Overslaan naar content

WOZ & Belastingen coördinator | 36 uur

  • Hybride
  • € 3.558 - € 5.247 per maand
  • Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening

Functieomschrijving

De gemeente Pijnacker-Nootdorp zoekt een ervaren en proactieve WOZ & Belastingen coördinator die niet alleen de voortgang en kwaliteit van onze WOZ- en belasting processen bewaakt, maar ook een bijdrage levert bij belastingvraagstukken. Heb jij minimaal een relevante opleiding of werkervaring, zoals de heffingsmedewerker & WOZ-medewerker, aangevuld met de WOZ-coördinator of WOZ-juridisch specialist? Dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!

 

Wat ga je doen?

Als WOZ & Belastingen coördinator ben jij een spilfiguur in onze organisatie, met een breed takenpakket dat WOZ-processen én belastingvraagstukken omvat.

 

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Je denkt mee over procesoptimalisaties binnen het taakveld WOZ & Belastingen en voert indien nodig aanpassingen door in onze processen en dienstverlening;

  • Je bewaakt de voortgang van belastingprocessen;

  • Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit van de tijdige afhandeling van bezwaren, kwijtscheldingsverzoeken en invorderingsvragen;

  • Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van de afhandeling van WOZ-bezwaarschriften, uitgevoerd door een extern bureau. Ook ben je de contactpersoon;

  • Je voert (zelfstandig) beroepsprocedures uit inzake de WOZ-waarden en de lokale heffingen, stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt de gemeente Pijnacker-Nootdorp in de rechtbank;

  • Je voert kwaliteitscontroles uit op bezwaar- en beroepsprocedures en signaleert verbeterpunten;

  • Je analyseert trends en resultaten van bezwaren en beroepen en rapporteert deze aan de manager;

  • Je volgt ontwikkelingen in jurisprudentie, wetgeving en beleid;

  • Je denkt mee over de vertaling van nieuwe ontwikkelingen naar beleid.

 

Na het verzenden van de eerste aanslagbiljetten in februari voeren wij een informeel proces uit om WOZ- en belastingvragen snel en laagdrempelig op te lossen. Jij bent hierin niet uitvoerend betrokken, maar bewaakt wel de kwaliteit en voortgang van dit proces.

 

Waar ga je werken?

WOZ & Belastingen bestaat uit zo`n 10 medewerker en is onderdeel van het team Publiekszaken binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team Publiekszaken is onder andere verantwoordelijk voor:

  • de eerstelijns klantcontacten balie en callcenter;

  • het beheer van de gemeentelijke basisregistraties (BRP, BAG, BGT, BRO, WOZ) en geo-informatie;

  • de heffing en invorderingen van gemeentelijke belastingen;

  • Burgerzaken,

  • Burgerlijke stand en de organisatie van de verkiezingen.

 

We zijn momenteel bezig met een organisatieontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Dit traject omvat een herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.

Vereisten

Wat neem je mee?

Wij zoeken een ervaren, zelfstandige en analytische professional die proactief met ons meewerkt aan de optimalisatie van onze WOZ- en belastingprocessen. Je voldoet aan de volgende eisen:

  • Hbo werk- en denkniveau;

  • je hebt minimaal een afgeronde opleiding als heffingsmedewerker, WOZ-medewerker eventueel aangevuld met de WOZ-coördinator of WOZ-juridisch specialist, of beschikt over aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie;

  • je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving;

  • je hebt ervaring met de WOZ- en heffing, bezwaar- en beroepsprocedures van belastingen en relevante wet- en regelgeving;

  • je hebt ervaring als coördinator;

  • je bent analytisch sterk en in staat om complexe processen en gegevens inzichtelijk te maken;

  • bekend met analyses en formules in Excel;

  • je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;

  • je bent proactief, resultaatgericht en werkt graag samen met verschillende partijen;

  • je werkt gestructureerd en nauwkeurig;

  • je zorgt ervoor dat je kennis op peil blijft;

  • je hebt een flexibele instelling en weet wat doorzetten betekent.

 

Ook heb je een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Je pakt dingen proactief op en je bent zelfstandig, innovatief en flexibel. Je kunt ook goed in teamverband en projectmatig werken. Je communiceert open en transparant, bent een echte verbinder en beschikt over netwerkvaardigheden.

 

Dit bieden wij

  • Salaris tussen € 3.558,- en € 5.247,- bruto per maand op basis van 36 uur (indicatieve Schaal 10).

  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% op het bruto salaris

  • Persoonlijke ontwikkeling op maat en begeleiding om jouw ambities waar te maken. Via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen;

  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt, wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Overige arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt per jaar 201,6 uren verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;

  • Pensioenopbouw bij ABP;

  • Hybride werken;

  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;

  • Surface en mobiele telefoon;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

 

Meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier: Onze arbeidsvoorwaarden

 

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;

  • Goede verbinding met OV;

  • Een actieve personeelsvereniging.

 

Interesse? 

Reageer vóór 24 februari door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop ’solliciteren’. 

Meer weten?

Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met Karin Ibrahim-Los, teamleider Gegevensbeheer en Belastingen, telefoonnummer 06-25239439.

Procedure 

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten: 

  1.       Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd; 

  2.       Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek; 

  3.       Eerste gesprek; 

  4.       Eventueel tweede gesprek; 

  5.       Arbeidsvoorwaardengesprek;

  6.       Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan. 

 

We verzoeken (recruitment)bureau’s vriendelijk geen contact op te nemen naar aanleiding van deze vacature. Mochten wij hulp willen gebruiken dan nemen wij contact met jullie op. Vragen hierover kan je mailen naar: recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Hybride

of