Overslaan naar content

Teamsenior Verkeerszaken | 32 - 36 uur

Hybride€ 4.221 - € 5.997 per maandWijkzakenHR-21: Medewerker ontwikkeling II

Functieomschrijving

Wil jij als Teamsenior Verkeerszaken bijdragen aan de ambities van onze groeiende gemeente? Ben jij tevens de verkeersadviseur die ook vakinhoudelijk medewerkers binnen een klein team wil aansturen? Heb je affiniteit met verkeerskunde bij een gemeente, aannemer of adviesbureau en wil je je graag verder ontwikkelen? Solliciteer dan direct.


De komende jaren neemt het aantal inwoners binnen onze gemeente fors toe. De gemeente investeert daarom flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan meerdere klussen en projecten op het gebied van infrastructuur.


Wat ga je doen

Een groeiende gemeente met ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die met de ambities in de openbare ruimte aan de slag willen. De teamsenior verkeerszaken is een afwisselende functie waarbij jij alle ruimte krijgt om deze zelf vorm te geven (en als dat nodig is ook eigen te maken). Je werkt zelfstandig, maar werkt nooit alleen. Je stuurt vakinhoudelijk 3 directe verkeerscollega’s aan en je bent de sparringpartner van de regisseur openbare ruimte. Je werkt op de voorgrond en je schakelt makkelijk met interne- en externe stakeholders.


Je werk in beeld

De volgende werkzaamheden maken deel uit van je takenpakket:

  1. Je bent het aanspreekpunt binnen het verkeersteam voor je directe collega’s maar ook voor de projectleiders en beleidsmedewerkers van andere afdelingen.
  2. Je draagt zorg voor de integrale jaarplanning en bent het ‘gezicht’ van het verkeersteam.
  3. Je verdeelt en stemt de werkzaamheden af in advisering, meldingen, besluiten en stuurt op planning en kwaliteit.
  4. Je bent adviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichtingen van wegen, parken en pleinen, rioolvervanging in woonwijken, etc. Je bent ook adviseur voor jouw directe verkeerskundige collega’s binnen jouw verkeersteam.
  5. Je toetst ruimtelijke plannen en omgevingsvergunningen op verkeersbeleid en richtlijnen;
  6. Je draagt bij aan regionale werkgroepen, over onderwerpen als verkeersveiligheid, schoon vervoer, ketenmobiliteit, etc.;
  7. Je draagt bij aan de ontwikkeling van beleidsplannen, zoals verkeersveiligheids- en bereikbaarheidsplannen en parkeerbeleid;
  8. Je draagt mede zorg voor verkeersbesluiten en voert overleg met interne collega´s, maar ook met bewoners en ondernemers over verkeerskundige vraagstukken.



Waar ga je werken?

Je komt als teamsenior verkeerszaken te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte van de afdeling Wijkzaken (IBOR). Binnen dit team werken 20 enthousiaste collega’s, waarvan 3 verkeerskundigen. In dit team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we onze kennis en ervaring. De werksfeer is prettig en informeel. Binnen het team staat iedereen voor elkaar klaar en we doen veel aan teambuilding.


Vereisten

Wat neem je mee?

Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, verantwoordelijkheid neemt en eigenaarschap toont! Verder ben je communicatief sterk. Je maakt makkelijk contact met alle lagen van de werkvloer.


We zoeken een nieuwe collega die praktisch is ingesteld maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, positief ingesteld, straal je rust uit, heb je de nodige humor en ben je daadkrachtig. Je weet mensen mee te nemen. Met jouw kennis van zaken kun je anderen makkelijk overtuigen. Je krijgt energie om je tanden te zetten in verschillende uitdagingen. Verder beschik je over:

  • Een afgeronde wo-opleiding Verkeerskundige of een ander werkveld dat daaraan raakt;
  • Bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van verkeerskunde;
  • Je bent in staat om projectmatig te werken en gebruikt de tools die hiervoor zijn.
  • Je hebt kennis van zaken en bent een goede sparringpartner voor jouw teamleden en collega’s.
  • Ervaring in het maken en toetsen van verkeerskundige schetsen en het schrijven van adviezen is een pre;
  • Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving. Je hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
  • Je denkt in mogelijkheden en kansen en durft verbetervoorstellen aan te dragen.
  • Je hebt de soft-skills om collega’s in beweging te krijgen en je kunt makkelijk feedback geven en ontvangen.


Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.


Goed om te weten 

Voldoe jij niet aan alle eisen van een Teamsenior Verkeerszaken, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.


Dit bieden wij

  • Salaris max. €5.997 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 11). Per 1 okt. ’24 max. €6.072;
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op het brutosalaris;
  • Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een 2-jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband als het van beide kanten bevalt;
  • We werken hybride. Dit houdt in dat je max. 2 dagen thuiswerkt en 2 of 3 dagen op kantoor;
  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken, thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;


Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden


Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV;
  • Een actieve personeelsvereniging.


Interesse?

Reageer vóór 7 oktober door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. 


Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Arne Kagie, Teammanager IBOR, 0627433080.


Procedure 


Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl


Hybride

of