Overslaan naar content

(Wijk) handhaver/BOA | 36 uur

  • Op locatie
  • € 2.754 - € 3.908 per maand
  • Domein Samenleving
  • HR-21: Medewerker handhaving III

Functieomschrijving

Wil jij bijdragen aan de leefbaarheid en veiligheid in Pijnacker-Nootdorp? Onze gemeente groeit, en daarmee ook ons team handhaving. Jij kunt daar onderdeel van uitmaken! Wij zijn op zoek naar een ervaren (wijk)handhaver/BOA. Ben je nog onervaren of heb je juist veel ervaring? Ook dan komen we graag met je in contact!

Wat ga je doen?

Je wordt onderdeel van een team van handhavers (BOA domein 1). Als handhaver ben je de spin in het web: je kent de wijken en de gemeente goed, bent betrokken en zichtbaar aanwezig. Je surveilleert, meestal op de fiets, in de openbare ruimte. Je werkt nauw samen met andere partners in de gemeente, zoals de politie en het jongerenwerk. Je draait mee in dienstroosters, waarbij je ook in de avonduren en in het weekend werkt. Je bent mentaal en fysiek fit en voert je werk uit met een open en enthousiaste houding.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je werkt als wijkhandhaver samen met collega’s aan de leefbaarheid in de wijk.

  • Je zoekt van nature de verbinding en onderhoudt contacten met inwoners, bedrijven, winkeliers en andere partners in de wijk.

  • Je zet zelfstandig projecten op om problemen in de wijk op te lossen en betrekt daarbij relevante partijen.

  • Je houdt toezicht op de naleving van onder andere de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), delen van de verkeerswetgeving en andere regelgeving omtrent het gebruik van de openbare ruimte.

  • Je voert controles uit op het hondenbeleid, het aanbieden van afval en (vergunning)parkeren.

  • Je signaleert en pakt overlast en overtredingen aan, in samenwerking met andere partners.

  • Je spreekt burgers aan en bekeurt indien nodig.

  • Je kunt ook optreden als verkeersregelaar.

Vereisten

Wat neem je mee?

  • Minimaal een afgeronde mbo opleiding (bijvoorbeeld HTV).

  • Ervaring in een soortgelijke functie in samenwerking met partners.

  • Rijbewijs B en eigen vervoer.

  • Bevoegdheid BOA (domein 1).

  • Goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk).

  • Flexibele werkhouding (ook werken buiten kantoortijden en in het weekend (op basis van rooster).

  • EHBO diploma.

  • Minimaal RTGB 3 (geweldsbeheersing).

  • Kennis en ervaring met en van de APV, wegenverkeerswet etc.


Dit bieden wij

  • Een salaris tussen de €2.754,- en €3.908,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 7).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris.

  • Persoonlijk Gezondheid Budget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.

Heb jij meer of minder ervaring en zou je graag bij ons aan de slag gaan? Solliciteer dan gerust, de inschaling bij onze gemeente is afhankelijk van jouw ervaring.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Reiskostenvergoeding.

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden.


Over ons team

Het team is gepositioneerd binnen de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van toezicht en handhaving, APV/bijzondere wetten en veiligheid (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden. De handhaver/BOA die wij zoeken, komt te werken binnen het team Veiligheid en Handhaving.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Reageer dan voor 16 augustus 2025 door je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”.


Meer weten?

Neem contact op met Jordi Visser, Coördinator Toezicht & Handhaving, telefoonnummer 0625350510.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  3. Eerste gesprek;

  4. Eventueel tweede gesprek;

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


Op locatie

of