
Senior Medewerker Klant contact centrum (KCC) I 36 uur
- Op locatie
- € 3.171 - € 4.464 per maand
- Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
- HR-21: Medewerker publiek I
Functieomschrijving
Ben jij een ervaren professional in klantcontact die moeiteloos schakelt tussen inwoners, collega’s en organisatie? Heb jij de drive om processen te verbeteren, collega’s te coachen en de kwaliteit van dienstverlening naar een hoger niveau te tillen? Omdat een van de huidige Senior Medewerkers een interne stap maakt, zoeken wij een nieuwe Senior voor het Klantcontactcentrum!
Waar ga je werken?
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een gemeente met goede voorzieningen, een prettige ligging in het groen en met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De komende jaren groeit het inwonertal naar zo’n 65.000.
Wat ga je doen?
Het KCC is het visitekaartje van de gemeente. Het bestaat uit het Callcenter en de Publieksbalie. Het KCC heeft direct contact met inwoners en ondernemers met vragen over gemeentelijke producten en diensten. Als Senior Medewerker KCC ben je hét aanspreekpunt voor de KCC medewerkers. Je werkt met een opgewekt en enthousiast team dat bestaat uit vaste medewerkers en een flexibele schil. Je bent coach en vraagbaak voor collega’s. Daarnaast ben je de verbindende schakel tussen het callcenter, de publieksbalie en de diverse vakafdelingen.
Jouw rol gaat verder: je coördineert, samen met de andere Senior Medewerker KCC, het dagelijkse werk binnen het KCC, begeleidt nieuwe collega’s en zorgt dat processen soepel verlopen. Met jouw ervaring en inzicht draag je actief bij aan verbeteringen en innovatie binnen onze dienstverlening.
Jou werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Beantwoorden van complexe klantvragen en geven van heldere voorlichting.
Fungeren als vraagbaak voor collega’s en schakel tussen KCC en vakafdelingen.
Coördineren van dagelijkse werkzaamheden en maken van roosters.
Inwerken en coachen van nieuwe collega’s volgens het inwerktraject.
Signaleren van knelpunten en initiëren van procesverbeteringen.
Deelnemen aan of leiden van projecten gericht op dienstverlening.
Up-to-date houden van handboeken, werkinstructies en interne informatiebronnen.
Opstellen van managementrapportages en ondersteunen bij financiële administratie.
Vereisten
Wat neem je mee?
Je hebt ruime ervaring in klantcontact en/of KCC-werkzaamheden.
Je beschikt aantoonbaar over coachende vaardighedenen ervaring.
Je hebt een scherp oog voor procesoptimalisatie en denkt in oplossingen.
Je bent communicatief sterk en klantgericht.
Je bent flexibel inzetbaar en houdt overzicht, ook bij drukte.
Kennis van gemeentelijke producten en diensten en aanverwante overheidsinstanties is een pré.
Kennis van de specifieke onderdelen van de wet- en regelgeving van de gemeente zoals burgerzaken is een pré.
Het aanvragen van een VOG is een verplicht onderdeel van de procedure.
Het doen van referentie onderzoek kan onderdeel zijn van de procedure.
Dit bieden wij
Salaris tussen de € 3.171,- en € 4.464,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 8).
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.
Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.
Een actief vitaliteitsbeleid.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer dit aan beide kanten bevalt, wordt dit omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.
Pensioenopbouw bij ABP.
Surface en mobiele telefoon.
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden
Goed om te weten
Gratis parkeren bij het gemeentekantoor.
Goede verbinding met OV.
Een actieve personeelsvereniging.
Interesse?
Reageer vóór 10 december 2025 door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum, indien wij interesse hebben om jou te spreken plannen we zo snel mogelijk iets in.
Meer weten?
Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Frank de Leeuw, teamleider voor het KCC via f.deleeuw@pijnacker-nootdorp.nl / 06 51667026.
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
Eerste gesprek;
Eventueel tweede gesprek;
Arbeidsvoorwaardengesprek;
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan.
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

