Overslaan naar content

Werkvoorbereider & Directievoerder Groen | 32 - 36 uur

  • Hybride
  • € 3.426 - € 4.908 per maand
  • Domein Fysieke Leefomgeving
  • HR-21: Medewerker toezicht III

Functieomschrijving

Heb jij ervaring als werkvoorbereider, groenadviseur of uitvoerder in groen- en cultuurtechnische werkzaamheden bij een gemeente, aannemer of adviesbureau? Of heb je net je mbo- of hbo-opleiding afgerond en affiniteit met groen- en cultuurtechnische werkzaamheden? Solliciteer dan direct!

De komende jaren neemt het aantal inwoners binnen onze gemeente fors toe. Daarom investeert de gemeente flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan meerdere klussen en projecten op het gebied van groen- en cultuurtechniek.

Wat ga je doen?

Een groeiende gemeente met ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die met deze ambities in de openbare ruimte aan de slag willen. De functie van werkvoorbereider & directievoerder groen is zelfstandig en afwisselend, met veel raakvlakken met de uitvoering. Je zult daarom ook regelmatig buiten zijn om werkzaamheden te begeleiden. Je werkt zelfstandig, maar nooit alleen. Het is een veelzijdige functie waarbij jij alle ruimte krijgt om deze zelf vorm te geven (en indien nodig ook eigen te maken).

De volgende werkzaamheden maken deel uit van je takenpakket:

  • Inventariseren van de te renoveren of in te richten openbare ruimte op het gebied van groen en cultuurtechniek.

  • Adviseren bij inrichtingsplannen en beplantingsplannen.

  • Berekenen van hoeveelheden en (laten) opstellen van bestekken. Ook controleer je bestekken en werkomschrijvingen, maak je zelf kostenramingen en groenontwerpen.

  • (Laten) opstellen van kostenoverzichten en toetsen van prijsaanbiedingen.

  • Integraal samenwerken in projectgroepen.

  • Communiceren met alle betrokken partijen. Je schrijft samen met de afdeling communicatie onder andere bewonersbrieven, draagt zorg voor de communicatie rondom de uitvoering en gaat in overleg met bewoners over toekomstige groenplannen.

  • Oppakken en afhandelen van meldingen in samenwerking met de groenbeheerder.

  • Je treedt op als directievoerder van de werkzaamheden in uitvoering.

Vereisten

Wat neem je mee?

Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, verantwoordelijkheid neemt en eigenaarschap toont! We zoeken juist die nieuwe collega die praktisch is ingesteld maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, positief ingesteld, straal je rust uit, heb je de nodige humor en ben je daadkrachtig en weet je mensen mee te nemen. Je weet met jouw kennis van zaken anderen te overtuigen. Je krijgt energie om je tanden te zetten in verschillende uitdagingen. Verder beschik je over:

 

  • Een mbo-niveau 4 diploma Groen/Cultuurtechniek, maar bij voorkeur een hbo diploma.

  • Bij voorkeur minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het groenvakgebied

  • Gedegen kennis van bomen en planten.

  • Ervaring met ontwerpprogramma’s en en de RAW-systematiek is een pré.

  • Enthousiasme, pragmatische- en flexibele instelling, zelfreflectie en humor.

  • Goede uitdrukking- en communicatievaardigheden (o.a. schrijfvaardigheden)

  • Projectmatig werken en zelfstandig een planning kunnen maken.

  • Leergierig en een aanpakmentaliteit.

 

Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.

Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.

 

 

Dit bieden wij

  • Salaris tussen €3.426 en max. €4..908 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op het brutosalaris;

  • Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar;

  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;

  • We bieden je in eerste instantie een 2-jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband als het van beide kanten bevalt;

  • We werken hybride. Dit houdt in dat je max. 2 dagen thuiswerkt en 2 of 3 dagen op kantoor;

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;

  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.

 Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP;

  • Hybride werken, thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;

  • Surface en mobiele telefoon;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;

  • Goede verbinding met OV incl. reiskostenvergoeding;

  • Diverse andere vormen van verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.

     

Over ons team

Je komt als werkvoorbereider & directievoerder groen te werken in het team Beheer Openbare Ruimte binnen het domein fysieke leefomgeving. Binnen dit team werken 25 enthousiaste collega’s. In dit team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we onze kennis en ervaring. De werksfeer is prettig en informeel. Binnen het team staat iedereen voor elkaar klaar en we doen veel aan teambuilding.

 

 

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag, Delft en Rotterdam.

 

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

 

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ voor 8 september 2025 en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arne Kagie, Teammanager IBOR, 0627433080

 

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1.       Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  2.       Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  3.       Eerste gesprek;

  4.       Eventueel tweede gesprek;

  5.       Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6.       Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.

Hybride

of