Overslaan naar content

Wegenbeheerder | 32 - 36 uur

Hybride
  • Pijnacker-Nootdorp
€ 3.558 - € 5.247 per maandBedrijfsvoeringhbo

Functieomschrijving

Wil jij als wegenbeheerder bijdragen aan het verwezenlijken van nieuwe werken, groot onderhoud en reconstructies op het gebied van verhardingen? En wil je bijdragen aan de ambities in onze groeiende gemeente? Solliciteer dan direct.


De komende jaren neemt het aantal inwoners binnen onze gemeente fors toe. De gemeente investeert daarom flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan meerdere projecten op het gebied van infrastructuur. Hierbij speelt een goede ontwikkeling en aansturing van de leefomgeving een zeer belangrijke rol.


Wat ga je doen

Een groeiende gemeente met forse ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die met de wegenambities aan de slag willen. De wegenbeheerder is een zelfstandige en afwisselende functie waarbij jij alle ruimte krijgt deze zelf vorm te geven en je eigen te maken. Je werkt samen in duo-schap met jouw collega Wegbeheerder. Samen houden jullie het overzicht van geplande werkzaamheden, geven jullie sturing aan de meerjarenplanning, houdt je individueel maar in afstemmen de financiële uitgaven bij en vier je successen met je collega’s en teamleden.


Je werk in beeld

  • Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van toekomstbestendig wegonderhoud van het areaal aan wegen en verhardingen. Dit doe je door te sturen op kwaliteit en levenscyclus;
  • Je brengt werkzaamheden tot uitvoering rondom verhardingen. Hierbij stem je af met jouw collega’s van de afdeling Inkoop die jou helpen om projecten aan te besteden;
  • Als beheerder ben je verantwoordelijk voor het opstellen van uitvoeringsprogramma’s, financieel beheer, het actualiseren van beheerplannen en los je diverse meldingen in jouw vakgebied op. Je werkt veelal samen met je collega’s binnen de aanwezige vakteams waaronder Team Verkeer, Team Groenbeheer, het ServiceBedrijf (Buitendienst) en diverse aannemers;
  • Je draagt bij in de rol als wegenadviseur in het gemeentebrede Plantoetsteam. Daarbij ben je binnen de organisatie een vraagbaak op je eigen vakgebied en geef je actief gevraagd en ongevraagd advies;
  • Opstellen van notities rondom wegen en verhardingen.


Waar ga je werken

Je komt als wegenbeheerder te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte van de afdeling Wijkzaken (IBOR). Binnen dit team werken 20 enthousiaste collega’s. In dit team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we onze kennis en ervaring. De werksfeer is prettig en informeel. Binnen het team staat iedereen voor elkaar klaar. Veel werk wordt door advies- en ingenieursbureaus uit handen genomen.


Vereisten

Wat neem je mee?

Voor deze functie is een energieke persoonlijkheid met een flexibele instelling gewenst. Je werkt klantgericht en bent goed in het communiceren op diverse niveaus. Zo ben je een vaste sparringpartner van de wethouder(s) en zo zit je aan tafel met verschillende stakeholders over bijvoorbeeld een nieuw te ontwikkelingen woongebied.


Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, verantwoordelijkheid neemt en eigenaarschap toont! We zoeken juist die nieuwe collega die praktisch is ingesteld maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, positief ingesteld, daadkrachtig en weet je mensen mee te nemen. Je weet met jouw kennis van zaken anderen te overtuigen. Je krijgt energie om je tanden te zetten in verschillende uitdagingen. Verder beschik je over:

  • Je hebt een mbo opleiding en/of hbo- werk en -denkniveau op het werkterrein van de functie;
  • Je bent bij voorkeur een ervaren wegbeheerder die in staat is projectmatig te werken;
  • Je hebt kennis van zaken en bent een goede sparringpartner voor de projectleiders en je andere collega’s;
  • Daarnaast houdt je actief contact met andere overheden zoals waterschappen en provincies;
  • Ervaring met het opstellen van beheerplannen, uitvoeringsprogramma’s en het bijsturen van deze uitvoeringsprogramma’s is een pre;
  • Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving, hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen en hebt inzicht in de gemeentelijke financiën;
  • Je denkt in mogelijkheden en kansen en durft verbetervoorstellen aan te dragen.


Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Wegenonderhoud is een vakgebied waarin je de meeste kennis opdoet door het toe te passen. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.


Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.558,- en € 5.247,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 10). Per 1 okt. ’24 max. €5.313. Een passende marktoelage is bespreekbaar bij aantoonbare geschiktheid en afhankelijk van de eerder opgedane werkervaringen binnen het vakgebied;
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op het bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband. Een direct vaste aanstelling behoort tot de mogelijkheden als je over ruim voldoende en aantoonbare werkervaring beschikt;
  • Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken, thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV incl. reiskostenvergoeding;
  • Diverse andere vormen van verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arne Kagie, Teammanager IBOR, 0627433080


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp nodig hebben voor de invulling van deze vacature, dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of