Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 2.441,- en € 3.534,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 5, per 1 januari 2026);

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;

  • Persoonlijk Gezondheid Budget (PGB) van € 250 per jaar;

  • Een actief vitaliteitsbeleid;

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer dit aan beide kanten bevalt zal dit worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;

  • Pensioenopbouw bij ABP;

  • Surface en mobiele telefoon;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

 

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;

  • Goede verbinding met OV;

  • Een actieve personeelsvereniging.

 

Interesse? 

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je cv en je motivatie voor deze functie. Doe dit voor 1 december door op de knop ’solliciteren’ te klikken.

Vragen?

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met teamleider Frank de Leeuw via F.deleeuw@pijnacker-nootdorp.nl of telefonisch via 06–51667026.

Wacht niet met solliciteren! Zodra zich een geschikte kandidaat meldt, plannen we direct een gesprek in ook tijdens de looptijd van de vacature.

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  3. Eerste gesprek;

  4. Eventueel tweede gesprek;

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.

 

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Op locatie

of