Overslaan naar content

Werkvoorbereider & Directievoerder Groen | 32 - 36 uur

  • Hybride
  • € 3.317 - € 4.752 per maand
  • Domein Fysieke Leefomgeving
  • HR-21: Medewerker toezicht III

Functieomschrijving

Wil jij als Werkvoorbereider & Directievoerder Groen bijdragen aan de ambities van onze groeiende gemeente? Heb jij ervaring als werkvoorbereider, groenadviseur of uitvoerder in groen- cultuurtechnische werkzaamheden bij een gemeente, aannemer of adviesbureau of heb je net je mbo of hbo afgerond en affiniteit met groen- cultuurtechnische werkzaamheden? Solliciteer dan direct.


De komende jaren neemt het aantal inwoners binnen onze gemeente fors toe. De gemeente investeert daarom flink in de openbare ruimte en in uitstekende woon- en leefgebieden. We werken de komende jaren aan meerdere klussen en projecten op het gebied van groen- en cultuurtechnische werkzaamheden.


Wat ga je doen

Een groeiende gemeente met ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die met de ambities in de openbare ruimte aan de slag willen. De werkvoorbereider & directievoerder groen is een zelfstandige en afwisselende functie die veel raakvlakken heeft met de uitvoering. Je zult daarom ook veel buiten zijn om werkzaamheden te begeleiden. Je werkt zelfstandig, maar werkt nooit alleen. Het is een afwisselende functie waarbij jij alle ruimte krijgt om deze zelf vorm te geven (en als dat nodig is ook eigen te maken).


Je werk in beeld

De volgende werkzaamheden maken deel uit van je takenpakket:

  • Inventariseren van de te renoveren/in te richten openbare ruimte op het gebied van groen/cultuurtechniek;
  • Adviseren bij inrichtingsplannen en beplantingsplannen;
  • Berekenen van hoeveelheden en (laten) maken van bestekken. Ook controleer je bestekken en groenontwerpen van adviesbureau’s die wij inhuren;
  • (laten) maken van kostenoverzichten en toetsen van prijsaanbiedingen;
  • Integraal samenwerken in projectgroepen;
  • Communiceren met alle betrokken partijen. Je schrijft samen met afdeling communicatie o.a. bewonersbrieven en draagt zorg voor de communicatie rondom de uitvoering;
  • Oppakken en afhandelen van meldingen i.s.m. de groenbeheerder;
  • Je bent de directievoerder van de werkzaamheden in uitvoering.


Waar ga je werken

Je komt als werkvoorbereider & directievoerder groen te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte van de afdeling Wijkzaken (IBOR). Binnen dit team werken 20 enthousiaste collega’s. In dit team heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheden en delen we onze kennis en ervaring. De werksfeer is prettig en informeel. Binnen het team staat iedereen voor elkaar klaar en we doen veel aan teambuilding.

Vereisten

Wat neem je mee?

Wij zoeken een professionele collega die van aanpakken houdt, verantwoordelijkheid neemt en eigenaarschap toont! We zoeken juist die nieuwe collega die praktisch is ingesteld maar ook denkt in verbeterkansen en oplossingen. Verder ben je sociaal, positief ingesteld, straal je rust uit, heb je de nodige humor en ben je daadkrachtig en weet je mensen mee te nemen. Je weet met jouw kennis van zaken anderen te overtuigen. Je krijgt energie om je tanden te zetten in verschillende uitdagingen. Verder beschik je over:

  • Een mbo-niveau 4 diploma Groen/Cultuurtechniek, maar bij voorkeur een hbo diploma;
  • Bij voorkeur minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het groenvakgebied;
  • Gedegen kennis van bomen en planten of bereid om deze kennis op te doen;
  • Ervaring met ontwerpprogramma’s en contractbeheersing op basis van UAV met RAW-systematiek is een pré;
  • Enthousiasme, pragmatische en flexibele instelling;
  • Goede communicatievaardigheden en gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Projectmatig werken;
  • Leergierig.

Samen met het team kijken we welke taken jij gaat oppakken. We verwachten niet dat je alles al weet en/of kunt. Met een leergierige en proactieve houding kom je heel ver. Collega’s helpen je verder in jouw ontwikkeling. Daarbij krijg je veel vrijheid in je werk. Zo zorgen we dat het goed is voor jou en goed is voor het team.


Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.


Belangrijk om te weten

Voldoe jij niet aan alle eisen van een werkvoorbereider of directievoerder groen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.

Ben jij ruim ervaren en ben je een echte doorpakker? Dan behoort een vaste aanstelling tot de mogelijkheden.


Dit bieden wij

  • Salaris max. €4.752 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9). Per 1 okt. ’24 max. €4.811;
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op het brutosalaris;
  • Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een 2-jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband als het van beide kanten bevalt;
  • We werken hybride. Dit houdt in dat je max. 2 dagen thuiswerkt en 2 of 3 dagen op kantoor;
  • Je krijgt per jaar 194,4 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer;
  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV incl. reiskostenvergoeding;
  • Diverse andere vormen van verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag, Delft en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arne Kagie, Teammanager IBOR, 0627433080


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Hybride

of