Overslaan naar content

Wijkhandhaver | 36 uur

  • Op locatie
  • € 3.113 - € 4.383 per maand
  • Domein Samenleving
  • HR-21: Medewerker handhaving III

Functieomschrijving

Wil jij een bijdrage leveren aan de leefbaarheid en veiligheid in Pijnacker-Nootdorp? Met de groei van onze gemeente, groeit ook ons team Handhaving. Jij kan hier onderdeel van zijn!

Waar kom je te werken

Het team Handhaving valt onder het Domein Samenleving en bestaat uit medewerkers die werkzaam zijn als buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) en toezichthouder. Zij vervullen uiteenlopende taken op het gebied van toezicht en handhaving, met aandacht voor de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), bijzondere wetten en veiligheidsvraagstukken zoals openbare orde, leefbaarheid en crisisbeheersing. Met hun betrokkenheid leveren zij een actieve bijdrage aan een veilige en aangename leefomgeving binnen de gemeente Pijnacker-Nootdorp.

Binnen het team Veiligheid en Handhaving zijn wij op zoek naar een Wijkhandhaver: een zelfstandig opererende professional die integraal toezicht houdt op meerdere, samenhangende beleidsterreinen binnen de wijk. De Wijkhandhaver maakt zelfstandig afwegingen binnen het juridische en beleidsmatige kader, neemt initiatief bij het duurzaam oplossen van problemen en adviseert over handhavingsaanpakken en prioriteiten.

 

Wat ga je doen?

  • Je controleert de naleving van wet- en regelgeving, vergunningen en besluiten binnen toegewezen beleidsterrein(en).

  • Je verricht inspecties en onderzoeken, signaleert afwijkingen en treedt corrigerend of verbaliserend op.

  • Je kunt binnen het werkgebied specialistische handhavingstaken uitvoeren, bijvoorbeeld op het gebied van jeugd, ondermijning of de Alcoholwet, binnen de vastgestelde kaders en in overleg met collega's.

  • Je werkt wijkgericht: je onderhoudt contacten met bewoners, ondernemers en partners, en draagt bij aan de veiligheid en leefbaarheid door zichtbare aanwezigheid en actieve communicatie.

  • Je plant (in overleg gecoördineerde) acties conform de prioriteiten uit het HUP.

  • Je verzorgt de afhandeling van meldingen en administratieve taken.

  • Je kent een beperkte interpretatieruimte bij de beoordeling en toetsing van handhavingszaken.

  • Je sluit aan bij overleggen zoals driemanschapsoverleggen en overige keten-/themaoverleggen.

 

Het team waarin je komt te werken is volop in ontwikkeling. Dat biedt jou kansen om mee te groeien. Samen met de teamcoördinator stel je een persoonlijk ontwikkelplan op om jouw professionele groei te stimuleren. Je werkt met een goed functionerend handhavingssysteem en professioneel uitgeruste voertuigen.

Vereisten

Wat neem jij mee

  • Een MBO 3 diploma, HTV is een pré.

  • Ervaring in een soortgelijke functie in samenwerking met partners.

  • Bevoegdheid BOA (domein 1).

  • Minimaal RTGB 3 (geweldsbeheersing).

  • Goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk).

  • Flexibele werkhouding (ook werken buiten kantoortijden en in het weekend, op basis van rooster).

  • Rijbewijs B is een pré en bij voorkeur eigen vervoer.

  • EHBO diploma.

  • Kennis en ervaring met en van de APV, de Alcoholwet, Wegenverkeerswet etc.

 Dit bieden wij

  • Een salaris tussen de €3.113,- en €4.383,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 8).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op bruto salaris.

  • Persoonlijk Gezondheidsbudget (PGB) van € 250,- per jaar.

  • We bieden je in eerste instantie een tijdelijk contract, met uitzicht op een vast dienstverband.

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur.

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband.

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Toelage onregelmatige dienst.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentekantoor.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een actieve personeelsvereniging.

 

Interesse

Reageer voor 22 augustus door je cv met motivatie in te sturen, klik hiervoor op “solliciteren”.

 

Meer weten

Neem contact op met Jordi Visser, Coördinator team handhaving, telefoonnummer 0625350510, of met Erwin Verkijk, teamleider Handhaving, telefoonnummer 0611808214.

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd.

  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een kennismaking.

  3. Sollicitatiegesprek.

  4. Klikgesprek.

  5. Arbeidsvoorwaardengesprek.

  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl.

Op locatie

of