
Technisch Projectleider | 32-36 uur
- Hybride
- € 3.674 - € 5.419 per maand
- Domein Fysieke Leefomgeving
- HR-21: Medewerker ontwerp & voorbereiding III
Functieomschrijving
Wil jij als technisch projectleider bijdragen aan het realiseren van wegreconstructies, het aanleggen van een park met waterverbindingen, en het vervangen en onderhouden van loop- en fietsbruggen? En wil je meewerken aan de ambities van onze groeiende gemeente? Solliciteer dan direct!
De komende jaren neemt het aantal inwoners in onze gemeente fors toe. Daarom investeert de gemeente flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan diverse projecten op het gebied van infrastructuur. Daarbij speelt een goede ontwikkeling en aansturing van de leefomgeving een zeer belangrijke rol.
Wat ga je doen?
Een groeiende gemeente met ambities heeft collega’s nodig zoals jij: mensen die aan de slag willen met de ambities voor de openbare ruimte. De functie van technisch projectleider is zelfstandig en afwisselend. Je krijgt alle ruimte om deze rol zelf vorm te geven en je eigen te maken. Je werkt samen in duo’s met collega’s. Samen houden jullie overzicht over geplande werkzaamheden, geven sturing aan de meerjarenplanning, bewaken de financiële uitgaven en vieren successen met collega’s en teamleden.
Jouw takenpakket bestaat onder andere uit:
Adviseren over werkzaamheden in de openbare ruimte, van ontwerp tot realisatie. Dit varieert van eenvoudige vervangingswerkzaamheden tot de aanleg van een nieuwe weg, een plein, een park, beschoeiingen, loop- en fietsbruggen, waterverbindingen, enzovoort;
Afstemmen met bewoners, winkeliers, projectteamleden en collega’s van andere afdelingen. Je stemt ook af met bijvoorbeeld het waterschap, bedrijven, verenigingen en andere instanties, waarbij je samenwerking zoekt en stimuleert;
Opstellen van technische plannen, aanvragen van offertes, bijhouden van uitgaven en verzorgen van projectadministratie;
Opstellen van een projectplan en (laten) opstellen van een planning en kostenraming. De afdeling Inkoop ondersteunt je bij aanbestedingen indien nodig;
Regie voeren over werkzaamheden vanaf de planfase tot en met de uitvoeringsfase, inclusief het aansturen van aannemers, toezichthouders en advies- en ingenieursbureaus;
Zorgen dat werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de beschikbare middelen en gestelde kaders (tijd, geld, kwaliteit, enzovoort).
Over ons team
Je komt als technisch projectleider te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte binnen het domein Fysieke Leefomgeving. Binnen dit team werken 26 enthousiaste collega’s. In dit team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we onze kennis en ervaring. De werksfeer is prettig en informeel. Binnen het team staat iedereen voor elkaar klaar en we doen veel aan teambuilding.
Vereisten
Wat neem je mee?
Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, verantwoordelijkheid neemt, eigenaarschap toont en energie krijgt om met andere collega’s zaken integraal aan te vliegen! We zoeken juist die nieuwe collega die praktisch is ingesteld maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, positief ingesteld, heb je humor en ben je daadkrachtig en weet je mensen mee te nemen. Je weet met jouw kennis van zaken anderen te overtuigen. Je krijgt energie om je tanden te zetten in verschillende uitdagingen. Verder beschik je over:
Je hebt bij voorkeur een hbo-opleiding op het werkterrein van de civiele techniek en/of cultuurtechniek. Heb je een mbo-opleiding met hbo werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar werkervaring binnen de civiel- en /of cultuurtechnische werkvoorbereiding, bij een gemeente of een aannemer?, dan ben je óók van harte welkom. We kijken dan samen naar eventuele groei- en ontwikkelmogelijkheden.
Je hebt ervaringen opgedaan in verschillende fasen van de werkvoorbereiding en je weet hoe aanbestedingen verlopen en hebt kennis van directievoering.
Je bent in staat om projectmatig te werken en gebruikt de tools die hiervoor zijn. Je maakt zelfstandig planningen en toetst kostenramingen.
Je hebt kennis van zaken en bent een goede sparringpartner voor jouw teamleden en collega’s.
Ervaring met het (laten) opstellen van beheerplannen en uitvoeringsprogramma’s.
Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving. Je hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
Je denkt in mogelijkheden en kansen en durft verbetervoorstellen aan te dragen.
Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.
Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.
Dit bieden wij
Salaris tussen de € 3.674, - en € 5.419 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10);
Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op het brutosalaris;
Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar;
Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband. Een direct vaste aanstelling behoort tot de mogelijkheden als je over ruim voldoende en aantoonbare werkervaring beschikt;
We werken hybride. Dit houdt in dat je max. 2 dagen thuiswerkt en 2 of 3 dagen op kantoor;
Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen;
Overige arbeidsvoorwaarden
Pensioenopbouw bij ABP;
Hybride werken, thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
Surface en mobiele telefoon;
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
Goede verbinding met OV incl. reiskostenvergoeding;
Diverse andere vormen van verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag, Delft en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 450 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ voor 8 september 2025 en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arne Kagie, Teammanager IBOR, 0627433080
Procedure
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
Eerste gesprek;
Eventueel tweede gesprek;
Arbeidsvoorwaardengesprek;
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!