Overslaan naar content

Verzuim en preventie specialist | 36 uur

  • Hybride
  • € 3.359 - € 4.811 per maand
  • Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
  • HR-21: Medewerker bedrijfsvoering I

Functieomschrijving

Ben jij klaar om als specialist in de onderwerpen verzuim, vitaliteit en preventie écht het verschil te maken en wil je bijdragen aan een gezonde en vitale werkomgeving bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp? Dan is dit jouw kans! Als specialist verzuim en preventie help je onze organisatie toekomstbestendig te maken door vitaliteit, veiligheid en duurzame inzetbaarheid centraal te stellen.

 

Jouw rol in een notendop

In deze dynamische functie ben je dé spil in het coördineren van het verzuimproces, het stimuleren van vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en heb je een uitvoerende rol als preventiemedewerker. Je werkt zowel preventief als curatief om een gezonde en vitale organisatiecultuur te bevorderen. Jouw ideeën en inzet zorgen voor een samenhangend beleid op het gebied van verzuim, preventie en vitaliteit.

 

Wat ga je doen?

Als specialist verzuim en preventie adviseer je de leidinggevenden bij het begeleiden van hun medewerkers tijdens het ziekteproces en zie je toe op het verzuimproces volgens de Wet verbetering poortwachter. Je coördineert het re-integratieproces samen met de medewerker, leidinggevende en vaak ook met de bedrijfsarts. Waar nodig zit je ook aan tafel om het gesprek te voeren met de medewerker. Je signaleert en rapporteert trends en knelpunten en onderneemt preventief actief wanneer leidinggevenden dreigend verzuim signaleren. Je analyseert het ziekteverzuim en de verzuimdata zodat je vervolgens de leidinggevende kunt adviseren over preventie- en inzetbaarheidsgesprekken.

Het is belangrijk dat je bewustwording creëert en de betrokkenheid rondom vitaliteit vergroot. Je draagt actief bij aan het ontwikkelen van vernieuwende initiatieven op het gebied van preventie en vitaliteit en de werkgroep Vitaliteit. Je volgt trends en ontwikkelingen op het gebied van verzuim en vitaliteit en komt met initiatieven om actief te sturen op preventief verzuim. Als je dit leuk vindt, stimuleren wij je ook om jouw kennis middels trainingen en workshops over te dragen aan onze leidinggevende.

 

Daarnaast heb je een uitvoerende rol als preventiemedewerker. De preventiemedewerker houdt zich bezig met de veiligheid en gezondheid op de werkvloer en adviseert over arbeidsrisico’s en maatregelen om deze risico’s te beperken of te voorkomen. Daarbij werk je nauw samen met de bedrijfsarts, arbodienstverleners en de ondernemingsraad. Je draagt zorg voor het uitvoeren en laten opstellen van de RI&E door een externe partij. Vervolgens stel je op basis van het rapport een Plan van Aanpak op en monitor je de acties. Verder ondersteun je bij het opstellen van het (arbo)beleid en het vitaliteitsjaarplan.

Waar ga je werken?

Je maakt deel uit van team hrm. Het team is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HR-beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie. Het team bestaat uit 15 collega’s waarbij iedereen bijdraagt aan een goede en resultaatgericht dienstverlening.

 

Het team is onderdeel van het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het domein zorgt voor een goede ondersteuning en advisering aan het bestuur, het management en de medewerkers van de gemeentelijke organisatie. 

Vereisten

Wat neem je mee?

Je bent een enthousiaste teamspeler die graag initiatief neemt en hebt ervaring op het gebied van verzuimbegeleiding, vitaliteit of duurzame inzetbaarheid. Daarnaast draag je bij aan het ontwikkelen en implementeren van beleid dat mensen écht verder helpt. Je houdt van plannen en organiseren, kan goed samenwerken en beschikt over een analytisch denkvermogen. Jij weet hoe je duidelijk en professioneel kunt communiceren. Je neemt daarbij een proactieve en oplossingsgerichte houding met je mee.

Verder is het belangrijk dat je beschikt over:

  • Mbo+/hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in de richting van HRM, Arbeid & Gezondheid, of vergelijkbaar.

  • Aantoonbare ervaring met verzuimbegeleiding.

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. Wet verbetering poortwachter).

  • Ervaring met het opzetten en implementeren van vitaliteits-en/of preventie beleid
    is een pré.

  • Goede communicatieve vaardigheden en organisatiesensitiviteit en ervaring met gesprekstechnieken.

  • Proactieve, verbindende en resultaatgerichte houding.

Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3,359,- en € 4,811,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris.

  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • Vitaliteitsbudget van € 250,- per jaar.

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer dit aan beide kanten bevalt zal dit worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Eventueel een thuiswerkvergoeding van €3,- netto per dag.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een actieve personeelsvereniging.

Interesse?

Interesse? Reageer vóór 19 mei door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’.

Meer weten?

Neem contact op met Alex Verdel, teamleider HRM, 0627446599.

Procedure 

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten: 

  1.       Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd; 

  2.       Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek; 

  3.       Eerste gesprek; 

  4.       Eventueel tweede gesprek; 

  5.       Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6.       Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan. 

 

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of