Overslaan naar content

WMO Consulent | 32-36 uur

  • Hybride
  • € 3.426 - € 4.908 per maand
  • Domein Samenleving
  • HR-21: Medewerker beleidsuitvoering II

Functieomschrijving

Zie jij het werken met complexe dossiers als jouw nieuwe uitdaging? Ben jij in staat door te vragen om zo een duidelijk beeld te krijgen van de echte hulpvraag? Werk jij graag in een multidisciplinair team? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Wat ga je doen?

In deze functie zorg je er samen met anderen voor dat onze inwoners de ondersteuning krijgen die zij nodig hebben, zodat zij zo lang mogelijk op een fijne en veilige manier thuis kunnen blijven wonen. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uitgaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in.

Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat een goed en breed beeld van de situatie te vormen. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.

Je komt te werken in een team met gedreven professionals, waarbij jij als ervaren consulent je collega’s weet te inspireren en motiveren het beste uit zichzelf te halen. Je vindt het leuk om jouw kennis te delen met het team om zo de professionaliteit te vergroten en daarmee bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk.

Kortom: een afwisselende functie met veel verantwoordelijkheid. Een functie waarbij jij het verschil maakt voor onze inwoners.

Waar ga je werken

Het Domein Samenleving bestaat uit het team Participatie, Maatschappelijk beleid, Kernteam, Veiligheid & Handhaving en het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, Leerplicht / Doorstroompunt, Schuldhulpverlening en Vroegsignalering.

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Vereisten

Wat neem je mee?

In verband met de samenstelling van het huidige team, zoeken we op dit moment specifiek iemand met ervaring. Je werkt daarbij gestructureerd en planmatig, zodat je het overzicht goed weet te bewaken.

 Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.

 

Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je beschikt over:

  • Een afgeronde hbo-opleiding in een relevant werkgebied.

  • Werkervaring als Wmo-consulent en daarbij ben je gewend om integraal te kijken en domeinoverstijgend te werken.

  • Ervaring met complexe woningaanpassingen en begeleiding (doelgroep psychiatrie) is een pré.

  • Je moet kunnen omgaan met het spanningsveld tussen doen wat nodig is en kostenbeheersing.

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden en bent in staat een gestructureerde, deugdelijke motivering te schrijven, gebaseerd op de geldende wet- en regelgeving.

Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.

 

Dit bieden wij

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris tussen de € 3.426 en € 4.908,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel april 2025, op basis van 36 uur per week). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker beleidsuitvoering II. 

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uur verlof bij een fulltime dienstverband.

  • Pensioenopbouw bij ABP.

  • Thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag.

  • Surface en mobiele telefoon.

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis.

  • Goede verbinding met OV.

  • Een actieve personeelsvereniging.

Interesse? 

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 22 juli 2025 je cv en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Ilse Akkerman, Coördinator team WMO, telefoonnummer 015-3626555.

Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!

 

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  • Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;

  • Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;

  • Eerste gesprek;

  • Eventueel tweede gesprek;

  • Arbeidsvoorwaardengesprek;

  • Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

 

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. 

Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

 

 

 

Hybride

of